Op zoek naar een grote krabpaal.. Help :-)

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Op zoek naar een grote krabpaal.. Help :-)

Bericht door xAngela »

Ik ben op zoek naar een goede, grote, niet ál te dure krabpaal voor onze twee lieve kittens. Maar er is zo ontzettend veel keuze dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Welke hebben jullie en wat zijn echte aanraders? Ik wil er maximaal 100€ aan uitgeven.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Op zoek naar een grote krabpaal.. Help :-)

Bericht door nellebel »

ik heb er verschillende maar die van catpalace is de allerbeste. alleen maar van natuurlijke materialen gemaakt en superstevig dat ik er zelfs op kan gaan staan. wel erg duur maar ik heb voor €50 een 2e handse gekocht bij hun. ze zitten in wijchen o.a.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Op zoek naar een grote krabpaal.. Help :-)

Bericht door mittenslief »

op ebay staan vaak hele mooie....helaas komen de mooiste uit duitsland en moet je dan een hoop verzendkosten betalen (ik woon gelukkig 2 km van de grens en heb veel vrienden in duitsland).... ik had mijn kamerhoge krappaal met hangmandjes voor 25 euro
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Op zoek naar een grote krabpaal.. Help :-)

Bericht door Ikey »

Ik heb deze:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... del/277845

Bevalt erg goed, ze kunnen zich uitrekken en er in klimmen. Hij is erg stevig en niet zo duur. Mijn vriend wilde geen 'enorm gevaarte' in de huiskamer, maar we hadden iets nodig wat hoger was dan die kleine krabpalen. Sinds we deze hebben zitten ze ook een stuk minder aan onze meubels.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Renatevanderveer

Re: Op zoek naar een grote krabpaal.. Help :-)

Bericht door Renatevanderveer »

Kijk eens op dierenvilla.nl

Als je daar niets vind wat je niet mooi vind, weet ik het ook niet meer! ;)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Op zoek naar een grote krabpaal.. Help :-)

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Vidaxl.nl
mooei stevige grote palen ik hen 60 betaald voor een van 1.90 hoog veel plateau s en lekker breed
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Cerna

Re: Op zoek naar een grote krabpaal.. Help :-)

Bericht door Cerna »

In dit topic komen alle mogelijkheden voorbij: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =krabpalen

Ik denk dat wanneer je een goedkope paal wilt die ook nog langer dan een jaar of twee meegaat, je het beste zelf aan het knutselen kunt gaan met bijvoorbeeld een rol waar men vloerbedekking op rolt en dit bekleden met sterke vloerbedekking. Wij hebben zo'n paal (een beschrijving staat in het betreffende topic) en de rol hebben we in 1987 aangeschaft. Om de paar jaar vervangen we de vloerbedekking en dan kan hij er weer jaren tegen.
Onze andere, kamerhoge, paal komt uit Duitsland. Dat is een hele degelijke paal met 5 jaar garantie. Nu na 2 jaar zie je nog niet dat hij (intensief!) gebruikt is. Maar zo'n paal heb je niet voor 100 euro.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Op zoek naar een grote krabpaal.. Help :-)

Bericht door castratenkoor »

Ik heb massief houten palen. Die holle kartonnen dingen vliegen hier tegen de vlakte. En Bob hakt er gewoon hele gaten in.
De aanschaf van massief houten palen is duur, maar je hebt er je leven lang plezier van. Om de 2 jaar nieuw vloerbedekking erom en klaar.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Op zoek naar een grote krabpaal.. Help :-)

Bericht door Cerna »

Dinie, mijn man heeft er allemaal afvalstukken hout in gestopt en ik heb in het verleden ook wel sloopkatten gehad, maar de paal hield zich voorbeeldig (en dat dus al 26 jaar lang!). En zo'n rol kun je gratis en voor niks bij een meubelzaak krijgen want voor hen is het afval.

Dus het enige wat je kwijt bent is een reep vloerbedekking (bij een meubelzaak hebben ze wel restpartijen voor een heel schappelijk prijsje, meer dan 60 cm heb je niet nodig en het liefst kamerbreed want de onderkant van de paal slijt het snelst en dan hoef je niet steeds de hele paal opnieuw te bekleden, maar kun je je beperken tot de onderkant), vloerbedekking en houtlijm, via een aannemer een tijdelijke constructie voor balken (ook vaak gratis) en 2 plankjes van 40x40 waar je de diameter van de paal uitzaagt en waarvan je dan een rondje gebruikt om in de bovenkant van de paal te lijmen waar je de constructie doorheen boort.

Ik was destijds niet meer dan 50 gulden kwijt voor een paal die dus al 26 jaar meegaat en heel wat kattengeweld heeft overleefd.

Je moet alleen een beetje handig zijn.
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Op zoek naar een grote krabpaal.. Help :-)

Bericht door xAngela »

Bedankt voor de tips!
Ik ben niet handig en mijn vriend ook helemaal niet met dit soort dingen, haha.

Iemand ervaring met vidaxl.nl en dierenvilla.nl? Daar zijn ze niet al te duur zag ik!

Ik zat te denken aan deze krabpalen:

http://www.dierenvilla.nl/product_info. ... ts_id=7877

https://www.vidaxl.nl/krabpaal-felix-191-cm-grijs

https://www.vidaxl.nl/krabpaal-tijgertje-122-cm-beige

We willen niet een al te brede omdat we niet zo'n grote huiskamer hebben. Hoe hoog moet een krabpaal ongeveer zijn zodat ze er niet alleen nu plezier van hebben maar ook als ze wat groter zijn?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Op zoek naar een grote krabpaal.. Help :-)

Bericht door Dinky »

Als je de reacties hierboven leest zie je ook dat er ervaringen mee zijn ;-)

Het is van belang dat een volwassen kat zich volledig verticaal moet kunnen strekken om te krabben ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Op zoek naar een grote krabpaal.. Help :-)

Bericht door Cerna »

Het probleem met al deze krabpalen is dat er veel te veel tierelantijntjes op zitten. Een kat wil de nagels kunnen scherpen (daarom heet het ook een krabpaal) en daarom moet de afstand vanaf de grond tot het eerste plankje zeker 70/80 cm zijn zodat de kat er rechtop tegenaan kan staan en niet half liggend de nagels moet scherpen want dat werkt niet.

Verder wil een kat graag de hoogte in en een paal van 1.22 meter is dus veel te laag en zonde van je geld (plus dat ze daar ook nog deels pluche hebben aangebracht op de krabgedeeltes).
Die paal van 1.91 meter komt wat meer in de buurt (al geef ik de voorkeur aan 2.40 + plafondbevestiging), maar is juist doordat er zoveel frutsels op zitten samen met een kat die er in vliegt, topzwaar want hij is nergens aan bevestigd.
Wanneer dus twee volwassen katten achter elkaar die paal invliegen, loop je het risico dat ze met paal en al tegen de grond gaan.
Het sisal van zulke goedkope palen is ook vaak erg flodderig bevestigd en een half jaar flink krabben is hier niet tegen bestand.
Hetzelfde geldt voor de dierenvilla: te laag en te veel frutsels.

Het ziet er allemaal prachtig uit, maar praktisch is het niet en dat is toch de bedoeling van een krabpaal.

Kijk eens hier:http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... /telescoop. Nog niet direct ideaal want de afstand tussen de plankjes is nog veel te klein, maar de katten kunnen in ieder geval de hoogte in en je kunt hem goed stabiel zetten. En in de aanbieding!
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Op zoek naar een grote krabpaal.. Help :-)

Bericht door Ms Maaike »

Ik heb onder andere deze. Ik zie dat hij nu 50 euro duurder is geworden, dat is wel jammer. Heel erg fijn ding, dat wel! Zal nooit tegen de grond klappen met mijn HTK'tjes. Hoe het met Britten zit weet ik niet; heb geen ervaring met zware rassen/katten.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Op zoek naar een grote krabpaal.. Help :-)

Bericht door Dinky »

Je kan ook kiezen voor een krabpaal zoals die je voorstelt en dan zo'n paal er naast kopen zoals ikey/Paula aangeeft om volledig te strekken ;-)
Wij hebben ook zo'n simpele paal naast een krabpaal/speelhuisje (die ik wil vervangen voor eentje met meer ligplankjes) en dat bevalt goed (al blijft de onderkant van de bank ook favoriet als wij er niet zijn)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie