verwaarloosde kat opgevangen

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
beestje09
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2013 11:52

verwaarloosde kat opgevangen

Bericht door beestje09 »

Wij wonen in een cité in Gent. Er lopen hier verschillende katten rond. een daarvan is Cookie.
Cookie wordt wat verwaarloosd door zijn baasje en wij hebben besloten (in samen spraak met het baasje) dat wij hem gaan adopteren. Wij zijn meer thuis, wij hebben er meer tijd en liefde voor.

Ik heb reeds gelezen dat je een kat best een 3tal weken binnen laat voor je ze naar buiten stuurt. Hoe doen we dat met Cookie? Want we weten dat hij niet gaat weglopen. Zijn vorig baasje woont ook in de cité, maar daar kon/mocht hij sowieso al niet naar binnen. Moeten wij hem nu ook 3 weken binnen laten? of mag hij toch met de andere katten spelen zoals hij gewoon is?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: verwaarloosde kat opgevangen

Bericht door Dinky »

Ik zou duidelijk op papier zetten met vorige baasje dat cookie aan jou is overgedragen met handtekening eronder van beide partijen. Niet dat die over een tijdje zegt dat cookie niet van jullie is. Als hij is gechipt ook de chip over laten zetten op jou naam (als hij geen chip heeft zou ik hem laten chippen).

Wat betreft binnenhouden houdt een Nederlands asiel 6 weken aan. Weet eerlijk gezegd niet wat ik in jou situatie zou doen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: verwaarloosde kat opgevangen

Bericht door nellebel »

komt cookie nu ook bij jullie met eten enzo? dan zou ik hem gewoon buiten laten. ls hij steeds terug gaat naar zijn oude huis dan zou ik hem wel 6 weken binnen houden. maar als ik je verhaal zo lees denk ik dat je hem met lekker eten en de deur open hem vast wel richting jullie huisje kunt lokken.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie