Ziek?!
Ziek?!
Hallo,
Allereerst geef ik toe dat er vast al een of meerdere topics over mijn onderwerp opgestart zijn, maar aangezien ik momenteel aan het werk ben en het erg druk heb heb ik even geen tijd om hier naar te zoeken ( sorry ).
Ik heb een kitten, Luna, inmiddels 11 weken oud. Was tot aan woensdag gigantisch druk. eet/drinkt goed, heeft goede ontlasting en geen rare trekjes, zat liever niet bij je op schoot - ze was liever aan het rennen en spelen ( de boel afbreken ).
Afgelopen woensdag heeft ze haar eerste inenting gekregen. Sinds de inenting is ze steeds slomer geworden en sinds een paar dagen komt ze alleen nog maar bij mij liggen en slaapt ze. Ze eet bijna niets meer en had gister even last van diarree. Ik heb toen een aantal keren water in haar mondje gespoten met een spuitje, dit dronk ze wel op. Vanmorgen gelukkig geen diarree meer, echter waren er maar een stuk of tien brokjes uit haar bakje, iniedergeval niet veel!!!! Nu hoor ik zojuist van mijn vriend dat ze vandaag weer veel heeft geslapen en weinig tot niets heeft gegeten. Ik heb brokjes neergezet. Kan ik misschien beter een zakje met zacht voeding geven?
Maak mij toch wel zorgen om mn humpiedumpie, daarom even naar de dierenarts gebeld. Die wilde haar vanavond al zien. Toch wil ik jullie mening graag eerst even horen! Alvast bedankt!!!!!
Allereerst geef ik toe dat er vast al een of meerdere topics over mijn onderwerp opgestart zijn, maar aangezien ik momenteel aan het werk ben en het erg druk heb heb ik even geen tijd om hier naar te zoeken ( sorry ).
Ik heb een kitten, Luna, inmiddels 11 weken oud. Was tot aan woensdag gigantisch druk. eet/drinkt goed, heeft goede ontlasting en geen rare trekjes, zat liever niet bij je op schoot - ze was liever aan het rennen en spelen ( de boel afbreken ).
Afgelopen woensdag heeft ze haar eerste inenting gekregen. Sinds de inenting is ze steeds slomer geworden en sinds een paar dagen komt ze alleen nog maar bij mij liggen en slaapt ze. Ze eet bijna niets meer en had gister even last van diarree. Ik heb toen een aantal keren water in haar mondje gespoten met een spuitje, dit dronk ze wel op. Vanmorgen gelukkig geen diarree meer, echter waren er maar een stuk of tien brokjes uit haar bakje, iniedergeval niet veel!!!! Nu hoor ik zojuist van mijn vriend dat ze vandaag weer veel heeft geslapen en weinig tot niets heeft gegeten. Ik heb brokjes neergezet. Kan ik misschien beter een zakje met zacht voeding geven?
Maak mij toch wel zorgen om mn humpiedumpie, daarom even naar de dierenarts gebeld. Die wilde haar vanavond al zien. Toch wil ik jullie mening graag eerst even horen! Alvast bedankt!!!!!
- mittenslief
- Tijger
Re: Ziek?!
je moet zo ie zo kittens van die leeftijd nog zeker 2 keer per dag natvoer geven, is zeker een reactie op de enting, je kan haar voor de zekerheid beter laten zien door de DA die zal haar denk ik wel lichtverteerbaar voer geven
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
- mittenslief
- Tijger
en ben je nog geweest?
- eveline1982
- Tijger
Hoop dat je bent gegaan. Is ws een sterke reactie op de enting geweest, maar ze kunnen heel erg snel dood en doodziek worden! Als je nog niet bent gegaan, raad ik je toch aan morgenochtend heen te gaan.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
- Babbeltje93
- Huiskat
Is er iets uit gekomen van het DA-bezoekje?!
Hallo allemaal,
Ik heb gister contact gehad met wat kattenkenners, naar aanleiding daarvan heb ik er voor gekozen om het nog even aan te kijken. Ik heb Luna op een dekentje in onze slaapkamer gelegd zodat ik haar goed in de gaten kon houden. Al snel lag ze tegen mijn voeten aan, best een aparte ervaring
. Vanochtend wekte ze mij om een uurtje of half 5. Ze was lekker aan het trippelen door de kamer en hoorde haar naar de kattenbak gaan, nog even het licht aangedaan om te checken of ik diarree zag maar dit was gelukkig niet het geval. Een uurtje later ging de wekker af, toen ben ik de badkamer in gegaan. Ze was al wat actiever dan de vorige dagen en begon weer wat te eten. Vandaag heb ik haar verder niet meer gezien i.v.m. werk, mijn vriend stuurde mij een berichtje dat de oude al een beetje terug zou komen.
Jullie berichtjes klinken toch wel ernstig. Zeggen jullie ondanks dit berichtje toch nog dat ik naar de dierenarts moet gaan? Kunnen zij hier ook aansprakelijk voor gesteld worden of is dit 'normaal'?
Ik wacht jullie berichtje nog even af, in ieder geval bedankt voor de voorgaande berichten!
Ik heb gister contact gehad met wat kattenkenners, naar aanleiding daarvan heb ik er voor gekozen om het nog even aan te kijken. Ik heb Luna op een dekentje in onze slaapkamer gelegd zodat ik haar goed in de gaten kon houden. Al snel lag ze tegen mijn voeten aan, best een aparte ervaring

Jullie berichtjes klinken toch wel ernstig. Zeggen jullie ondanks dit berichtje toch nog dat ik naar de dierenarts moet gaan? Kunnen zij hier ook aansprakelijk voor gesteld worden of is dit 'normaal'?
Ik wacht jullie berichtje nog even af, in ieder geval bedankt voor de voorgaande berichten!
Ik heb zelf geen ervaring met kittens maar als ik jou huidige berichtje lees zou het inderdaad weer de goede kant op gaan.
Mittenslief en Eveline hebben wel heel veel ervaring met kittens doordat ze beide kittens opvangen
Zij spreken dus uit ervaring.
Mittenslief en Eveline hebben wel heel veel ervaring met kittens doordat ze beide kittens opvangen

Effe voor de nieuwsgierigheid: Wat versta jij onder kattenkenners,beschouw je de mensen hier dus niet als echte kattenkenners?sanne1993 schreef:Hallo allemaal,
Ik heb gister contact gehad met wat kattenkenners, naar aanleiding daarvan heb ik er voor gekozen om het nog even aan te kijken.

Als het inderdaad weer wat beter gaat zou ik het nog effe aankijken.Maar hou haar maar heel goed in de gaten.
Entingen blijven altijd riskant en zeker bij kittens.
Anders effe bellen naar de DA en vragen of hij het nog nodig vindt dat je langskomt.
Aangezien ik geen mailtjes met reacties ontvangen heb ging ik er vanuit dat er geen reacties waren. Heb daarom contact opgenomwn met kattenkenners. had het ook aan vriendinnen kunnen vragen maar die weten er vrij weinig vanaf. 
Ik kijk het tot vrijdagochtend aan zodat ze bij twijfel nog voor het weekend naar de da kan.

Ik kijk het tot vrijdagochtend aan zodat ze bij twijfel nog voor het weekend naar de da kan.
Update... We gaan morgen met haar naar de DA. Ze ligt helemaal opgerold en ligt zachtjes te piepen. Wanneer ze op haar rugje gaat liggen trillen haar achterpootjes...
- mittenslief
- Tijger
nu direct naar de DA gaan......kind heeft waarschijnlijk hoge koorts en dan gaan ze heel hard achteruit
- eveline1982
- Tijger
NU naar de dierenarts gaan! Zulke kleintjes kun je niet mee wachten! Ze kan in shock raken en dan ben je heel lang bezig om ze weer op de been te krijgen, en ze kunnen hersenbeschadiging oplopen! Ik weet waar ik over praat aangezien ik ruim 60 kittens heb opgevangen en dat waren niet allemaal gezonde kittens....
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
-
- Tijger
Waarom altijd maar dat wachten
. Ga aub naar de dierenarts het is een kitten en dat kan super hard gaan met ze. Hoge koorts denk ik ook. Heb je thermometer? Zo ja meet de themp op. Boven de 39 graden is echt wel koorts. Boven de 40 a 41 gevaarlijk word het dan.

Gisterochtend en middag leek ze weer de oude maar helaas 's avonds weer terug bij af. water gegeven en een bakje voer voorgehouden. Gelukkig wilde ze wat eten. je zag haar spontaan weer opknappen. En net als gister huppelt ze nu weer vrolijk door het huis. Ze kan vandaag om 13.00 bij de DA terecht. Hou jullie op de hoogte!