3e kat erbij?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
lauraD
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jul 2013 07:42

3e kat erbij?

Bericht door lauraD »

Hallo!

Dit is me eerste bericht dus ik zal me eerst even voorstellen.
Ik ben Laura en ik heb 2 katers Sammy van 7 en Binkie van ong 4 maanden.
Tussen deze 2 gaat het goed alleen wat logisch is, Binkie heeft veel meer energie dan Sam .
Sam is heel sociaal ook naar Bink toe (wassen ect)maar is het sneller zat als Bink.
Daarom zit ik over een 2e kitten na te denken zodat Brink zijn energie toch kwijt kan.
Nu kan ik alleen nergens vinden of het dan uitmaakt of de 3e een poes word of een kater.
Ik hoop dus dat jullie me daarbij kunnen helpen. :grin:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: 3e kat erbij?

Bericht door Adriana »

welkom op het forum en hardstikke goed idee!

gelukkig gaat het tussen je oudere kater en het kitten goed, het kan ook heel anders..

poezen zijn wat feller en kunnen wat vaker problemen geven dan katers en als ik voor mezelf spreek:
ik heb tot twee keer toe een poes moeten herplaatsen omdat het met de katers niet ging.
er zijn groepen op het forum waarin het wèl goed gaat maar wil je meer op safe spelen..?
dan kittenkatertje erbij!

leuk hoor! en je zult zien dat het rustiger wordt want de kittens slopen elkaar en sjezen en stoeien en kruipen dan lekker bij Sam.
blader eens wat fotoalbums door: Dinie castratenkoor heeft 8 katers en wij grijstijgers hebben er drie plus een lat-poes.
hier ook een behoorlijk leeftijdverschil tussen Enzo en de twee broertjes en dat gaat prima.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
lauraD
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jul 2013 07:42

Re: 3e kat erbij?

Bericht door lauraD »

Dank je wel voor je antwoord!
Ik hield ook me hart vast maar het ging eigenlijk gelijk goed!Niet blazen helemaal niks!
Is ook zo schattig om te zien hoe Sam die kleine helemaal aflebbert ; )

Hoor inderdaad vaker dat poezen inderdaad feller kunnen zijn.
Ik had alleen zelf in me hoofd dat met 3 katers en territorium het vechten zal worden ,maar dat blijkt dus wel mee te vallen : )
Ga ook goed op het karakter letten dan is de kans dat het misgaat evt ook kleiner.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: 3e kat erbij?

Bericht door nellebel »

dat vechten zal vooral zijn als je ze niet castreerd. doe je dat wel worden het gezellige lobbessen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: 3e kat erbij?

Bericht door Brittenbolletje »

Ik zelf vind dat om het even poes of kater erbij. Maar dat is mijn mening. Vind zelf poezen niet feller dan katers en vind ze beide even grote knuffel gehalte. Maar dat zijn mijn ervaringen natuurlijk. Dat is voor iedereen anders.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: 3e kat erbij?

Bericht door Adriana »

lauraD schreef:.. dat met 3 katers en territorium het vechten zal worden, maar dat blijkt dus wel mee te vallen : )
Ga ook goed op het karakter letten dan is de kans dat het misgaat evt ook kleiner.
we hebben een aantal katergroepen op het forum en dat gaat, mits gecastreerd en niet al te groot leeftijdverschil, vrijwel altijd goed. en als er mot is dan is dat vrijwel altijd vanuit een poes.. en net als in de mensenwereld is er ook behoorlijk verschil tussen katers en poezen..
( ;-) wel genoeg kattenbakken plaatsen en bij voorkeur op versch plaatsen..)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: 3e kat erbij?

Bericht door Brittenbolletje »

Hahahahahaha sorry Adriana moet eventjes lachen die vergelijk ik ben poes hihih. bedoel er niks mee hoor maar vond het wel grappig.

Maar ik heb juist altijd grote leeftijds verschillen. Aangezien ik ook rust in de groep wil en dat brengen de oudere dieren wel te weeg hier. heb 1 poes die zorgt dat de rust redelijk gehandhaaft blijft. en dat is prima :)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: 3e kat erbij?

Bericht door Adriana »

wil je ontkennen dat er behoorlijk gedragsverschil bestaat tussen katers en poezen en tussen mannen en vrouwen?
en ik zal de laatste zijn die jou met een poes vergelijkt, zo staat het ook niet in de tekst..

oudere dieren kunnen behoorlijk de zenuwen krijgen als je daar één jonkie bij zet en we hebben voorbeelden op het forum zat daarvan.. twee jonkies is dan ideaal, dan slopen ze elkaar en heeft de oudere katzel wat meer rust totdat de jonkies zelf tot rust zijn gekomen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: 3e kat erbij?

Bericht door Brittenbolletje »

Waarom neem je dit nou zo serieus? Ik zei al dat ik het grappig vond overkomen maar er niks mee bedoelde? Je zit wel snel op de kast geloof ik :). Nogmaals, ik bedoel er niks mee.


Ik zei ook dat het MIJN ervaringen waren en IK geen problemen heb.en dat iedereen zijn eigen ervaringen heb. Jij deelt de jouwe en ik heb andere ervaringen, mag ik die dan niet delen?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: 3e kat erbij?

Bericht door Dinky »

Volgens mij gaat het er meer om dat brittenbolletje een groep dames heeft en dat goed gaat en niet zozeer het leeftijdsverschil (lauraD wil er namelijk al een leeftijdsgenootje voor de jongste bij halen).
Dinie (castratenkoor) heeft toch ook 8 heren die qua leeftijd uit elkaar liggen en Adriana je geeft zelf al aan dat het leeftijdsverschil tussen Enzo en bolle+maks geen problemen oplevert.

Laten we ons vooral concentreren op de vraag van topicstarter en niet verzanden in randzaken die in de situatie van lauraD niet van toepassing zijn ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: 3e kat erbij?

Bericht door nellebel »

mijn dames waren pittige tantes, maar dat hoeft niet in het negatieve te zjin. mijn flippie kon knuffelen als de beste en was daarin heel pittig. ik mekr dat ook bij guusje, als die knuffelt dat gaat het met volle poelie. gijs is de rustige knuffelbeer, die knuffelt zacht en lang, guusje knuffelt kort maar heftig. die duwt zo hard tegen mijn hoofd met kopjes geven dat ik er bijna een wiplash aan over houdt.
ik weet niet of dat jongetje- meisje verschil is. denk het eerlijk gezegd wel. sjefke was ook zo´n lobbes.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: 3e kat erbij?

Bericht door Brittenbolletje »

Ja sorry Mirjam je hebt gelijk.

Ik zou er zeker een kleintje bij nemen kunnen ze samen hun energie kwijt. poes of kater? is voor mij om het even.

succes met je keuzes en ben benieuwd wat het word en wanneer en vooral foto'sss :) :)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: 3e kat erbij?

Bericht door Dinky »

Recente discussie over twee vrouwtjes of een vrouwtje en een mannetje vind je hier

Geslaagde koppels van mannetje met vrouwtje vind je in onderstaande foto-albums:
Diesel en Skippy
Snickers en Bounty
Louis en Pippa

Denk daarom dat het belangrijker is om te kijken naar het karakter van de nieuwe kitten dan naar het geslacht ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: 3e kat erbij?

Bericht door Anne87 »

Ik heb zelf twee katers lopen van 11 maanden en 4 maanden. Ik heb bij de jongste, die als maatje voor de oudere is gekomen, echt gekeken naar het karakter. We waren wel half op zoek naar een katertje, maar het was geen must. Hiervoor hadden we een poes, en dat ging ook goed. Maar let echt op karakters en probeer die te matchen. Mijn katers hebben alletwee een hoog energie niveau, wat prima bij elkaar aansluit. Het broertje van de jongste was juist heel lui en sliep graag. Die was geen goede match geweest met mijn oudste kat. Ik denk dat - wat Mirjam zegt - de karakter match belangrijker is dan het geslacht. :)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: 3e kat erbij?

Bericht door eveline1982 »

Ik heb zelf 1 kater en 2 poezen. Gelukkig is 1 van mijn poezen een lieverd (maar ook fel als ze geen zin heeft) maar de jongste is een felle tante, eerlijk gezegt had ik beter voor nog een kater kunnen gaan. Maar goed, de 3de was eigenlijk al niet de bedoeling, die heb ik gevonden en is blijven hangen ;) . Maar persoonlijk denk ik, dat het voor mijn kater gezelliger was geweest als hij een mannelijke vriend had gehad. Hij krijgt nu wel vaak de volle laag van mijn dames.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie