Krols worden bij een poes

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Jaly
Kitten

Krols worden bij een poes

Bericht door Jaly »

Weet iemand als een poes van nu 8 maanden niet geholpen zou zijn wanneer ze krols zou kunnen worden.
Wij hebben haar gekocht met dat ze niet geholpen is maar krols word ze niet .Nou loopt er hier geen kater dus daar hoeven we niet bang voor te zijn . Maar we hebben een vermoeden dat Jaly wel geholpen is .
Of zou ze misschien nog te jong zijn voor krols worden :-P .
Pootje van Jaly. :lol: :lol:
Dinky
Tijger
Tijger

Re: Krols worden bij een poes

Bericht door Dinky »

Ik zou niet een krolsheid afwachten voor je haar zou laten helpen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

er zijn ook poezen die gewoon stil krols zijn....awel komt niet vaak voor, maar met 8 maanden nog niet krols geweest lijkt mij sterk.....ik zal haar deze week lekker laten helpen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Bericht door Brittenbolletje »

Al mijn poezen worden tot op heden pas voor het eerst krols na hun eerste levens jaar. Dus dat ze nog niet krols is geweest is niet zo gek. Misschien is het haar "tijd" ook niet. poezen zijn niet het hele jaar door krols. Die van mij bijvoorbeeld alleen in de herfst/winter.
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

ligt inderdaad wel een beetje aan het ras, maar de meeste HTK tjes zijn toch wel met 6 maanden krols, Katleen was al met 4 maanden krols
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Ik heb 1 HTK poes gehad en die werd krols met 9 maandjes. die zeikte de boel onder blegggg :(

En nee is niet rasgebonden. Denk zelf wel lijn gebonden en in welke periode het katje is geboren :grin:
Cerna

Bericht door Cerna »

Ik heb ook nog nooit een kat gehad die met 6 maanden al krols werd. De HTK's waren zo rond de 10 maanden krols, Amber een week voor haar eerste verjaardag, Noa en Milka zijn met 10 maanden gecastreerd en waren toen ook nog niet krols geweest.

Wanneer je twijfelt of ze wel of niet gecastreerd is, zou ik afwachten. Dat is beter dan nogmaals een operatie terwijl het misschien al gebeurd is. Ik zou Jaly in ieder geval niet naar buiten laten gaan (mocht je dat doen) met de kans op een oepsnestje.
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Mijn zwerf poesje werd ook pas met een maand of 10 krols. We moesten bij haar wel afwachten, omdat we haar met een maand of 8 hadden gevonden en dus niet zeker wisten of het al gebeurd was. Ik wilde dat we dat nooit hadden gedaan, ze is echt een krengetje geworden na haar krolsheid en kan nu janken als een krolse poes. Daarnaast heeft ze in haar krolsheid (heeft 2 dagen geduurd toen hebben we haar direct laten castreren) een plas gedaan in huis, ongecastreerde poezen kunnen nl ook gaan wildplassen. Ik zou het dus niet verder afwachten, als ze volgens haar vorige eigenaren nog niet was gecastreerd, kan je ervan uit gaan dat dit ook echt niet is gebeurd (mensen liegen er eerder over dat het al gebeurd is).
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Jaly
Kitten

Bericht door Jaly »

Dankjewel voor jullie reactie,s .
Mijn Jaly komt niet buiten dus zou ze niet geholpen zijn kan het toch geen kwaad .
We wachten het nu maar gewoon af .
Je leert een hoop op deze site over poezen ik lees dingen die ik nooit geweten heb.
Ook al heb ik mijn hele leven al katten.
Liefst van het baasje van Jaly
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Ik zou mocht ze wel krols worden, wel laten castreren
Cerna

Bericht door Cerna »

Jaly schreef: Je leert een hoop op deze site over poezen ik lees dingen die ik nooit geweten heb. Ook al heb ik mijn hele leven al katten.
Je leert ook over dingen die je liever niet zou weten :-( . Sinds ik op de site zit, ga ik veel minder ontspannen met de katten om. Bij ieder kwaaltje denk ik gelijk het ergste omdat ik nu weet van ziektes waar ik vroeger nog nooit van gehoord had.
Plaats reactie