Eendagskuikens

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Roest
Huiskat
Huiskat

Eendagskuikens

Bericht door Roest »

Mijn kat heeft pas geleden een nare ervaring met een haarbal gehad. Ondanks de anti-haarbal middeltjes was er een grote ophoping in de maag/ dunne darm ontstaan. Na waarschijnlijk een dag of wat vreselijk misselijk te zijn geweest, maar wel gegeten, is alles er uiteindelijk uitgekomen. Hoop onverteerd voedsel en de haarballen.

Goed probleem opgelost zou je denken maar sindsdien staat alle eten hem tegen. Voorheen kon hij niet genoeg krijgen, nu eet hij nauwelijks nog. Voedsel-aversie opgelopen door de misselijkheid.

Ik probeer van alles om hem weer aan het eten te krijgen maar het gaat allemaal met vreselijk veel moeite. Ander voedsel, andere etensplek, snoepjes, niks lukt echt. :???:

Ik blijf proberen dus vandaag eendagskuikens meegenomen bij de dierenwinkel. Kuikentje ontdooid, op de grond neergelegd, kat geroepen.. Ik had er weinig vertrouwen meer in maar wat denk je? Hij heeft hem helemaal opgevreten. :grin:

Nou ben ik reuze blij dat hij eindelijk weer eens goed gegeten heeft (het was een behoorlijke kuiken) alleen hoe vaak mag een kat zo'n kuiken hebben?
Ze waren alleen per grote zak te koop dus het vriesvak ligt vol.

Elke dag een? Tot zijn eetpatroon weer normaler wordt om dan weer langzaam op gewoon voer over te gaan?

Alles is beter dan niks eten toch? :eeh:
Dinky
Tijger
Tijger

Re: Eendagskuikens

Bericht door Dinky »

Inderdaad alles beter dan niets ;-) maar het is niet compleet dus zou zeker proberen om je kat compleet te voeren.
Weet niet of je al eens KVV hebt gegeven? Dat is rauw vlees maar dan wel makkelijk compleet te maken (sommige zijn van zichzelf compleet, andere door diersoorten af te wisselen). Ik kan hier bij de pets place de merken haaksbarf en barfmenu krijgen.
En anders eens inlezen in Barf? Is alleen meer moeite om het compleet te maken en vraagt wat meer vriezer ruimte ;-)

Ik bedenk dit omdat je kat met smaak kuiken eet en dus rauw lekker vind ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Roest
Huiskat
Huiskat

Bericht door Roest »

Bedankt voor de tip. Rauw blijkt inderdaad een groot succes. Het is een ex-zwerver bij het asiel vandaan dus misschien doet het hem denken aan de 'goede oude tijd' :-P

Deze kuikens kwamen ook bij pets place vandaan trouwens. Ik zal me eens in barf verdiepen. Klinkt wel goed alvast.
BloemTetsu
Tijger
Tijger

Bericht door BloemTetsu »

Mijn kat is ook in eet staking. Hij heeft overgeven en zijn keel is gevoelig, verder niks gevonde. We hebben eendagskuikens en daar is hij normaal gesproken dol op. Dus ik vind het zelf wel het proberen waard. Ze liggen nu te ontdooien :)
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Roest
Huiskat
Huiskat

Bericht door Roest »

Heeft het wat verschil gemaakt BloemTetsu?

Mijn kat eet sindsdien weer prima. Alsof er een knop is omgegaan. Hij zit ook weer helemaal goed in zijn vel. Van het niet eten werd ie natuurlijk steeds slapper.

Voor nu krijgt hij elke dag een kuikentje. Hij verslindt ze werkelijk. Daarna krijgt de vloer nog een likbeurt want er zou nog eens een donsje kunnen liggen. :grin:

Komende week ga ik zeker bij de dierenwinkel kijken wat ze hebben aan KVV. Er schuilt duidelijk een wilde kat in mijn poekie. :twisted:
BloemTetsu
Tijger
Tijger

Bericht door BloemTetsu »

Blij te horen dat de jouwe het weer doet.

Hij is vrijdag uit zichzelf gaan eten. De eendagskuikens zijn we vergeten te voeren. Ik was er niet en vriend was ziek.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Fijn dat je poekie weer eet. :) Geef je hem nu wel preventief iets tegen de haarballen? Er zijn verschillende dingen op de markt te verkrijgen; van snoepjes tot pasta's. Ik heb goede ervaring met een pasta van Beaphar. Misschien ook iets voor jou? :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Roest
Huiskat
Huiskat

Bericht door Roest »

Ik heb die donkere pasta van Beaphar. :) Hij vind het niet lekker dus ik sloeg wel eens een dag over maar hij kreeg ook antihaarbal snoepjes.

Het was wat een samenloop van omstandigheden denk ik. Ik heb bij het asiel met opzet de meest 'onplaatsbare' kat gekozen. Een jaar of vijf oud, zwervend op het platteland gevonden. Hij zat al maanden in het asiel, was al eens geplaatst, weer teruggebracht want 'te wild'. Een schuw angstig hoopje ellende. Dat was twee maanden terug.
Nu? Een tevreden zelfverzekerde kat die geniet van aandacht en aanhalen. Gaat voor mijn voeten liggen rollen en dan moet ik zijn buikje en kin krabbelen. :)
Er zijn heel wat uurtjes ingegaan, de eerste weken heb ik alleen maar tegen hem zitten praten terwijl hij weggedoken in de berging zat. Na een week of drie vier durfde hij voor het eerst een snoepje uit mijn hand te eten, ijs gebroken en daarna ging het als een raket. Een compleet andere kat geworden. Loopt hier hele dagen te spinnen. :-P

Maar hij is ontzettend verhaard door de stress en hij had een tic van zichzelf overdreven likken. Beide is zo goed als voorbij maar hij heeft daardoor nogal wat vacht binnengekregen. Daar ging het even mis.

Kammen is nog wat eng maar we oefenen regelmatig. Hoewel hij gelukkig amper meer verhaart momenteel.
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Top! Goed bezig. :) Er zouden meer baasjes zoals jou moeten zijn. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Roest
Huiskat
Huiskat

Bericht door Roest »

Dank je. :oops:

Het was deels ook eigenwijsheid hoor. Zo van er is geen kat waar ik het vertrouwen niet van kan winnen. :-P

Het is ontzettend leuk om te doen en ik heb er echt van genoten. Vooral als je dan per dag vooruitgang ziet. Geweldig is dat. Als zo'n beestje je langzaam zijn vertrouwen geeft, dat is alle tijd, geld en moeite meer dan waard. Hij gaat nog steeds vooruit maar het is nu meer geleidelijk. Wennen aan zijn hervonden zelf.
Plaats reactie