Ik zoek nieuw voer (katten poepen en verharen veel)

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
marjon1989
Lynx
Lynx
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:30

Ik zoek nieuw voer (katten poepen en verharen veel)

Bericht door marjon1989 »

Ik gebruik nu al een tijdje happy cat supreme light voor mijn 3 katten. Ze vinden het lekker en zien er goed uit, maar ze poepen echt veel. Ik heb meerdere kattenbakken en aan het einde van de dag ligt alles vol met poep. Ook verharen mijn katten de laatste tijd wel erg veel.

Verder is het volgens mij wel goed voer en de reden dat ze light eten is dat ze niet verder komen dan onze tuin en ze werden me net even iets te zwaar.


Hiervoor gebruikte ik sanabelle. Dat vonden ze ook lekker. En volgens mij is het ook goed voer qua ingrediënten, maar ze poepten ook veel en hun ontlasting stonk. Ook kwamen ze veel aan van dit voer.

Nu ben ik dus op zoek naar een goede (en het liefst ook betaalbare) brok. Ik zoek een niet vette brok, die zorgt voor een mooie glanzende vacht. Het liefst 1 waar ze dus minder van verharen en minder van poepen haha. En uiteraard moet hij lekker zijn en een goede samenstelling hebben. Royal Canin vind ik eigenlijk te duur, maar als iedereen hier nu Royal Canin op gaat antwoorden moet ik het toch maar eens proberen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ik zoek nieuw voer (katten poepen en verharen veel)

Bericht door Adriana »

probeer eens een van de Almo holistic varianten, hier is kip erg favo.

en dan zelluf even kijken bij analyse naar vezels, vet, eiwitgehalte en zo..
en dat vergelijken met het voer waar ze veel drollies op produceren.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
marjon1989
Lynx
Lynx
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:30

Re: Ik zoek nieuw voer (katten poepen en verharen veel)

Bericht door marjon1989 »

Bedankt voor de tip. op zich lijken dat me wel goede brokken, maar ik ben bang dat ze er weer dikker van worden.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Ik zoek nieuw voer (katten poepen en verharen veel)

Bericht door eveline1982 »

Je zou voor het verharen kunnen kijken naar een natuurlijk middel. Mijn katten verharen gelukkig niet zo enorm, maar de hond van me vader deed dit verschikkelijk! Elke dag weer, complete blonde tapijten op de vloer! Sinds ze zalm olie geven, is het verharen met de helft verminderd :) . Ik weet niet of je dat ook voor katten kunt gebruiken, maar is het opzoeken misschien wel waard :)

Edit: Lees net dat het er ook voor katten is.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Ik zoek nieuw voer (katten poepen en verharen veel)

Bericht door Anne87 »

Ik geef Noodle als weerstandsverhoger elke dag visolie (deze). Bijwerking daarvan is een glanzende vacht en een stuk minder haaruitval dan vroeger. Misschien een idee?
marjon1989
Lynx
Lynx
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:30

Re: Ik zoek nieuw voer (katten poepen en verharen veel)

Bericht door marjon1989 »

Dat is wel een goede ja die olie! Maar ik zit zelf ook even op internet rond te neuzen en als je graanvrij gaat voeren zitten er volgens ook al meer van die goede oliën enzo in.
marjon1989
Lynx
Lynx
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:30

Re: Ik zoek nieuw voer (katten poepen en verharen veel)

Bericht door marjon1989 »

En mijn katten verharen wel enorm helaas. Alles zit onder hun haar. Verder glanst hun vacht wel mooi.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ik zoek nieuw voer (katten poepen en verharen veel)

Bericht door Adriana »

hoe vaak kam en borstel je ze per dag? ze moeten hun wintervacht langzamerhand wel helemaal kwijt zijn, tenzij je daar zelf niks aan doet. dan zullen ze ook een deel oplikken en haarballen overgeven.. denk ik..
van Almo zullen ze heel langzaam afvallen en omdat ze er minder van eten is het niet (veel) duurder.
kijk maar naar de klantenreacties bij Zooplus en op het forum.
als er meer olie in zit, dus vet, dan zullen ze daar niet van afvallen.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
marjon1989
Lynx
Lynx
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:30

Re: Ik zoek nieuw voer (katten poepen en verharen veel)

Bericht door marjon1989 »

Ik borstel ze 2x per week. En ze spugen gelukkig nooit. Ik ga toch voor voer zonder granen denk ik.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Ik zoek nieuw voer (katten poepen en verharen veel)

Bericht door eveline1982 »

Je zou de olie altijd nog extra als aanvulling kunnen geven, mocht er toch niet genoeg inzitten bij het graanvrije voer :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Ik zoek nieuw voer (katten poepen en verharen veel)

Bericht door Katelijne »

Hier ook een almo-fan! Sinds we zowel de brokken als het natvoer geven,is de ontlasting véél beter! Ze glanzen ook mooi en verharen niet buitensporig veel.
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Ik zoek nieuw voer (katten poepen en verharen veel)

Bericht door Ms Maaike »

Twee keer per week borstelen is niet veel als je katten verharen. Dan is het niet gek dat het overal ligt. Als je elke dag borstelt met een zachte borstel zul je merken dat de hoeveelheid haren in huis minder wordt. :) Mijn katten verharen nu ook, 't is natuurlijk ook vreselijk warm. En wat is veel poepen?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
marjon1989
Lynx
Lynx
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 feb 2013 18:30

Re: Ik zoek nieuw voer (katten poepen en verharen veel)

Bericht door marjon1989 »

Sorry, een beetje een late reactie. Ik heb zo'n speciale borstel, ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar dat zijn die dure goede borstels die je de laatste tijd veel ziet. De verkoopster vertelde me dat ik daar niet elke dag mee mag borstelen, omdat hij zo veel haar weg haalt.. Maar misschien met een zachte borstel als afwisseling.

En veel poepen is (vind ik) per kat gemiddeld 4x per dag.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Ik zoek nieuw voer (katten poepen en verharen veel)

Bericht door Ms Maaike »

Dat is inderdaad vrij veel. Heb je inmiddels al een keuze kunnen maken wat betreft het voer? :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Shimbalaya

Re: Ik zoek nieuw voer (katten poepen en verharen veel)

Bericht door Shimbalaya »

marjon1989 schreef:Sorry, een beetje een late reactie. Ik heb zo'n speciale borstel, ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar dat zijn die dure goede borstels die je de laatste tijd veel ziet. De verkoopster vertelde me dat ik daar niet elke dag mee mag borstelen, omdat hij zo veel haar weg haalt..
Bedoel je soms een Furminator ?
Plaats reactie