Vlees uit bakjes geven druk ,wat rustiger met brokjes
Vlees uit bakjes geven druk ,wat rustiger met brokjes
Hallo,
Als ik mijn beide kittens eten wilt geven uit een vleesbakje, dan neem ik beide bakjes mee naar de keuken, en hier verdeel ik het.
Echter springt Daisy altijd op het aanrecht, en wilt meteen ervan eten.
Is lastig om haar hiervan te weerhouden.
Eenmaal aangekomen met beide bakjes in de woonkamer, is het lastig de bakjes neer te zetten, want beide gaan springen.
Als ik een bakje heb neergezet, dan pakt meestal Ginger als eerste het vlees eruit, om het voor haarzelf opzij te zetten.
Heeft iemand wat tips hoe dit wat rustiger kan verlopen?
Met brokjes voeren, is het een stuk rustiger.
2x per dag geef ik een half bakje aan elk kitten.
Als ik mijn beide kittens eten wilt geven uit een vleesbakje, dan neem ik beide bakjes mee naar de keuken, en hier verdeel ik het.
Echter springt Daisy altijd op het aanrecht, en wilt meteen ervan eten.
Is lastig om haar hiervan te weerhouden.
Eenmaal aangekomen met beide bakjes in de woonkamer, is het lastig de bakjes neer te zetten, want beide gaan springen.
Als ik een bakje heb neergezet, dan pakt meestal Ginger als eerste het vlees eruit, om het voor haarzelf opzij te zetten.
Heeft iemand wat tips hoe dit wat rustiger kan verlopen?
Met brokjes voeren, is het een stuk rustiger.
2x per dag geef ik een half bakje aan elk kitten.
Re: Vlees uit bakjes geven druk ,wat rustiger met brokjes
Ja, dat doen kittens. Hier is het precies hetzelfde. Dat betekent dat ze het eten lekker vinden en een goede eetlust hebben. Wees daar maar blij mee.
Wanneer je niet wilt dat Daisy op het aanrecht komt, zou ik de kittens tijdens het eten voorbereiden uit de keuken weren. Daarna kun je kiezen om de bakjes eerst op de grond te zetten en dan de kittens in de kamer te laten of je laat ze eerst in de kamer en dan kun je ze gericht ieder naar een kant dirigeren zodat ze niet bij elkaar gaan jatten.
Bij mij kunnen de kittens nog niet op het aanrecht en ik kan het eten dus rustig klaarmaken, daarna houd ik een bakje in mijn r.hand en een bakje in mijn l.hand en doe de armen wijd zodat de kittens zich elk op een bakje focussen (en doen ze dat niet dan wacht ik net zo lang totdat dat wel gebeurt) en daarna zet ik de bakjes tegelijk op de grond.
Werkt perfect, al zijn ze wel erg ongeduldig
Wanneer je niet wilt dat Daisy op het aanrecht komt, zou ik de kittens tijdens het eten voorbereiden uit de keuken weren. Daarna kun je kiezen om de bakjes eerst op de grond te zetten en dan de kittens in de kamer te laten of je laat ze eerst in de kamer en dan kun je ze gericht ieder naar een kant dirigeren zodat ze niet bij elkaar gaan jatten.
Bij mij kunnen de kittens nog niet op het aanrecht en ik kan het eten dus rustig klaarmaken, daarna houd ik een bakje in mijn r.hand en een bakje in mijn l.hand en doe de armen wijd zodat de kittens zich elk op een bakje focussen (en doen ze dat niet dan wacht ik net zo lang totdat dat wel gebeurt) en daarna zet ik de bakjes tegelijk op de grond.
Werkt perfect, al zijn ze wel erg ongeduldig

Ik ken het probleem. Ik scherm het bakje met neerzetten af met mijn lichaam (denk aan roofvogel die prooi afschermt op de grond) en pak haar desnoods vast. Als ik haar vsast heb zet ik bakje neer en laat ik haar even wachten voor ze ook mag eten.
Dit is alleen met 1 volwassen poes
Owjah en dinky springt niet op het aanrecht (staat alleen bij de kastjes op)
Dit is alleen met 1 volwassen poes

Owjah en dinky springt niet op het aanrecht (staat alleen bij de kastjes op)
-
- Tijger
Kunnen jou volwassen katten wel ip aanrecht dan Annet? Gizmo lukt t niet hoor hahaha
1 X uit angst wist ie niet waar die Hen moest een ineens sprong ie erop verder nooit!
Sorry geen antwoord op je vraag maar moest f op Annet reageren
1 X uit angst wist ie niet waar die Hen moest een ineens sprong ie erop verder nooit!
Sorry geen antwoord op je vraag maar moest f op Annet reageren
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya Fotos van Gizmo en Caya
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya Fotos van Gizmo en Caya
Amber kon het wel toen ze jonger was (en doet het nu alleen nog wanneer er een stoel bij het aanrecht staat wanneer ik de ramen moet zemen), Noa en Milka hebben er geen enkele moeite mee (Noa eet zelfs op het aanrecht), maar doen het zelden.
Ik vind het altijd erg leuk, als ze lekker zitten te relaxen, en ik zeg of ze willen eten; ze zijn dan meteen springlevend haha.
De kleinere kitten, Ginger, is het felste, zij gromt ook echt als een hond, en neemt direct het vlees uit haar bakje om het voor haarzelf te houden en op te eten.
Ik zal eens kunnen proberen om zowel bij het plaatsen van het eten in de bakjes, de kittens buiten de keuken te laten, en ze ook buiten de woonkamer te laten als ik de bakjes zet.
Maar dat wordt geen gemakkelijke optie.
De kleinere kitten, Ginger, is het felste, zij gromt ook echt als een hond, en neemt direct het vlees uit haar bakje om het voor haarzelf te houden en op te eten.
Ik zal eens kunnen proberen om zowel bij het plaatsen van het eten in de bakjes, de kittens buiten de keuken te laten, en ze ook buiten de woonkamer te laten als ik de bakjes zet.
Maar dat wordt geen gemakkelijke optie.
Het nadeel hiervan is wel dat ze dan de kamer in komen stormen en allebei in hetzelfde bakje vliegen. Dus dan moet je weer een kitten oppakken en bij het andere bakje zetten wat erg onrustig is.
Wanneer je ze eerder in de kamer laat en het doet op de manier zoals ik beschreef, is dat rustiger (tenminste dat is mijn ervaring).
Wanneer je ze eerder in de kamer laat en het doet op de manier zoals ik beschreef, is dat rustiger (tenminste dat is mijn ervaring).
Ik zal jouw methode eens uitproberen.
- mittenslief
- Tijger
moet je zo wie zo even melden dat kitten onbeperkt brokjes moeten hebben want ze kunnen nog maar kleine beetjes per keer eten....of vul je gewoon 2x per dag bij????
hier heb ik ook altijd hetzelfde probleem....alleen met een stuk of wat meer katten
hier heb ik ook altijd hetzelfde probleem....alleen met een stuk of wat meer katten
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Ja, bij jou werkt mijn methode niet ........ 

- mittenslief
- Tijger
nee moet de veelvraten altijd apart voeren in de gang...of als de slowies gegeten hebben....maar daar zit ook weer een voordeel aan dat alles op gaat..elk stukje wordt opgelikt
Bij mij zijn ze allebei enorme vreetzakjes, vooral als het gaat om eten uit de vleesbakjes.
Met de brokjes beginnen ze ook direct met eten, echter eten ze meestal niet alles in 1x op.
Met de brokjes beginnen ze ook direct met eten, echter eten ze meestal niet alles in 1x op.
- mittenslief
- Tijger
maar kittens hebben ook veel eten nodig om te groeien
Jazeker, en aan het voeren van de brokjes, kan je echt goed zien, hoeveel eten ze nodig hebben.
Want ze zijn dol op de vleesbakjes, en dat is erg snel opgegeten.
Want ze zijn dol op de vleesbakjes, en dat is erg snel opgegeten.