Wij hebben drie weken geleden een kitten gevonden in de weidde achter ons huis, mijn echtgenoot hoorde heel de namiddag gehuil en gehuil. Toen het bijna donker werd ging mijn echtgenoot op zoek naar het geluid en vond de kitten schreeuwend om aandacht. Na een bezoek aan de dierenarts bleek de kitten maar net vier weken oud. Dus eerst de fles voor een dag of twee en nu lekker uit het kommetje. De oogjes zijn terug in orde (ontstoken toen we haar vonden) en de stoelgang is perfect nu (2x moeten laten ledigen bij de dierenarts). Nu zijn wij gewoon om volwassen katers te kopen in het dierenasiel. Dus met volwassen katers weten we wel raad

We hebben ook een kater Marcelleke die voorlopig niets van de kitten moet weten maar dat komt goed en vraagt tijd. We hebben ook twee jachthonden die zo erg voor de kitten willen zorgen dat Nelle dood gezorgd zou worden! Dus de kitten zit op aanraden van de dierenarts in een massa grote bench of bij ons. Als de honden buiten zijn loopt Nelle vrij rondt in ons grote huis. Tot ze groot genoeg is dus en de honden niet meer de neiging hebben om haar dood te likken! Hopelijk maar een weekje meer. We hebben ook twee kattebakken moeten zetten want Nelle vergat soms naar haar bak te gaan en plaste na het spelen ergens ver weg in de keuken. Is ook ver wandelen voor zo'n kleine kitten maar dat probleem is met de twee kattebakken opgelost.
Dus mijn vraag is:
1: hoe pakken we het probleem van bijten, krabben, omhoog klimmen langst de broek of springen naar de benen aan. Een volwassen kat heropvoeden lijkt makkelijker

2: Nelle krijgt nog 4 keer per dag kittenmelk van de dierenarts en ze eet nu kittenbrokjes met een kommetje water (waar ze bijna niet aan komt). De kittenmelk daar weent ze echt om en staat al klaar in de keuken als we nog maar aan de pot komen (kent ze dus al goed). Ze gedraag zich echt nog als een kitten want ze drinkt zogezegd bij mama met de pootjes voorruit en haar mondje tegen de deken of onze kleren (zo zielig om te zien).
Veel vragen waarvoor mijn excuses.
Met vriendelijke groeten
Coupje