Het is lang geleden dat ik op dit forum wat geschreven heb. Wel meegelezen, hoor!!
Met onze poes Nosy gaat het uitstekend, ze is inmiddels al 13 jaar.

Maar nu het volgende:
Gistermorgen hebben we een kitten gevonden.
Ik ben gelijk naar de dierenarts met haar gegaan, omdat ze echt piepklein was. Hij heeft haar nagekeken. Ze is kern gezond (een meisje, maar dat hadden jullie beslist al door), maar veel te jong. Hij heeft haar op 6 weken geschat. En ook gelijk gekeken of ze gechipt was, maar dat verwachte hij van niet, omdat ze veel te klein is. Dat was dus ook niet zo.
Hij dacht dat ze ergens gedumpt was, en dat ze is gaan lopen, en zo bij ons uitgekomen is (wij wonen aan de rand van het dorp). Hij heeft ons telefoonnummer, en heeft dat ook doorgegeven aan het asiel en dierenambulance, mocht iemand zich melden.
Ook hebben we overal nagevraag gedaan, maar niemand kent haar, en er zijn ook geen andere kittens gevonden.
Ik heb gelijk ontwormingsmiddel gebruikt op advies van de dierenartst. Dus dat komt ook goed.
Ze is dus nu bij ons in huis. Maar we twijfelen nog of we haar willen houden. We hadden geen plannen voor een tweede kat, vooral omdat Nosy al 13 jaar is, en altijd alleen is geweest. En nog een kitten erbij willen we zeker niet. Maar het gaat onverwachts eigenlijk heel erg goed.
Ze heeft wel al een naam gekregen: Minou
Minou probeert wel naar Nosy toe te gaan, maar zij laat haar merken dat ze dat dan niet wil. Op de een of andere manier respecteert Minou dat, en laat haar dan ook met rust. Ook laat ze het favoriete mandje van Nosy met rust. Minou heeft haar eigen gekregen, en we zijn haar aan het leren dat ook te gebruiken.
Gek genoeg lijkt het wel of ze echt thuis is bij ons. Ze speelt heerlijk (met ons en ook veel zelf met elastiekjes, propjes papier, een doos, een handoek ect ect), ze begrijpt hoe ze de kattebak moet gebruiken, eet en drinkt goed. Valt naar een stevige speelpartij gelijk in slaap. Als iemand te ver weg gaat begint ze te piepen (soort miauw maar lukt nog niet echt).
Ook de nacht is prima verlopen. Ze slaapt samen met Nosy is de huiskamer. Ieder op zijn eigen plek (denk ik). Ze hebben elk eigen kattebak (minou nog een ondiepe lage bak, ander komt ze er niet in).
Het lijkt echt goed te gaan, en we zijn al bijna zover dat Minou mag blijven (je wordt echt verlieft op zo'n kleine hummel, of je wilt of niet). Maar we wachten nog even af ivm Nosy.
Alleen eet Minou soms van haar eigen brokken (kitten brok) en dan soms van Nosy haar brokken (Hill's adult light). En nosy doet precies hetzelfde.
Ik vraag me af of dat kwaad kan. Weten jullie dit, en hebben jullie nog andere tips voor mij?
O ja, Minou vindt het het heerlijk om op mijn oor en vingers te sabbelen...........(en soms knagen op mijn vingers)