Siberische kitten gewassen

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
mrkitty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 okt 2013 17:47
Locatie: zwaag
Contacteer:

Siberische kitten gewassen

Bericht door mrkitty »

Goedenavond allemaal! Ben nieuw hier en we hebben sinds 13 oktober onze kitten, mr. Kitty. Het is dik genieten met haar en ik kan echt niet meer zonder haar!

Vanochtend is ze tegen de fles van mijn huidolie aan gelopen en is er vervolgens in gaan rollen. Gevolg moge duidelijk zijn...

Ik heb haar schoon gemaakt met water aangezien ik geen kattenshampoo heb en de shampoo voor mensen slecht is voor haar. Ze is helemaal goed opgedroogd alleen bij haar kont en achterpootjes ziet het eruit alsof het nog nat is terwijl het droog is :s weet iemand wat ik hier aan kan doen? Of gaat dat vanzelf weg? Alvast heel erg bedankt!
pootje en neusje van ons mooie meisje, mr. Kitty! 16-07-2013

fotoalbum van Mr. Kitty!
Shimbalaya

Re: Siberische kitten gewassen

Bericht door Shimbalaya »

Als het eruit ziet alsof het nog nat is terwijl het al droog is, dan is het waarschijnlijk gewoon nog vettigheid van de huidolie.
Misschien morgen een speciale kattenshampoo halen en voorzichtig proberen te wassen van achteren?
Als ze zich voor die tijd tenminste zelf nog niet heeft schoongelikt. ;-)
IK denk wel dat dat laatste eerder het geval zal zijn.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Siberische kitten gewassen

Bericht door eveline1982 »

Je kan het ook wassen met baby shampoo, is ook heel mild voor dieren.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
mrkitty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 okt 2013 17:47
Locatie: zwaag
Contacteer:

Re: Siberische kitten gewassen

Bericht door mrkitty »

Gelukkig is het huidolie (voor onder de douche) van dermolin... In ieder geval niet agressief..

Kan babyshampoo wel? Ik lees daar namelijk hele wisselende berichten over...

Ze is zich nu druk aan het wassen as we speak haha! Krijgt ze dat vette dan wel weg?
pootje en neusje van ons mooie meisje, mr. Kitty! 16-07-2013

fotoalbum van Mr. Kitty!
Shimbalaya

Re: Siberische kitten gewassen

Bericht door Shimbalaya »

Ja hoor, als ze zich een paar keer goed gewassen heeft dan gaat dat vettige wel weg.
Katten wassen zich meestal net zolang en zo vaak tot ze weer helemaal schoon zijn.
En de ergste vettigheid is er toch al vanaf. En anders toch maar de baby-of kattenshampoo gaan halen.

Is de foto van je avatar jullie kitten? Prachtig kitten hoor! :smile:
En nog van harte welkom op het forum!
Laatst gewijzigd door Shimbalaya op 30 okt 2013 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mrkitty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 okt 2013 17:47
Locatie: zwaag
Contacteer:

Re: Siberische kitten gewassen

Bericht door mrkitty »

Ja dat is ze, dank je wel! We zijn ook erg trots op en heel erg blij met haar! Het is me er 1 hoor. Ze is mijn eerste kitten. Nog nooit een huisdier gehad. Vind het wel spannend, zo voelde ze gisterenochtend koud aan en dan schiet ik eigenlijk al meteen in de stress. Er is niks aan de hand met haar want ze boeft vrolijk door gelukkig. Aan elkaar wennen :) Afbeelding
pootje en neusje van ons mooie meisje, mr. Kitty! 16-07-2013

fotoalbum van Mr. Kitty!
Shimbalaya

Re: Siberische kitten gewassen

Bericht door Shimbalaya »

Ze is werkelijk prachtig hoor ! :smile: Wat een schatje en wat een mooie kleuren.
Ik neem aan dat je haar bij een fokker hebt gekocht en is ze ook al goed ontwormd en zo?
Gebruikersavatar
mrkitty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 okt 2013 17:47
Locatie: zwaag
Contacteer:

Re: Siberische kitten gewassen

Bericht door mrkitty »

Ja ze is een raskat hebben haar bij een erkende cattery gekocht en heeft verder alles al gehad. Geeft wel een gerust gevoel!
pootje en neusje van ons mooie meisje, mr. Kitty! 16-07-2013

fotoalbum van Mr. Kitty!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6833
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Siberische kitten gewassen

Bericht door Dinky »

Weet je wat nog leuker/beter is? Twee kittens waardoor ze veel van elkaar kunnen leren en met elkaar kunnen spelen ;-)
Wanneer je kijkt op dit forum onder het kopje agressie en dan de topics met help opent zal je zien dat het vrijwel altijd gaat om kittens alleen omdat wij als mensen niet goed grenzen aan kunnen geven zoals een soortgenoot je. Meestal verdwijnen de problemen dan met een leeftijdsgenootje maar beter is om problemen voor te zijn ;-) Ik geef het je in elk geval vast mee om over na te denken als beginnend baasje ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
mrkitty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 okt 2013 17:47
Locatie: zwaag
Contacteer:

Re: Siberische kitten gewassen

Bericht door mrkitty »

Ja dat weten we alleen 1kitten a 700 was wel even genoeg ;) we hebben gekozen voor de neva masquerade ivm kattenallergie van mijn aanstaande. We hebben natuurlijk eerst uitvoerig getest en het gaat nu allemaal ook gewoon heel goed. Er komt nog een tweede alleen die moet echt nog even op zich laten wachten
pootje en neusje van ons mooie meisje, mr. Kitty! 16-07-2013

fotoalbum van Mr. Kitty!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5477
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Siberische kitten gewassen

Bericht door nellebel »

ze zal nu wel een zijdezacht vachtje hebben hahaha. wat een leuke naam voor een poes mr kitty
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
mrkitty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 okt 2013 17:47
Locatie: zwaag
Contacteer:

Re: Siberische kitten gewassen

Bericht door mrkitty »

Dank je wel! Die naam heeft mijn aanstaande uitgekozen al jaren terug. Zei als kind altijd al "als ik een eigen huis heb wil ik een kat" alleen was zo allergisch. Nu hebben we haar, een lot uit de loterij! Ze is heerlijk zacht inderdaad nu hahaha! Sowieso wel alleen nu wel extra haha
pootje en neusje van ons mooie meisje, mr. Kitty! 16-07-2013

fotoalbum van Mr. Kitty!
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Siberische kitten gewassen

Bericht door Anne87 »

Mr. Kitty... Ik ben vast de enige die hierbij moet denken aan Miss Kitty Fantastico. Maar dan nog hahaha.

On topic: wat een plaatje jullie kitten!
Gebruikersavatar
mrkitty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 okt 2013 17:47
Locatie: zwaag
Contacteer:

Re: Siberische kitten gewassen

Bericht door mrkitty »

Dank je wel! Het komt van south park... Ja i know haha het is bijzonder.. was een voorwaarde van meneer.
pootje en neusje van ons mooie meisje, mr. Kitty! 16-07-2013

fotoalbum van Mr. Kitty!
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Siberische kitten gewassen

Bericht door Anne87 »

Ah ja mister kitty! Wat ik zei kwam uit Buffy. Ik wilde onze katten (twee mannen dus) miss kitty fantastico I en II noemen maar daar stak mijn vriendin een stokje voor. Gelukkig is jouw aanstaande wel creatief. ;-)
Wij hebben ooit bij mijn ouders nog een hamster gehad die Kenny heette. Dat beestje had een doodswens en sprong overal vanaf en noem maar op. Dus 'Oh my god. They killed Kenny!'
Plaats reactie