Nieuwe kitten aangeschaft

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
aaiklein
Kitten

Nieuwe kitten aangeschaft

Bericht door aaiklein »

Goedenavond! Ben helemaal nieuw op het forum dus hierbij mijn eerste vraag!
Zojuist hebben mijn vriendin en ik een kitten opgehaald van 13 weken uit het asiel.
Wij hebben al een prachtige kater(krootje) rondlopen van 14 maanden (half main coone half pers).
De kitten heeft voorlopig ze eigen kamertje met speeltjes,kattenbakje en eten,Krootje had de kitten al gespot zodra ik de voordeur binnenkwam en is erg nieuwsgierig naar de kitten.
Nu ik net bij de kitten wou gaan kijken wist krootje me te slim af te zijn en rende snel de logeerkamer in! Met gevolg een behoorlijk heftige ontmoeting van blazen en slaan ,heb krootje gelijk weg getrokken want had echt het gevoel dat dit fout had kunnen aflopen!
Nu ben ik erg bang dat dit gevolgen zou kunnen hebben en dat krootje het kitten nooit accepteerd komt dit nog goed???
Hoe kan ik dit het beste aanpakken komende paar dagen? En is het niet zielig dat de kitten voorlopig in de kleine logeerkamer zit? Alvast bedankt!! Grtzz
eveline1982
Tijger
Tijger

Re: Nieuwe kitten aangeschaft

Bericht door eveline1982 »

Wij interpreteren een ontmoeting tussen katten vaak als heftig, terwijl dit helemaal niet zo hoeft te zijn. Nieuwelingen meppen en blazen 9 van de 10 keer wel naar elkaar. Niks om je zorgen om te maken. Zou haar vanavond nog even op de kamer houden, ivm dat je iets te snel hebt ingegrepen ;) (kon jij ook niet weten). Morgenochtend laat je ze lekker bij elkaar, en laat je het ze ook zelf uitzoeken, niet ingrijpen! Zolang er geen plukken haar in de rondte vliegen of er bloed aan te pas komt, is er niks aan de hand :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
aaiklein
Kitten

Bericht door aaiklein »

Thanks voor de snelle reactie! Had ze inderdaad moete late gaan denk maar vond het zo zielig voor die kleine en schrok er zelf ook van haha.
Morgen nieuwe dag en laat ze dan gewoon gaan ;) ! Grtzzzz aai
eveline1982
Tijger
Tijger

Snap je hoor, ben het met katten en kittens al zo gewend (vang ze op) maar ben nu bezig 2 ratten aan me eigen rat te laten wennen en vind het ook enorm moeilijk om niet in te grijpen hahaha. Veel succes morgen
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
aaiklein
Kitten

Bericht door aaiklein »

Dank je wel! Hoop dat ze snel gewend zijn laat het morgen weten hoe het ging ;)
aaiklein
Kitten

Bericht door aaiklein »

Nou tot nu toe gaat het goed (denk ik), de oudste doet wel heel hard handig heb ik het idee met de kitten die alleen maar wil knorren en kopjes geven aan kroot.
Maar kroot blaast niet naar de kitten en de kitten mog al eten uit kroot ze voerbak,is het normaal dat kroot echt doorgaat met bijten en slaan terwijl de kitten echt hard piept??
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Bericht door Brittenbolletje »

Als het kitten piept van het harde bijten zou de volwassen kat moeten stoppen normaal gezien.
aaiklein
Kitten

Bericht door aaiklein »

Dat doet die dus niet,heb hem nu al meerdere keren van de kitten af moeten trekken.
De kitten zoekt kroot ook niet op ofzo hij loopt gewoon rond en ineens komt kroot aangerent en die valt hem aan. Hij pakt hem dan beet in de houtgreep en begint te bijten en te schoppen. Die kleine prbeert los te komen en krabt, als het lukt, terug en gilt de boel bij elkaar.
Ik weet dat het pas de eerste dag is maar weer ook niet goed wat ik moet doen. Ben bang dat het straks echt fout gaat aangezien kroot zo fel doet.
eveline1982
Tijger
Tijger

Word vooral niet boos op je kater, maar maak hem wel rustig duidelijk dat dit te hardhandig is. Kroot heeft behoorlijk lang alleen gezeten, en is het "kats praten" een beetje verleerd. Niet te snel willen ingrijpen, probeer het ze ook is samen op te laten lossen. Ik snap dat je het kleine ding wil beschermen, maar die kunnen aardig wat hebben hoor op die leeftijd. Ik heb een kater van ruim anderhalf jaar, die is ook een beetje dominant tegen de kittens. Ondertussen hoef ik alleen nog maar zijn naam en zachtjes te roepen maar dat heeft een tijd geduurd. Ik ging er steeds bij zitten, en zei dan rustig, zachtjes. En dan begon ik mijn kater te kalmeren en als hij rustig was kreeg hij een dikke kroel.
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Hihi, Kroot, hij is rood begrijp ik? :)

Dat het er de eerste dagen best fel aan toe kan gaan is niet meer dan normaal (heb het hier ook gezien, ik heb drie katten van uiteenlopende leeftijden). Kroot wil duidelijk maken dat hij de baas is. Als je nu ingrijpt duurt die machtsstrijd alleen maar langer. Het lijkt zielig dat het kitten (naam? :) ) zo gilt, maar ik denk dat als Kroot hem/haar gewend is hij toch eerder zal stoppen met slaan/bijten. Geef het nog even de tijd en haal ze niet uit elkaar, hoe lastig dat ook is.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Adriana

Bericht door Adriana »

aaiklein schreef:Dat doet die dus niet,heb hem nu al meerdere keren van de kitten af moeten trekken.
De kitten zoekt kroot ook niet op ofzo hij loopt gewoon rond en ineens komt kroot aangerent en die valt hem aan. Hij pakt hem dan beet in de houtgreep en begint te bijten en te schoppen. Die kleine prbeert los te komen en krabt, als het lukt, terug en gilt de boel bij elkaar.
Ik weet dat het pas de eerste dag is maar weer ook niet goed wat ik moet doen. Ben bang dat het straks echt fout gaat aangezien kroot zo fel doet.
nee, dat is niet normaal en ook niet zo prettig voor het kitten.
Kroot begrijpt de waarschuwingssignalen van het kitten niet en ziet het kitten als indringer.
het leeftijdsverschil is op deze leeftijd vrij groot.. missch kan wat valeriaan (etos, kruidvat e.d.) op een wattenschijfje en daarmee bij spanning door de lucht wapperen, wat helpen om Kroot te kalmeren.. en het is te hopen dat Kroot deze hummel heel snel accepteert in plaats van de tent uit vecht..
Laatst gewijzigd door Adriana op 07 okt 2013 07:03, 1 keer totaal gewijzigd.
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

dit is toch niet echt normaal hoor....kroot moet inderdaad stoppen als het kitten zo gilt want dan doet hij m pijn...en dat is niet fijn in de ergste gevallen krijg je straks een kitten die niet meer tevoorschijn komt en onzindelijk wordt....ik zal in ieder geval wel ingrijpen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Bericht door Brittenbolletje »

Ja ook ik zal ingrijpen, maar meer met een kreet of een rammelend speeltje die 1 of beide wel leuk vind en daarmee verder gaan.
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Het kitten is er toch nog maar twee dagen? Kijk, ik weet natuurlijk niet hoelang Kroot doorgaat met meppen als het kitten al gilt, maar als het kitten zich niet gaat verstoppen zal het toch wel meevallen? Het mag nota bene al uit Kroot zijn bakje eten, nou dat was hier echt niet zo na een dag. Bovendien blaast Kroot niet eens naar het kitten. Zoals ik het lees lijkt het mee te vallen, in elk geval niet meteen een reden om ze van elkaar te scheiden. Vergeet niet dat Kroot ook nog even moet leren hoe hardhandig hij kan spelen. Afleiden met een speeltje zou ik wel doen, maar scheiden? Dat (nog) niet.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
aaiklein
Kitten

Bericht door aaiklein »

Krootje is inderdaad rood ms maaike :grin:
Maar goed ik heb Bowie :eangel: maar weer in de logeer kamer gedaan vanacht en ga het zo weer proberen,vind het zo moeilijk heb dit echt overschat ,krootje ziet het echt puur als indringer en hoe hard bowie ook gilde of blaasde hij hield um stevig vast en bleef maar doorschoppen en bijten.
Gelukkig zijn me vriendin en ik komende 2 weken vrij dus hoop dat het goed gaat komen!!
Zal vanavond laten weten hoe deze dag is verlopen haha thankss allemaal! Grtzz aai
Plaats reactie