Dodelijke injectie zonder slaapmiddel??

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
kitten11
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 feb 2011 11:16

Dodelijke injectie zonder slaapmiddel??

Bericht door kitten11 »

Even een vraagje, gebeurd dat wel meer is mijn vraag en dan rechtstreeks in de nieren?
Ik vraag dit omdat ik dit zohuist hoorde van iemand die katten opvangt en de dierenarts heeft dit van de week gedaan bij een kat die ingeslapen moest worden, het was nog een vrij jonge kat.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Dodelijke injectie zonder slaapmiddel??

Bericht door Brittenbolletje »

Ja in de nieren kan wel, maar dan word er alsnog een slaapmiddel van te voren toe gediend. Daarbij is dat ook nog eens pijnlijk. Tenzij de kat al zo ver heen was qua ziek zijn en zo....

Als dat niet het geval is, is het een gevoelloze dierenarts.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Dodelijke injectie zonder slaapmiddel??

Bericht door mittenslief »

de dienstdoende DA waar ik toen met het kitten ben heen geweest met het waterhoofdje, heeft ook in 1 keer de injectie in de buik gegeven, toch ging het sterven heel geleidelijk.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
kitten11
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 feb 2011 11:16

Re: Dodelijke injectie zonder slaapmiddel??

Bericht door kitten11 »

zover heen was zij niet, ik zit te googlen maar kom dit nergens tegen...
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Dodelijke injectie zonder slaapmiddel??

Bericht door Brittenbolletje »

Je hebt wel injecties waarbij beide in 1 spuit zitten, maar in de nieren is eigenlijk best pijnlijk.

Die injectie in de buik was die niet in het hart?

Mijn da doet dat in de spier. Minst pijnlijke en voor mij minst erg om te zien. Heb wel eens mee gemaakt in het hart maar heb er nog nachtmerries van als ik daaraan denk :(
Laatst gewijzigd door Brittenbolletje op 24 aug 2013 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
kitten11
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 feb 2011 11:16

Re: Dodelijke injectie zonder slaapmiddel??

Bericht door kitten11 »

nee het was niet in het hart, dat kan ook ja, maar heb hier een ontzettend rotgevoel over, het arme dier heeft toch al zoveel meegemaakt, het was in de spier geloof ik ja bij de nieren, kan dat? Maar ze was niet gelijk dood en het moest nog een keer....
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Dodelijke injectie zonder slaapmiddel??

Bericht door Brittenbolletje »

Als ze niet gelijk was overleden, was die eerste dan echt niet een slaapmiddel?

Mijn Da doet het in een poot. Bij de nieren in een spier??
Cerna

Re: Dodelijke injectie zonder slaapmiddel??

Bericht door Cerna »

Het schijnt dat mijn dierenarts tegenwoordig ook geen slaapmiddel meer geeft, maar gelijk de dodelijke injectie. Gelukkig heb ik het nog niet met een kat mee hoeven maken want het lijkt me akelig.

Misschien de nieuwste techniek?
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Dodelijke injectie zonder slaapmiddel??

Bericht door Anne87 »

Flo* heeft slaapmiddel gekregen in mei. Daar had ze er twee van nodig om te gaan slapen, zo hard vocht ze ondanks alles, maar ze was zo verzwakt dat dat al voldoende was. Geen slaapmiddel heb ik nog nooit van gehoord.
kitten11
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 feb 2011 11:16

Re: Dodelijke injectie zonder slaapmiddel??

Bericht door kitten11 »

Nou ik vind het toch niet normaal, nog eens verder gevraagd bij mensden die heel erg veel van katten weten maar het gewoon extra martelen, het dodingsmiddel prikt enorm, echt vreselijk om het op die manier te doen, zal wel met geld te maken hebben.. nou mijn dierenarts zal dat niet doen op die manier en het niet hoeven doen ook, dan heeft hij echt een heel erg groot probleem en daarbij ding ik ook direct weg bij zo één
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Dodelijke injectie zonder slaapmiddel??

Bericht door Brittenbolletje »

Uhmmmm hier zitten ook mensen die heel veel van katten weten :)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Dodelijke injectie zonder slaapmiddel??

Bericht door mittenslief »

uhhhh dacht je echt Brittenbolletje...dit is immers de 2e al van de week die hier aan twijfelt hihi.(uhhhmmm niet hatelijk bedoelt hoor)
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Dodelijke injectie zonder slaapmiddel??

Bericht door Katelijne »

kitten11 schreef:zal wel met geld te maken hebben..
Maar het is toch de klant die betaalt, dus de da hoeft dan toch niet naar de kosten te kijken? Of bedoel je dat de klant te gierig was voor de verdovingsprik.

Azraël is in maart ingeslapen. Hij was bijna 19 en echt helemaal op. Toch heeft de da eerst een slaapmiddel gegeven en dan de dodelijke injectie. Beide zijn in een voorpootje gegeven. Hij is onmiddellijk en heel stilletjes ingeslapen. :cry:
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Cerna

Re: Dodelijke injectie zonder slaapmiddel??

Bericht door Cerna »

Nee, heeft niets met geld te maken (tenminste niet bij mijn dierenarts). Hij zei alleen "een klein prikje (waar? geen idee) en ze zijn weg". En hij is geen dierenbeul.
Ik kan nog wel eens informeren, maar heb bonje met hem gehad toen bleek dat hij me drie jaar op rij had voorgelogen over een inenting.

En verstand van katten na 35 jaar? Misschien een beetje...........
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Dodelijke injectie zonder slaapmiddel??

Bericht door eveline1982 »

mittenslief schreef:uhhhh dacht je echt Brittenbolletje...dit is immers de 2e al van de week die hier aan twijfelt hihi.(uhhhmmm niet hatelijk bedoelt hoor)
Of zowel deze topic opener als topicopener "haters" zijn hetzelfde ;)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie