Zoals de titel al zegt heb ik een zwerfkitten in huis, een klein zwart meisje, ik word ondertussen een beetje knettergek van al het tegensprekend advies wat ik krijg en vind op internet.. Dus hopelijk zijn er hier mensen met veel ervaring die me juist advies kunnen geven!
Ik zal jullie het hele verhaal besparen van hoe ik aan haar kom.. Even in het kort dan maar.
Ze liep bij mijn opa en oma in de straat, en na een uur achter haar aan racen hebben ik haar te pakken gekregen. Ze was zo klein, te klein om buiten te zijn.. En ik had gewoon het gevoel dat ik haar moest vangen, ik heb dat wel vaker, achteraf snap ik er niks van, maar op dat moment volg ik mijn gevoel en uiteindelijk blijkt het dan een goede keuze

Kleine dame beet lekker in mijn duim, en goed ook!! Ben op dit moment met een antibioticakuur bezig omdat er een speldenkopje pus in één van de wondjes zat

Maargoed.. Aantal mensen in de straat gesproken.. Lang verhaal wat ik jullie bespaar. En de moederkat zou blijkbaar van een aso familie in de straat zijn, die altijd nestjes hebben en hun katten niet laten helpen

Kleintje was doodsbang, geen mens of huis gewend, dus 100% duidelijk dat ze niet zomaar is weggelopen bij iemand.
Woensdag had ik haar dus gevangen en vrijdag zijn we naar de DA geweest, ondertussen de logeerkamer zo goed als uitgeruimd en een plekje voor haar gemaakt.
Ze was graatmager, enorm dikke buik (wormen?), een teek, vlooien. Geschat op 6 weken oud en op de grote weegschaal daar 600gram gewogen.
En ja hoor, mijn gevaarlijke kitten zat te spinnen in de armen van de assistente

Ontwormingspasta gekregen, en moest over 3 weken terug komen voor de entingen en ontvlooien. Ze durfde haar nu nog geen ontvlooingsmiddel te geven.
Eerste dag had ik van de buren van mijn opa en oma een bakje kattenvlees gekregen, ik heb zelf alleen twee chihuahua's en drie ratjes, geen katten. En wat kattengrind gekregen.
Dat vlees at ze heerlijk op, in kleine porties steeds. Volgende dag hier in het mini supermarktje op ons dorp kattengrind en maaltijdzakjes voer gehaald, niet speciaal voor kittens.
Dat vond ze ook heerlijk!
De assistente zei dat ik haar in een bench moest zetten zodat ze zich veilig voelde, een kamer was veel te groot. Had nog een extra bench staan.. Zakje kattenvoer stond ook in de kamer.
En ik kom vrijdag savonds weer kijken na een paar uurtjes, was in slaap gevallen op de bank. Kijk vol ongeloof naar het zakje voer... Aangeknaagd!! Kitten nog in de bench

Stom stom stom, ik zou beter moeten weten.. Blijkbaar kon ze toch ergens de bench uit

Er miste dus een redelijk stuk van het zakje, ja het zakje zelf.. Kamer is praktisch leeg nu en zag echt nergens iets liggen, opgegeten dus.. Spoedarts gebeld.. Braken bij zo'n kleintje vond ze niets, opereren doen ze ook niet zomaar. Met zo'n klein bekkie is het er wss in kleine stukjes in gegaan en komt het er vast weer uit met de poep. Dus eten geven zodat het omgeven word door eten in de maag.
Sochtends zag ik wel iets van een oranje flintertje. Avond ervoor vlak nadat het gebeurd was één keer diaree, zag er niets tussen.
Verder daarna weer perfect normale poep zoals ze altijd al had. At gewoon goed.
Gisteren kittenbrokjes gekregen van mijn zusje.. Heb er wat geweekt in water, at ze savonds rond etenstijd smakelijk op. Rest van de avond wilde ze niet meer eten. En vandaag weer een maaltijdzakje gegeven, de smaak die ze toen aangeknaagd had en dus heerlijk vind, maar tot nu toe staat het er nog.. Gisteren ook savonds eerste keer ontwormingspasta gegeven.
Vannochtend lagen dus wel die brokjes van gisteravond uitgespuugd op de grond, helemaal onverteerd.
En haar bolle tennisbalbuik is stukken minder!! Voelt bijna zo goed als normaal.
Verder is ze ook perfect in orde, zal straks over haar gedrag schrijven. Maar daar is dus niets aan te merken.
Waar komt het vandaan dat ze niet wil eten? Snapt ze nu dat ze gewoon toch altijd eten heeft en heeft ze gewoon geen honger? Door de ontwormingspasta als bijwerking ofzo? Toch nog door het opgegeten stuk maaltijdzakje? Iets anders??
Heb haar gewogen net.. 470gram. Komt dat door de dikke buik die weg is, bij de DA was ze 600gram, of zou die grote weegschaal gewoon niet goed zulke kleine gewichten kunnen wegen en verklaard dat het verschil? Dat is wat ik denk. Graatmager was ze toch al, en met al dat eten kan ze echt niet zoveel afgevallen zijn.
Heb ook naar haar slijmvliezen en tandvlees gekeken, mij te wit.. Die vlooien moeten weg, dat kan geen 3 weken wachten!! Mijn DA is super, staat altijd open voor vanalles, dus wilde morgen al bellen dat we er echt iets aan moeten doen, zou fijn zijn als jullie tips hebben wat ze wel mag? Internet helpt niks, als je al een tip vind lees je weer ergens anders dat het juist gevaarlijk is.. Frontline spray lijkt het enige, maar iedereen schrijft ook weer dat het niet werkt?
Haar gedrag.. Eenmaal hier viel het wel mee, enorm veel blazen als ik al maar naar haar wees, maar eenmaal op schoot keihard spinnen aan één stuk door!! Duidelijk dat ze nooit was vastgehouden, maar ze zocht toch wel de geborgenheid op bij je.
Met de dag ging het stukken beter. Kreeg vanmorgen één blaas richting me.. Maar rest van de dag kon ik haar zo pakken! En ze liep voor het eerst met haar staartje omhoog, rende niet weg van me, geeft kopjes, smeekt om aaitjes

Dus wat dat betreft zou je zeggen dat ze zich vandaag stukken beter voelt.. Omdat de bolle buik weg is??
Alleen wil ze niet eten.. Waar ik me zorgen om maak, moet niet te lang gaan duren! Maar dat is dus het enige nu..
En dat was wel het hele verhaal denk ik?

Waar ik dus graag advies over wil..
Hoe kom ik van die vlooien af, wat is veilig voor dit kleintje? (Zal natuurlijk ook mn hondjes behandelen)
Iets anders waar ik de DA om kan vragen?
Laat ik haar in de logeerkamer los, hopelijk blijft ze zo en hoef ik haar niet meer te vangen maar kan ik haar zo pakken. Wilde een grote plastic bench bestellen, goed idee? Nouja, in ieder geval, hoe of wat doe ik voorlopig?
Welk voer geef ik haar het beste? Had nu kittenbrokjes van pro active, junior. En dan gewone maaltijdzakjes eigenmerk. Mag ze kattenmelk? Heb drie pakjes, staat op vanaf 6weken.
En ik wil graag weten hoe de bolle buik is verdwenen? Had ze gewoon steeds teveel gegeten? Of kan één keer ontwormen dat zo snel oplossen in één nacht?
En tja.. Verder hoor ik graag al jullie advies! Heb zelf nooit met katten in huis gewoond.
Ben gewoon zo bang dat ik straks iets verkeerd doe of over het hoofd zie, zou haar graag zien opgroeien tot een gezonde volwassen kat

Ze heeft nog geen difinitieve naam.. Het moet iets "hekserigs" zijn, maar veel namen vallen al af omdat ik die al gebruikt heb of in gebruik heb.. Zoals Wicca en Luna, hadden goed bij haar gepast.
Voorlopig staat Willow bovenaan mijn lijstje, denk dat ik niet echt iets leukers zal vinden, en dat past ook goed bij haar

Foto link: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... be3dc9236e
Alvast bedankt!