Hallo allemaal,
Sinds dit weekend weten we dat onze kleine poes Penny van 10 maanden een (ernstige) hartstoornis heeft. Haar hart is vergroot en de hartspier werkt te sterk. Ze krijgt medicijnen tegen vocht in de longen, bloeddruk verlagers en medicijnen tegen trombose. Het is onbekend hoe lang ze nog bij ons zal zijn, het kan een week zijn, maar ook meerdere jaren.
Wij waren van plan om twee weken te gaan kamperen in Frankrijk, maar uiteraard willen we nu niet weg bij onze poes, ook vanwege alle medicijnen die ze moet slikken. Wij zijn echter wel toe aan vakantie, ook vanwege de stress en het verdriet van afgelopen week. Daarom denken we er nu aan om met poes Penny en haar zus Bernie een week in Nederland te blijven op een vakantiepark. Op die manier kunnen we zelf de medicijnen en de gezondheid van Penny blijven controleren.
Wat vinden jullie hiervan? Hebben jullie ervaringen met poezen in een bungalow?
Hartelijke groeten, Stefanie
Poes (10 maanden) met hartstoornis op vakantie
Re: Poes (10 maanden) met hartstoornis op vakantie
welkom op het forum en wat lief dat je zo rekening houdt met jullie kleine zieke kitten..
we hebben behoorlijk wat ervaring op het forum met 'reizende' katten. kijk even bij mariska/robijn en in het fotoalbum van de grijstijgers.
er zijn meer katzels die tussen twee adressen reizen.
onze poes Mies reist met haar baas mee naar zijn zeilboot en zeilt een half jaar mee. is ook prima gewend aan autoritten.
en de katers gaan mee naar mijn volkstuin, maar die is op loopafstand.
ik denk dat het goed is om het volgende mee te nemen (kattentuig en vooraf wennen), plantaardig, niet verslavend zacht werkend ontstress middel zoals zylkene, telizen of destress/huisdierendokter, een grote ? hondenbench (zie ik ook vaak bij kringloopwinkels) en dan de 'eigen' kattenbakken, dekentjes en voer en zo..
koop bij een drogist (etos, krvat) een flesje valeriaandruppels. een paar op een wattenschijfje en door de lucht wapperen om de sfeer bij hevige stress wat te kalmeren. daarvoor kun je ook een feliway verstuiver meenemen.
en als jullie daar met de auto naar toe gaan dan is af en toe een kwartiertje in een stilstaande auto en erna blokje om ook wel handig..
we hebben behoorlijk wat ervaring op het forum met 'reizende' katten. kijk even bij mariska/robijn en in het fotoalbum van de grijstijgers.
er zijn meer katzels die tussen twee adressen reizen.
onze poes Mies reist met haar baas mee naar zijn zeilboot en zeilt een half jaar mee. is ook prima gewend aan autoritten.
en de katers gaan mee naar mijn volkstuin, maar die is op loopafstand.
ik denk dat het goed is om het volgende mee te nemen (kattentuig en vooraf wennen), plantaardig, niet verslavend zacht werkend ontstress middel zoals zylkene, telizen of destress/huisdierendokter, een grote ? hondenbench (zie ik ook vaak bij kringloopwinkels) en dan de 'eigen' kattenbakken, dekentjes en voer en zo..
koop bij een drogist (etos, krvat) een flesje valeriaandruppels. een paar op een wattenschijfje en door de lucht wapperen om de sfeer bij hevige stress wat te kalmeren. daarvoor kun je ook een feliway verstuiver meenemen.
en als jullie daar met de auto naar toe gaan dan is af en toe een kwartiertje in een stilstaande auto en erna blokje om ook wel handig..
Re: Poes (10 maanden) met hartstoornis op vakantie
Hoi Adriana,
Bedankt voor je snelle reactie! We zijn er toch over uit dat we de poezen lekker meenemen, hartstikke gezellig. Mijn ouders hebben een hondenbench voor ons, dat komt goed uit. Kunnen we die gebruiken om buiten neer te zetten bijvoorbeeld? Of als we langere tijd weggaan en we niet willen dat ze de bank slopen? Het zijn twee huispoezen, dus ze zijn alleen het balkon gewend gelukkig. Maar we zullen wel proberen of ze een tuigje accepteren. Bedankt ook voor de tip van de druppels. Penny mag geen medicatie, maar Bernie wel.
Groetjes terug en knuffel aan Enzo, Maks, Bolle, Miesje en MoMo!!
Bedankt voor je snelle reactie! We zijn er toch over uit dat we de poezen lekker meenemen, hartstikke gezellig. Mijn ouders hebben een hondenbench voor ons, dat komt goed uit. Kunnen we die gebruiken om buiten neer te zetten bijvoorbeeld? Of als we langere tijd weggaan en we niet willen dat ze de bank slopen? Het zijn twee huispoezen, dus ze zijn alleen het balkon gewend gelukkig. Maar we zullen wel proberen of ze een tuigje accepteren. Bedankt ook voor de tip van de druppels. Penny mag geen medicatie, maar Bernie wel.
Groetjes terug en knuffel aan Enzo, Maks, Bolle, Miesje en MoMo!!