Kattenpootjes te zien overal op bureau en tafel

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Kattenpootjes te zien overal op bureau en tafel

Bericht door Scirocco »

Hallo,

Ik heb sinds zo'n 3 weken de kitten Daisy, en sinds 4 dagen de kitten Ginger.

Ik weet niet hoe het komt, maar overal zie ik op mijn bureau en tafels kattenpootjes van Ginger.
Heeft iemand enig idee hoe dit komt, en dit te verhelpen valt?

Dit had ik namelijk niet met Daisy.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kattenpootjes te zien overal op bureau en tafel

Bericht door Kattebeest »

Gezellig die pootjes op tafel :grin:
Off topic maar toch even vragen, hoe gaat het nu tussen Daisy en Ginger?

Hier alleen pootafdrukken te zien op glanzende oppervlakten, veel hout in huis en daarop zijn pootjes niet te zien. Vind je de pootafdrukjes lastig of wil je graag weten waarom de een viezere voetjes heeft dan de ander? Of ben je bang dat er iets medisch aan de hand is?
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Kattenpootjes te zien overal op bureau en tafel

Bericht door Scirocco »

Het gaat heel goed tussen beide kittens, ze stoeien veel, en lassen zo nu en dan een rustmoment in.
Ginger is nog steeds wat schuw, en als ik haar op pak, wil ze eigenlijk altijd weer meteen weg.

Als Ginger aan het relaxen is, kan ik haar gerust aaien, en begint ze te spinnen, ik kan het dan ook eens proberen om haar op te pakken, hoe ze dan reageert.

Ik zie de pootjes van Ginger, op mijn zwarte bureautafel, en ook op mijn glimmende, glazen salontafel, en op mijn zwarte stoel die net als mijn bureau van hout is.

Dit heb ik liever niet, maar dan moet ik het denk ik echt letterlijk elke dag schoonmaken.

Volgens mij komt dit door het grid van de kattenbak.
Maar waarom Daisy dit niet heeft, begrijp ik niet.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kattenpootjes te zien overal op bureau en tafel

Bericht door Kattebeest »

Goed te horen dat die twee elkaar hebben gevonden. Slapen ze bij elkaar (over elkaar, tegen elkaar, etc)?

Het hout hier glimt niet ;-) , scheelt een stuk.
Voetafdrukjes hier zijn wat vettig. Vaak te vinden op 'afzetpunten', plaatsen waar hij zich afzet voor een sprong op tafel, vensterbank, strijkplank, etc. etc. etc. Je zou kunnen kijken of de afdrukjes vettig zijn of stoffig, misschien is het indd van het grit en is de ene wat zorgvuldiger in voetjes-poetsen dan de ander.

Heb mss gemakkelijk praten omdat ik zelf geen poetser ben, alleen als het echt nodig is. En de grootste rommel- en viesmaker ben ik nog altijd zelf. Maar als jij daar anders in bent en ook geen zin hebt om dagelijks voetafdrukjes te verwijderen zou ik voor de makkelijke oplossing gaan: tafelkleden of oude lappen/handdoeken neerleggen op plaatsen waar Ginger en Daisy komen.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattenpootjes te zien overal op bureau en tafel

Bericht door Adriana »

uitloopmat of dikgeluste handdoek bij de kattenbak?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Kattenpootjes te zien overal op bureau en tafel

Bericht door Scirocco »

Bedankt voor de tips.

Ik heb 2 kattenbakken.
En volgens mij gebruiken beide kittens ook letterlijk beide kattenbakken.
Ik zal eens kijken naar 2 goedkope deurmatjes.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kattenpootjes te zien overal op bureau en tafel

Bericht door eveline1982 »

Kan zijn dat zij wat meer "zweet" via haar pootjes. Ik gebruik hier houtkorrels, dat geeft geen witte afdrukken af. En wat Adriana zij, uitloop matjes
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kattenpootjes te zien overal op bureau en tafel

Bericht door eveline1982 »

Ik had toch een vraagje en ik hoop dat je beseft dat dit geen aanval is, of gemeen bedoelt.

Maar waarom ben je zowiezo voor een kitten gegaan? Ik vind het echt top dat je er een maatje bij hebt gehaald en dat je veel info opvraagd/opzoekt. Maar alles wat ik van je heb gelezen, komt op mij over dat je eigenlijk niet zo goed hebt geweten wat kittens/katten inhouden en je er ergens toch spijt van hebt. Katten maken rommel, met poot afdrukken en haren en spullen die worden omgegooit, ook planten zijn vaak niet veilig en worden uit gegraven. Als je erg gesteld bent op je spullen en van een schoon huis houd, dan zijn kittens gewoon niet zo een strak plan. Of je moet elke dag willen poetsen.

Nogmaals dit is echt geen aanval.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Kattenpootjes te zien overal op bureau en tafel

Bericht door Scirocco »

Ik heb geen enkele spijt.
Ik had mij wel wat meer erin moeten verdiepen, dan was mijn voorbereiding beter geweest, echter doe ik nu de informatie op via bijv. deze site.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattenpootjes te zien overal op bureau en tafel

Bericht door Adriana »

gelukkig vat je het positief op en je bent nu met een snelcursus kittens bezig, hihi!
je kunt over zo ongeveer over alles wel info vinden op het forum en er zijn veel meedenkers.
en die twee gaan nu al veel beter maar iedere kat heeft zijn/haar eigen karakter, hebbelijkheden en streken en dat maakt het zo leuk vind ik..
hoop dat je heel erg van je kleine tijgers geniet en wat ongemak dan maar op de koop toe neemt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Kattenpootjes te zien overal op bureau en tafel

Bericht door Scirocco »

Ik geniet zeker van beide kittens.
Echter hoop ik dat Ginger nog wat minder schuw wordt, en net als Daisy elke avond tussen de 2 á 3 uur bij mij op schoot komt liggen, en ze ook lekker samen gaan slapen.
Daisy wordt wel jaloers als zij door heeft, dat ik Ginger aai haha.

Ik neem het inderdaard op de koop toe dat ze kattenkwaad uithalen, maar dat is echt vele malen minder, sinds ik 2 kittens heb, i.p.v. 1.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattenpootjes te zien overal op bureau en tafel

Bericht door Adriana »

ja, twee is veel rustiger voor het personeel dan eentje, maar dat moet je eerst meegemaakt hebben voordat je het gelooft, hihi..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kattenpootjes te zien overal op bureau en tafel

Bericht door Kattebeest »

Een beetje off topic maar heb een vraagje:
Als Ginger en Daisy niet door de eerste eigenaar zijn ontwormd (schreef je in een ander topic), vraag ik me af hoe het zit met entingen en of ze al eens door een dierenarts zijn nagekeken. Gewoon om even te kijken of alles oké is. En info te vragen over voer, chippen, etc. kan daar natuurlijk ook.

Ginger is net bij jou en weet niet of het dan wel zo slim is om nog meer stress te veroorzaken met een bezoek aan de da. Even wachten is misschien beter maar wel iets om in je achterhoofd te houden. Je zou ook met de da kunnen bellen voor info hierover, in oude topics neuzen of een nieuw topic openen ;-) .
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kattenpootjes te zien overal op bureau en tafel

Bericht door nellebel »

zweetpootje kan omdat ze ook ent bij je is. kan nog wat van de stress komen. hier ook zo'n kereltje met zweetpootjes. nu gelukkig stuk minder omdat hij meer relaxed is.
heb verder een grote droogloopmat onder de kattenbakken liggen, amper uitloop van grit (kleikorreltjes)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kattenpootjes te zien overal op bureau en tafel

Bericht door eveline1982 »

Ik raad je zeker niet aan om al met Ginger naar de dierenarts te gaan, eerst maar even afwachten tot ze zich helemaal op haar gemak voelt. Als je kittens laat enten met stress in het lichaampje kan de enting of zijn werk niet doen, of de kitten word doodziek (kan natuurlijk ook goed gaan, maar waarom het risico nemen ;) )

Fijn dat je het niet als een aanval zag, ik zag het op deze manier vandaar mijn vraag :) . Fijn dat Daisy wat rustiger is geworden, en nog even geduld en ook Ginger zal zich helemaal op haar gemak voelen :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie