Ik blijf toch steeds bang dat mn kittens te dik worden
ze hebben namelijk allebei een soort van hangbuikje? Als ik eraan voel lijkt het alleen vel te zijn. . Maar ze kunnen bijna geem overgewicht hebben... ze krijgen afgemeten voer (wat nooit opgaat) dus ze eten de hele dag door maar dus nooit te veel, ze rennrn constant rond en klimmen in de krabpaal en springen rond, en ze krijgen geen snoepjes en natvoer soms een kwart blikje (zon klein bikje van rc, niet elke dag )
Hoe kan hey dan toch dat E een hangbuikje hebben?
Ik heb hier namelijk geen ervaring mee, heb altijd slanke katten gehad
Veel katten hebben een 'buikje'. (Alle katten maar bij de een valt het meer op dan bij de andere) Is gewoon extra vel om te kunnen bewegen, rennen, klimmen, springen. Maar goed ook anders zouden ze elke keer uit hun jasje scheuren.
kittens zijn in ontwikkeling en die moet je niet rantsoeneren wat voer betreft. zo lang je kwalitatief goed voer geeft trouwens..
en hangbuikjes is vaak kwestie van bouw en genen, mijn beide rusjes hebben nog steeds iets van een huidplooi tussen de achterpoten, zijn bijna drie en ik heb nu pas het gevoel dat ze hun uiteindelijke eindvorm aan het bereiken zijn.
katzels groeien in fases en je zult zien dat bij iedere groeispurt het baby/kleutervet weer verdwenen is.. die reserve hebben ze dus nodig en waarom zou je slanke kittens willen..?
Mijn Beer heeft ook al vanaf dat hij een kleine kitten is een zakkie onder zijn buik. Sinds hij is gecastreerd flubberd het nog net niet . Ik ben laatst nog met hem naar de da gegaan voor de jaarlijkse checkup en enting en de dierenarts vond hem prachtig op gewicht. Terwijl ik ook ervan overtuigt was, dat hij op zijn minst obesitas was hahaha.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)