Ik blijf toch steeds bang dat mn kittens te dik worden
ze hebben namelijk allebei een soort van hangbuikje? Als ik eraan voel lijkt het alleen vel te zijn. . Maar ze kunnen bijna geem overgewicht hebben... ze krijgen afgemeten voer (wat nooit opgaat) dus ze eten de hele dag door maar dus nooit te veel, ze rennrn constant rond en klimmen in de krabpaal en springen rond, en ze krijgen geen snoepjes en natvoer soms een kwart blikje (zon klein bikje van rc, niet elke dag )
Hoe kan hey dan toch dat E een hangbuikje hebben?
Ik heb hier namelijk geen ervaring mee, heb altijd slanke katten gehad
Veel katten hebben een 'buikje'. (Alle katten maar bij de een valt het meer op dan bij de andere) Is gewoon extra vel om te kunnen bewegen, rennen, klimmen, springen. Maar goed ook anders zouden ze elke keer uit hun jasje scheuren.
kittens zijn in ontwikkeling en die moet je niet rantsoeneren wat voer betreft. zo lang je kwalitatief goed voer geeft trouwens..
en hangbuikjes is vaak kwestie van bouw en genen, mijn beide rusjes hebben nog steeds iets van een huidplooi tussen de achterpoten, zijn bijna drie en ik heb nu pas het gevoel dat ze hun uiteindelijke eindvorm aan het bereiken zijn.
katzels groeien in fases en je zult zien dat bij iedere groeispurt het baby/kleutervet weer verdwenen is.. die reserve hebben ze dus nodig en waarom zou je slanke kittens willen..?
Mijn Beer heeft ook al vanaf dat hij een kleine kitten is een zakkie onder zijn buik. Sinds hij is gecastreerd flubberd het nog net niet . Ik ben laatst nog met hem naar de da gegaan voor de jaarlijkse checkup en enting en de dierenarts vond hem prachtig op gewicht. Terwijl ik ook ervan overtuigt was, dat hij op zijn minst obesitas was hahaha.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
@Adriana. Ik rantsoeneer ze niet hoor, ja ik weeg het eten dan wel af, maar als ik ze s avonds weer nieuw eten geef is het oude nog niet op. Dus ii rantsoeneer ze in die zin zeker niet en ze zijn al helemaal niet op dieet!
Ook hoef io geen slanke kittens, maar ik wil niet dat ze nu al te dik zouden zijn want ik heb bij mn moeder gezien hoe dat gegaan is. Hij was als kitten al te dik en later werd ie dus dikker en raakte ie dat babyvet" ook eigenlijk niet kwijt, waardoor hij van de DA wel op dieet moest, hij dus aangepaste goedingen kreeg en daardoor ging schrokken.. en jaren later nog maar 2 ons minder weegt.
Daarom dat ik het vroeg of die huidplooi huid is of een teken dat ze te dik zijn? Maar ik lees dat dat gewoon kan dus ben weer helemaal gerust gesteld
En Stitch vind het inderdaad ook heerlijk als ik zn buikje kroel ^^
ik heb het ook altijd afgemeten. hadden ze er te weinig aan gaf ik bij, maar wilde ook wel het overzicht houden. ook ervaring met een obese kat en dat wilde ik ook voorkomen wegens kans op lichamelijke ziektes en voor het diertje alles behalve prettig om op dieet te moeten.
bij mij was het ook de ene dag te weinig maar meestal hielden ze over aan het einde van de dag.
lekker zacht is dat velletje he
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Hier ook caya met een zeabberbuik
ik was ontzettend bezorgd zelfs na dierenarts geweest en t was gewoon een vettige hangbuik
niks aan de hand
gizmo (Brit) heeft die buik juist niet
een caya (htk) wel terwijl ze verder slank is
als ze rent zie je t ook zwabberen haha ach t hoort bij haar
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya Fotos van Gizmo en Caya
Hier twee slanke latten, waarvan de gecastreerde kater een velletje op zijn buikje overheeft.
Toch heeft hij een keurig gewicht.
Ik zou me niet teveel maken op dat hangbuikje. Zolang ze een goed gewicht hebben, is het prima.
Snickje vind ik juist wel 'sexy' met zijn velletje, hihi! Heeft zijn baasje ook!
Haha inderdaad heerlijk zacht velletje, kan het ook niet laten om er steeds aan te zitten :p waarna mn mannetje zich gelijk languit op zn rug gooit om lekker over zijn buikje geaaid te worden. Ook dat is nieuw voor me, bij onze vorige katten mocht ik eigenlijk nooit aan hun buikje zitten of met tegenzin..
En ik weeg het inderdaad meer om overzicht te houden, toch fijn om een beetje te weten hoeveel ze eten
Even kijken hoe het eruitziet na castratie
Heeft iemand daar trouwens ervaring mee? Ik heb broer en zus en wil ze natuurlijk laten helpen voordat er iets gebeurt, maar toen ik tegen mn da zei dat ik hem wikde laten castreren gelijk al het kon zei ze dat het wel niet zon vaart zou lopen?? Ik kan ze niet gescheiden houden, dus iemand daar een oplossing/ervaring mee?
Als je hem tussen de 5 en 6 maanden laat castreren, is de kans op bevruchting bij zijn zus wel heel erg nihil hoor, wonderen gebeuren, maar denk dat dit wel een verwaarloosbaar wonder is . Maar wacht niet langer dan de 6de maand.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Ik raad je overigens aan om zijn zusje ook voor of op haar 6de maand te laten steriliseren. Ik neem aan dat je geen nestje wil van haar? De krolse periodes vergen best wel wat van het lichaam, en is voor jou ook een hel. Ik heb mijn poes Minoes vorig jaar gevonden, na een paar maanden was het wel duidelijk dat er geen baasje meer zou komen en wilde we weten of ze geholpen was of niet. We moesten dus braaf wachten tot ze krols zou worden en dan de afspraak maken. Ik wilde dat we nooit hadden gewacht, maar gewoon dmv de castratie hadden bekeken of het wel of niet al gebeurd was! Ik heb 2 nachten en dagen met een gillende poes gezeten, ik werd krankjorum van haar!!! Na de castratie is haar karakter helaas ook steeds meer gaan veranderen. Ze had wel al streken maar die zijn erger geworden en ze kan goed de bitch uithangen naar me kater tegenwoordig. Helaas hebben er meer mensen die ervaring, dat het karakter erg veranderde in de negatieve zin van het woord. Dus als het ook maar even mogelijk is, laat ook haar voor de krolsheid helpen!
Ja nou dat zei ik dus ook, ik zei tegen mn DA (overigens had ik toen een inval DA, niet diegene die ik normaal altijd heb) van ja ik wil hem eigenlijk laten helpen zodra alles goed en wel ingedaald / volgroeid is (heb ik bij mijn konijn ook gehad) en toen zei ze ja zal wel meevallen blabla.. en ik zei ook dat ik haar ook gelijk wilde laten helpen als dat kon, en toen zei ze ook om in ieder geval haar 1 x krols te laten worden.. en dat vond ik eigenlijk ook al raar? Helemaal als ik nu hoor dat ik dat eigenlijk niet moet doen.
Vond deze DA in het algemeen niet zo lekker meedenkend.. ik heb sowieso al wat ervaringen met castratie en sterilisatie (konijnen maar ook katten) en normaal geen idee als ik met eigen "ideeën" kom maar deze deed het allemaal een beetje af als ach het zal wel loslopen.. hmm toch nog maar even navragen bij mn eigen DA dan.
Sommige dierenartsen zijn er nog erg van overtuigt dat het beter is voor een teef en poes om ze eerst krols te laten worden. Ik heb van beide diersoorten, van dichtbij, mee gemaakt dat het karakter een knauw kan krijgen. Een vriendin van mij wilde haar chihuahua teefje laten castreren, de dierenarts vond het zonde, want haar intacte reutje (bij reuen is het beter om niet te castreren) was ook al zo een mooi dier, en waarom geen nestje? Nou dan slaat je waffeltje wel even open, een dierenarts die "zomaar nestjes" toe juicht.....Sommige leven nog in het stenen tijdperk