Moederloze kitten (5 weken) drinkt niet
Moederloze kitten (5 weken) drinkt niet
Hoi allemaal,
ik heb sinds 3 dagen een nestje van 4 kittens in huis. Ze zijn 4 à 5 weken oud. Ze zijn van onze buitenkat, die sinds 5 dagen is weggebleven. Nadat de kittens 2 dagen alleen hebben gezeten hebben we beslist om ze uit het nest te halen (We hadden wel al kattenmelk bij hen gezet).
De eerste dag hebben we hen kattenmelk gegeven en van de dierenarts vlees van Hill's gekregen. 3 van de kittens hadden direct door hoe het moest en hadden goed gegeten.
De 2de dag begonnen de 2 vrouwtjes (Coco en Babette) met overgeven en ze hadden diarree. Ik ben met alle kittens ineens naar de dierenarts geweest. Ze hebben daar elk een antibioticaprik gehad en een ontwormingspilletje. Coco en Babette hebben ook serum ingespoten gekregen. Babette was er het ergst aan toe, ze was erg uitgedroogd. Ondertussen is Coco er helemaal bovenop en ze eet en drinkt ook weer zelf.
Nu had de dierenarts mij een fles serum meegegeven dat ik mocht geven in plaats van water voor Coco en Babette. Coco drinkt het gewoon uit het bakje, maar nu kom ik eindelijk tot mijn probleem: Babette snapt niet wat ze moet doen! Ze steekt een paar keer haar neusje in het bakje omdat ze haar zusje dat ook ziet doen, maar ze snapt niet dat ze dus iets moet doen zodat het water (serum) in haar mondje komt! Ik geef haar nu met een spuitje te drinken, maar volgende week moet ik terug beginnen werken en kan ik dus niet elk uur haar wat te drinken geven. Is het normaal dat enkel Babette niet drinkt en zal ze dat nog leren? Kan ik iets doen om het aan haar te leren? Of is dit iets wat van nature komt? Ik maak me hier wel zorgen over! Ze zit soms echt een half uur naar haar bakje te staren en haar neusje erin te steken... Zo zielig!
ik heb sinds 3 dagen een nestje van 4 kittens in huis. Ze zijn 4 à 5 weken oud. Ze zijn van onze buitenkat, die sinds 5 dagen is weggebleven. Nadat de kittens 2 dagen alleen hebben gezeten hebben we beslist om ze uit het nest te halen (We hadden wel al kattenmelk bij hen gezet).
De eerste dag hebben we hen kattenmelk gegeven en van de dierenarts vlees van Hill's gekregen. 3 van de kittens hadden direct door hoe het moest en hadden goed gegeten.
De 2de dag begonnen de 2 vrouwtjes (Coco en Babette) met overgeven en ze hadden diarree. Ik ben met alle kittens ineens naar de dierenarts geweest. Ze hebben daar elk een antibioticaprik gehad en een ontwormingspilletje. Coco en Babette hebben ook serum ingespoten gekregen. Babette was er het ergst aan toe, ze was erg uitgedroogd. Ondertussen is Coco er helemaal bovenop en ze eet en drinkt ook weer zelf.
Nu had de dierenarts mij een fles serum meegegeven dat ik mocht geven in plaats van water voor Coco en Babette. Coco drinkt het gewoon uit het bakje, maar nu kom ik eindelijk tot mijn probleem: Babette snapt niet wat ze moet doen! Ze steekt een paar keer haar neusje in het bakje omdat ze haar zusje dat ook ziet doen, maar ze snapt niet dat ze dus iets moet doen zodat het water (serum) in haar mondje komt! Ik geef haar nu met een spuitje te drinken, maar volgende week moet ik terug beginnen werken en kan ik dus niet elk uur haar wat te drinken geven. Is het normaal dat enkel Babette niet drinkt en zal ze dat nog leren? Kan ik iets doen om het aan haar te leren? Of is dit iets wat van nature komt? Ik maak me hier wel zorgen over! Ze zit soms echt een half uur naar haar bakje te staren en haar neusje erin te steken... Zo zielig!
Re: Moederloze kitten (5 weken) drinkt niet
Als je zo weinig ervaring heb en je moet volgende week weer werken zou ik kijken naar een opvang moeder in de buurt die wel over dag wel tijd en ervaring heeft om z`n jong kitten er door te krijgen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
- eveline1982
- Tijger
Arme kleine Babette, die is nog iets trager dan haar nestgenoten. Dat komt vanzelf wel goed, maar wanneer dat kan niemand nog zeggen
. Als je volgende week moet werken en er is niemand die elke dag een paar keer kan langskomen dan raad ik je ook aan, om een plekje bij ervaren mensen te zoeken die hen willen groot brengen. Op deze leeftijd hebben moeten ze elke 2 a 3 uur een maaltijd krijgen. Vanaf 7 weken moeten ze ook nog 5 maaltijden op een dag, zonder moeder. Dus er gaat nog lange tijd, heel veel werk in zitten.
Ik vang zelf kittens op nu zo een 3 jaar. Mocht je in de buurt van Alkmaar of NH wonen dan wil ik ze met liefde opnemen. Ik heb momenteel nog een mannetje van 7 weken rondlopen en morgen komt er 1 bij van 8 weken. Ik ben de hele dag thuis en heb veel ervaring met kittens. Er zijn meer mensen op het forum die kittens naar me hebben toe gebracht oa Renate die hier nog actief is.

Ik vang zelf kittens op nu zo een 3 jaar. Mocht je in de buurt van Alkmaar of NH wonen dan wil ik ze met liefde opnemen. Ik heb momenteel nog een mannetje van 7 weken rondlopen en morgen komt er 1 bij van 8 weken. Ik ben de hele dag thuis en heb veel ervaring met kittens. Er zijn meer mensen op het forum die kittens naar me hebben toe gebracht oa Renate die hier nog actief is.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Ik woon nog thuis hoor, dus ik heb hier nog 2 mensen om me te helpen. Het is gewoon dat ik nu deze week er vooral mee ben bezig geweest en ik ben dan altijd een beetje zenuwachtig als iemand anders het moet overnemen
Ik ga waarschijnlijk hopen lijstjes maken en mn mams en zus gek maken ermee, maarja
En ik heb gelukkig een lange middagpauze zodat ik onder de middag naar huis kan. Maarja, het zou iets makkelijker zijn als ook Babette zelfstandig zou drinken (vleesje eten kan ze gelukkig wel).
Maar dan zal ik het wel even afwachten en hopen dat ze het drinken snel oppikt. De andere 3 zijn er al goed mee weg

Maar dan zal ik het wel even afwachten en hopen dat ze het drinken snel oppikt. De andere 3 zijn er al goed mee weg

- eveline1982
- Tijger
Ohhh kijk dat is mooi om te horen
. Mocht je zus of moeder het moeilijk vinden om water met een spuitje toe te dienen kunnen ze ook wat extra water aan haar vlees toe voegen. Zowiezo mag je dat wel doen voor de kittens. Zo weet je 100% zeker dat ze genoeg vocht binnen krijgen, en als het velletje niet meteen terug valt als je hem voorzichtig optilt, dan kan je met het spuitje extra geven 

The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
oh, bedankt voor de tip! Daar had k nog niet aan gedacht 

Hallo,
Ik ben overal aan het kijken maar vind nergens iets en niemand kan me helpen, dus hoop dat het hier kan.
Ik ben opzoek naar een kitten die in de steek is gelaten door haar moeder, of waarvan de moeder is overleden. Zou die kitten graag met de fles willen opvoeden en haar een warm en liefdevol
huis willen geven. Ben elke dat thuis dus heb voldoende tijd om dag en nacht voor haar klaar te staan. Heb er al ervaring mee, maar toen had ik mijn huidige kat via marktplaats alleen dat aanbod daar voor kittens en met de fles groot te brengen is super klein.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Groetjes
Ik ben overal aan het kijken maar vind nergens iets en niemand kan me helpen, dus hoop dat het hier kan.
Ik ben opzoek naar een kitten die in de steek is gelaten door haar moeder, of waarvan de moeder is overleden. Zou die kitten graag met de fles willen opvoeden en haar een warm en liefdevol
huis willen geven. Ben elke dat thuis dus heb voldoende tijd om dag en nacht voor haar klaar te staan. Heb er al ervaring mee, maar toen had ik mijn huidige kat via marktplaats alleen dat aanbod daar voor kittens en met de fles groot te brengen is super klein.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Groetjes
als je graag kittens wilt opvangen en ggroot brengen kjun je je beter aanmelden als gastgezin bij het asiel denk ik.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Ik zou als ik jou was dan eens vragen bij een asiel. Flessekittens zullen eerder naar een asiel of stichting worden gebracht dan op marktplaats gezet 

Ja dan ga ik dat even proberen. Bedankt voor de reacties
- mittenslief
- Tijger
tja wat moet ik hier nu weer op antwoorden....wordt lekker gastgezin vai een stichting os asiel dan verricht je nog nuttig werk ook.....kittens horen bij hun moeder en anders bij een pleegmoeder...en uiterste noodzaak worden ze met fles grootgebracht....maar vergis je niet in de problemen...kittens hebben elkaar nodig om te leren....dat kunnen wij niet
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
- eveline1982
- Tijger
Mijn ervaring is dat flessenkittens (GELUKKIG) meestal door de eigenaars van de moederpoes worden groot gebracht. Anders worden ze gedumpt of naar een stichting/asiel/opvang gebracht. Eigenlijk moet je dit ook niet willen, meestal bestaat een nest uit 2 of meerdere kittens die dan uit elkaar worden gerukt terwijl ze elkaar zo hard kunnen gebruiken als ze zo klein zijn. Ook krijg je hier mensen op af, die geen zin meer hebben in de kittens en dus bij hun moeder worden weg gerukt, terwijl die hoogstwaarschijnlijk zelf nog voor hen had kunnen zorgen.
Opvangen is heel leuk als je veel thuis bent. Zo heb jij je baby's en help je er meer dan 1 op weg naar een beter leven
. Ik heb het zelf 3 jaar lang met heel veel plezier gedaan 
Opvangen is heel leuk als je veel thuis bent. Zo heb jij je baby's en help je er meer dan 1 op weg naar een beter leven

Bedankt voor de reactie. Het is ook beter als het door de moeder gebeurd, en is ook zeker niet me bedoeling om een kitten bij ze familie weg te halen, heb hier een kat die had ik als flessekitten en hij was helemaal alleen en daar was ik opzoek naar. Gastgezin had ik ook naar gekeken maar is het ook mogelijk om er dan 1 te houden?
Groeten
Groeten
Krijgt je kitten ook natvoer?Fieah schreef:oh, bedankt voor de tip! Daar had k nog niet aan gedacht
zo ja, dan zou ik me over dat drinken niet zo druk maken...
Dat leert ze vanzelf wel.
Ik begrijp niet waarom iemand dit zou willen doen alsof het een soort hobby is...pimmes schreef:Bedankt voor de reactie. Het is ook beter als het door de moeder gebeurd, en is ook zeker niet me bedoeling om een kitten bij ze familie weg te halen, heb hier een kat die had ik als flessekitten en hij was helemaal alleen en daar was ik opzoek naar. Gastgezin had ik ook naar gekeken maar is het ook mogelijk om er dan 1 te houden?
Groeten
En daarna?
Ga je dan al die kittens houden die je met de fles groot brengt?
Of ga je ze plaatsen?
Dat worden meestal geen normale huiskatten hoor als het met de fles moet worden groot gebracht.
En weet je ook hoe je ze van hun ontlasting moet ontdoen?
want dat is geen eenvoudig karwei.
Beter zoekt men een pleegmoeder voor zo'n kitten....
ik zou bij zo'n oproep op marktplaats niet meteen het gevoel hebben dat dit een vertrouwde oplossing was voor mijn moederloze kitten.