Kat uit slaapkamer houden zonder deur
Kat uit slaapkamer houden zonder deur
Hee
Ik woon sinds kort op mezelf en ik heb een van onze katten meegenomen. Nu kon ze nooit op mijn kamer in mijn oude huis, maar nu woon ik in een studio met een trap/ladder naar een kleine zolder waar ik slaap.
Aangezien er boven voor de trap dus een gat in de vloer zit, kan mijn kat dus gewoon naar boven.
Ik vind het alleen niet fijn om allemaal kattenharen op mijn bed te hebben en mijn kleren liggen daar ook open en bloot. Verder komt ze naar boven wanneer ik ga slapen en meestal ligt ze dan rustig onder het bed, maar na een tijdje komt ze er op lopen.
Ik zou ook gewoon wat meer privacy op mijn slaapkamer willen hebben en dit lukt zo niet.
Nu zat ik te denken aan paneelgordijnen, maar ik denk dat ze daar nog steeds door zou kunnen komen.
Heeft iemand nog ideeën om de kat beneden te houden?
Ik woon sinds kort op mezelf en ik heb een van onze katten meegenomen. Nu kon ze nooit op mijn kamer in mijn oude huis, maar nu woon ik in een studio met een trap/ladder naar een kleine zolder waar ik slaap.
Aangezien er boven voor de trap dus een gat in de vloer zit, kan mijn kat dus gewoon naar boven.
Ik vind het alleen niet fijn om allemaal kattenharen op mijn bed te hebben en mijn kleren liggen daar ook open en bloot. Verder komt ze naar boven wanneer ik ga slapen en meestal ligt ze dan rustig onder het bed, maar na een tijdje komt ze er op lopen.
Ik zou ook gewoon wat meer privacy op mijn slaapkamer willen hebben en dit lukt zo niet.
Nu zat ik te denken aan paneelgordijnen, maar ik denk dat ze daar nog steeds door zou kunnen komen.
Heeft iemand nog ideeën om de kat beneden te houden?
- eveline1982
- Tijger
Re: Kat uit slaapkamer houden zonder deur
Ik denk dat het niet gaat lukken zonder deur. Je zou een sprei op je bed kunnen leggen zodat ze, als je niet slaapt, niet verhaard op jouw spullen. Verder vaker je bed verschonen en stofzuigen daar
ik heb zelf 3 katten en die mogen overdag op de slaapkamer, het valt behoorlijk mee hoeveel haar er dan in bed ligt.

The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Tja, ik zat al bijna te denken om dan een touwladder te nemen die je op kan rollen zodat de kat beneden blijft wanneer jij de touwladder oprolt
Verder inderdaad zoals Eveline al zegt een sprei over je bed heen leggen.

Verder inderdaad zoals Eveline al zegt een sprei over je bed heen leggen.
Een touwladder?? Hilarisch.
Misschien toch geen gek idee,haha.
Maar serieus,ik denk dat het moeilijk wordt om je kat daar weg te houden.
Katten willen sowieso graag op de slaapkamer en op het bed omdat zich daar de meeste geurtjes bevinden van hun mens.

Misschien toch geen gek idee,haha.
Maar serieus,ik denk dat het moeilijk wordt om je kat daar weg te houden.
Katten willen sowieso graag op de slaapkamer en op het bed omdat zich daar de meeste geurtjes bevinden van hun mens.
- Kattebeest
- Tijger
Kan me niet echt een beeld vormen van hoe het zit met je trap/ladder.
Slaap zelf vlak onder het dak (voormalige zolder). Ook via een ladderachtige trap te bereiken. Beetje vide-idee want als ik over het bed hang kijk ik een paar meter naar beneden in de kamer een verdieping lager. Erruggg leuk voor Kasper als uitkijkpost
(hij slaapt wel op bed).
Als je trap/ladder via een gat in de vloer naar je slaapkamer loopt dan kan je toch een luik plaatsen? Of zit het anders in elkaar?
Slaap zelf vlak onder het dak (voormalige zolder). Ook via een ladderachtige trap te bereiken. Beetje vide-idee want als ik over het bed hang kijk ik een paar meter naar beneden in de kamer een verdieping lager. Erruggg leuk voor Kasper als uitkijkpost

Als je trap/ladder via een gat in de vloer naar je slaapkamer loopt dan kan je toch een luik plaatsen? Of zit het anders in elkaar?
Nancy
Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Bedankt voor de reacties 
Een sprei is inderdaad wel een optie voor de haren. Maar mijn grootste probleem is dat ik liever niet heb dat ze op de kamer is wanneer ik ga slapen aangezien ze dan nog wel eens irritant kan gaan doen.
Kattebeest, mijn zolder is ook een vide, dus wij hebben wss ongeveer dezelfde situatie. Een luik is ook wel een idee ja, maar dan moet dat speciaal gemaakt worden, aangezien ik een leuning verticaal in dat gat heb geplaatst voor extra steun. Ik heb nog wel een oud tafelblad dat zou kunnen werken.

Een sprei is inderdaad wel een optie voor de haren. Maar mijn grootste probleem is dat ik liever niet heb dat ze op de kamer is wanneer ik ga slapen aangezien ze dan nog wel eens irritant kan gaan doen.
Kattebeest, mijn zolder is ook een vide, dus wij hebben wss ongeveer dezelfde situatie. Een luik is ook wel een idee ja, maar dan moet dat speciaal gemaakt worden, aangezien ik een leuning verticaal in dat gat heb geplaatst voor extra steun. Ik heb nog wel een oud tafelblad dat zou kunnen werken.
wij hebben een luik naar de zolder. werkt bij ons niet. altijd als ik op zolder moet zijn zitten ze bijna met de neus tegen het luik en zodra dit 2 cm open gaat zijn ze gevlogen. dus hier staat meestal het luik open zodat ze rond kunnen struinen hier. tegenhouden lukt dus echt niet.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
En met dat irritant doen bedoel je dat ze wil spelen als jij lekker wil slapen of..............??
En als je kat onder is 's nachts en jij slaapt boven wordt je dan niet wakker van de herrie als ze speelt? Onze kat kan behoorlijk luidruchtig zijn tijdens het spelen.
Want dan heeft een luik of iets dergelijks sowieso weinig zin en zul je iets anders moeten bedenken.
En als je kat onder is 's nachts en jij slaapt boven wordt je dan niet wakker van de herrie als ze speelt? Onze kat kan behoorlijk luidruchtig zijn tijdens het spelen.
Want dan heeft een luik of iets dergelijks sowieso weinig zin en zul je iets anders moeten bedenken.
Mijn kat speelt zowiezo niet enorm veel. En ze miauwt ook niet hard, dus denk dat dat niet echt een probleem zou moeten zijn.
Maar het is inderdaad dat ze dan na een tijdje op het bed gaat lopen en dan komt kijken of je wakker bent
Maar het is inderdaad dat ze dan na een tijdje op het bed gaat lopen en dan komt kijken of je wakker bent
Wij wonen gelijkvloers en vanwege die reden is het lastig de katzels van onze slaapkamer te houden.
Ik moet bekennen dat ik het dikwijls wel gezellig vind. Ik mis die warmte op mijn voeten als ze er niet liggen.
Wij hebben op het voeteneind een fleeceplaid liggen. Tweemaal per week was/klop ik deze uit.
Zo valt het aantal haren op het dekbed heel erg mee.
En inderdaad, regelmatig stofzuigen, ook ónder het bed!
Ik moet bekennen dat ik het dikwijls wel gezellig vind. Ik mis die warmte op mijn voeten als ze er niet liggen.
Wij hebben op het voeteneind een fleeceplaid liggen. Tweemaal per week was/klop ik deze uit.
Zo valt het aantal haren op het dekbed heel erg mee.
En inderdaad, regelmatig stofzuigen, ook ónder het bed!
- BloemTetsu
- Tijger
Je wordt bedankt Mirjam. Ik heb nu alle filmpjes van Simon's cat gekeken 

Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
90% van de tijd moet ik s'morgens de katten wakker maken ipv zij mij. 10% van de tijd is het andersom. midden in de nacht miauwt guusje vaak nog even keihard en worden alle knuffelbeertjes (zucht) naar boven gesjouwd, maar hoe gek ze ook doen, ik zou hun gezelschap niet willen missen boven.
maar goed, dat is ieders keuze.
denk dat het lastig wordt. een kat wil vooral daar zijn wat verboden is. grote sprei op bed als je er niet bent lijkt me een goed plan is zoals eveline zei.
onze katten waren eerst ook super vervelend s'nachts maar hebben zich nu aan ons ritme aangepast. gedrag totaal negeren en nu besluiten ze ook maar te gaan slapen.
maar goed, dat is ieders keuze.
denk dat het lastig wordt. een kat wil vooral daar zijn wat verboden is. grote sprei op bed als je er niet bent lijkt me een goed plan is zoals eveline zei.
onze katten waren eerst ook super vervelend s'nachts maar hebben zich nu aan ons ritme aangepast. gedrag totaal negeren en nu besluiten ze ook maar te gaan slapen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
ze brengen me speelmuizen en beessies letterlijk tot in bed 
voor je kleding zo,n ding om het in te leggen of te hangen met een hoes er om met rits?
want dat lijkt me wel vervelend als ze daar in gaan graven of liggen

voor je kleding zo,n ding om het in te leggen of te hangen met een hoes er om met rits?
want dat lijkt me wel vervelend als ze daar in gaan graven of liggen