Voorkomen dat kat in tuin van buren poept

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Jeetje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jul 2013 16:24

Voorkomen dat kat in tuin van buren poept

Bericht door Jeetje »

Sinds een aantal maanden gaat mijn kat naar buiten, in het begin bleef hij netjes zijn behoeftes doen op de kattenbak. Helaas nu niet meer, de buren hebben gezegd dat de kat een aantal favoriete plekjes in hun tuin heeft.

ik wil mijn kat graag naar buiten laten gaan, maar wil niet dat hij buren tot last is. Heeft iemand ideetjes om te zorgen dat mijn kat het binnen op de kattenbak blijft doen?

Een optie is om alle schuttingen van prikkeldraad te voorzien, maar dit is en niet mooi en stel hij komt vast te zitten?

Is er iets dat ik kan doen? Of kunnen de buren iets doen? Heb al een keer gehoord dat het strooien van koffieprut kan helpen, heeft iemand daar ervaring mee?

Alle ideetjes zijn van harte welkom!

groet,
Jolien
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Voorkomen dat kat in tuin van buren poept

Bericht door castratenkoor »

Je kunt je tuin catproof omheinen met naar binnen hellende schuine vlakken gaas, hoeft niet met prikkeldraad. Of je kunt een buitenren maken. Er staan van beide vormen genoeg voorbeelden op het forum.

Feit is dat geheel loslopende katten zeldenn in eigen tuin poepen, dat gaat vrijwel altijd bij de buren.

Zelf heb ik een buitenren van 10 meter waar ze 24/7 in en uit kunnen via een kattenluikje.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
thian

Re: Voorkomen dat kat in tuin van buren poept

Bericht door thian »

de buren kunnen katten werende korrels strooien.....
thian

Re: Voorkomen dat kat in tuin van buren poept

Bericht door thian »

Kattenschrik
◾afweermiddel tegen katten
◾waterbestendige korrel voor buiten
◾100% natuurlijk en veilig

Werkzame stof: natuurlijke, etherische oliën en
plantenextracten




Kattenschrik bestaat uit kleikorrels met een specifieke geurstof waar katten afkerig van zijn.

Vooral in rulle grond, dus ook daar waar in de tuin pas gewerkt is, komen katten graag om hun behoefte te doen. Als daar Kattenschrik gestrooid wordt, gaan de katten liever een straatje om! Is ook ideaal om zandbakken e.a. kattenvrij te houden. Kattenschrik is veilig voor mens en dier.


http://www.deoosteindeonline.nl/Zoeken/ ... 3god410AJg
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Voorkomen dat kat in tuin van buren poept

Bericht door BillyJean »

Het is natuurlijk leuk en goed bedoeld die kattenschrik maar het vervelende is, dat de buren op kosten worden gejaagd. En dat is ook niet fijn.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Jeetje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jul 2013 16:24

Re: Voorkomen dat kat in tuin van buren poept

Bericht door Jeetje »

Wat fijn dat er al zo snel reacties komen!

@castratenkoor: een buitenren had ik nog niet aan gedacht. Ik zal eens op dit forum naar voorbeelden zoeken, dankje!
@Thian: dankjewel voor de tip, ik zal het eens bekijken!
@Billy Jean: de kosten van het Kattenschrik zal ik dan gaan betalen, want inderdaad, ik wil mijn buren niet op kosten jagen. Hopelijk werkt het spul ook 'preventief' dat mijn kat hun tuin (en van anderen) gaat vermijden.

Bedankt!
Cerna

Re: Voorkomen dat kat in tuin van buren poept

Bericht door Cerna »

Ik zou maar een ren gaan overwegen want al die middeltjes helpen niets. Katten lachen erom en een regenbui en het is weg.
Jeetje
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jul 2013 16:24

Re: Voorkomen dat kat in tuin van buren poept

Bericht door Jeetje »

Ik heb zojuist verschillende kattenrennen bekeken, maar eerlijk gezegd vind ik het niet zo mooi. Ik houd van een open en ruime tuin. Ik moet nog wel mijn volledige tuin aanpakken, dus mss kan ik er iets creatiefs op bedenken, of een schuine omranding, en deze dan laten begroeien met klimop...

@Cerna: heb jij ervaring dat deze middeltjes niet werken?

Heeft iemand nog een 'opvoedkundig' advies? Ook al is mijn kat al bijna vier, hij leert nog iedere dag bij. Mogelijk kan ik iets doen waardoor hij 'snapt' dat hij zijn behoefte op de kattenbak moet doen?
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Voorkomen dat kat in tuin van buren poept

Bericht door Brittenbolletje »

Ja binnen laten :)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Voorkomen dat kat in tuin van buren poept

Bericht door eveline1982 »

Dat ga je hem niet meer aanleren. Enigste remedie is binnen houden of tuin zo afsluiten dat de kat niet meer eruit kan. Is overigens niet zielig hoor, de meeste katten vinden het best en zo kunnen er ook geen nare dingen gebeuren zoals vergiftiging of een aanrijding.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Voorkomen dat kat in tuin van buren poept

Bericht door jennli »

In mijn album kun je onze schuine katafzetting zien. Misschien ook wel iets voor bij jullie.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Voorkomen dat kat in tuin van buren poept

Bericht door nellebel »

heb kattenschrik en vanalles geprobeerd. werkt totaal niet. zelfs binnenshuis niet.
Winkelier vertelde ook dat het alleen werkt als je nog geen katten in je tuin hebt. als de kat eenmaal zijn weg er heeft gevonden houdt niets hem nog tegen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9352
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Voorkomen dat kat in tuin van buren poept

Bericht door castratenkoor »

Ik ben het met Annet eens dat soort middeltjes werken niet. Koffieprut, speciale korrels, dan zou je overigens de hele tuin ermee moeten doen anders gaan ze een meter verder alsnog poepen. En ja door regen ed verdwijnt het. het zou op den duur kapitalen gaan kosten en tuinontsierend werken voor de buren.

Je hebt ook wegjaag dingen met hoge piep maar daar hebben kleine kinderen ook heftig last van, is toevallig pas een topic over geweest, is ook geen aanrader.
Ik zou echt proberen het bij jezelf te houden en je eigen tuin ontsnap-proof te maken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Voorkomen dat kat in tuin van buren poept

Bericht door Sifra »

Je buren zijn waarschijnlijk ijverige schoffelaars met veel open plekken in hun keurig aangeharkte tuin. ;-) Daar zijn katten erg dankbaar voor. In een dichtbegroeide tuin heb je geen last van katten. Maar goed, je kunt je buren moeilijk voorschrijven hoe ze hun tuin in moeten richten.
Zelf zet ik op plaatsen waar ik gezaaid heb of kleine plantjes heb gezet tijdelijk een woud van bamboestokjes neer. Daar kunnen katten niet graven.
Wat je nog zou kunnen proberen is in je eigen tuin een aantrekkelijk kattentoilet maken. Maak op een of meerdere plekken de grond kaal en los en stort er ruim zand op (verkrijgbaar bij ieder tuincentrum). Reken op een plek van ongeveer een vierkante meter. Eventueel zet je er een houten randje omheen. Zet er een oud harkje en schepje bij om dagelijks (!) de drollen te verwijderen en het zand lekker los te houden. Zand zo nu en dan aanvullen. Niet te dicht bij je terras, want je ruikt het toch. Je kat regelmatig ontwormen om herbesmetting door het toilet te voorkomen. Vraag je buren om de favoriete plekjes tijdelijk vol te zetten met bamboestokjes (door jou geschonken).
Je hebt geen garantie dat het werkt! Bij mij in de tuin werkte het prima voor Pluis, maar niet voor Sifra. De kat van mijn oom en tante gebruikte vroeger ook de eigen zandkattenbak in de tuin.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Voorkomen dat kat in tuin van buren poept

Bericht door mittenslief »

het beste is toch je tuin af te schermen, als ze eenmaal buiten poepen gaan ze vaak niet meer op de kattenbak....en tegenwoordig wordt het een hype om gewoon ff een kat af te schieten omdat ze er last van hebben
Share on facebookShare on twitterShare on emailMore Sharing Services
woensdag 24 juli 2013 | 11:03
Laatst bijgewerkt: 24-7-2013 | 12:07
Niet alleen in Losser is maandagavond een kat beschoten, dezelfde avond is er ook eentje beschoten in Enschede-Zuid. Dat dier heeft het niet overleefd.
Het gaat om de elf jaar oude kater Milo van Marijke Sessink. Mensen in de buurt hoorden maandagavond gekrijs van een kat en dat bleek Milo te zijn. Het dier was beschoten. De eigenaresse is er meteen mee naar de dierenarts gegaan. Op een röntgenfoto was de kogel duidelijk te zien. Helaas kwam de hulp te laat.
"Iemand vermoordt mijn huisdier"
Op Facebook schrijft een boze en verdrietige Marijke: "Lopen ging niet, hij had geen controle meer over zijn blaas en sluitspier. Heb hem helaas in moeten laten slapen. Ben echt boos iemand "vermoordt" gewoon mijn huisdier, hoop dat de politie hem ooit zal vinden. Grrr moet hem niet tegenkomen."
Marijke reageerde toen ze via RTV Oost het verhaal las over de beschoten kat in Losser. Daar ging een kogel dwars door de bovenkant van de staart. De eigenaresse deed een oproep omdat ze de operatie niet kon betalen. Inmiddels heeft ze zoveel giften gekregen dat de kat toch geopereerd wordt.
Dierenpolitie
Marijke heeft het voorval gemeld bij de Dierenpolitie. Het is nog de vraag waarmee geschoten is. Als er met hagel geschoten is, kan de politie weinig doen, maar de volgens de dierenarts kan het ook nog wel eens een grotere kogel zijn. De eigenaresse had de kat nog maar vier en een halve maand. Ze had de kat uit het asiel gehaald.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie