Kitten wil niet groeien
-
- Huiskat
Kitten wil niet groeien
Hallo
Afgelopen maandag (8juli) is mijn kat bevallen van 5 kittens waarvan helaas 4 zijn overleden.
Stichtende kwam de eerste om half9. Deze is dood geboren. Moeder Luna ging daarna slapen. Smiddags werd ze onrustig en toen heb ik de dierenarts gebeld. Kon gelijk komen. Luna heeft een spuitje gekregen om het op te wekken. De dierenarts vertelde dat er nog 2 kittens in de buik zaten. Binnen een half uur kwam de 2e kitten eruit en een half uur later de 3e. Deze leefde. Luna keek er wel naar om. Savonds werd ze weer onrustig en toen heb ik maar weer de dierenarts gebeld. Gelukkig kon ik ook weer gelijk langs. Toen bleek dat er nog 2 kittens in zaten. 1 was al overleden en de andere leefde nog. Dat was te zien op de foto en ego. Luna kreeg om 11uur savonds een keizersnede. Helaas waren ook deze kittens overleden. In het dierenziekenhuis kwamen we er ook achter dat Luna geen moedermelk heeft. De 2 levende kittens hadden nog steeds geen melk gehad. Om 1uur mocht ik weg met Luna en de 2 kittens. Ik heb wel kunstmelk gekregen vanuit de dierenziekenhuis. Gelijk melk gegeven aan de kittens natuurlijk en om de 2 uur. De ene kitten wilde niet echt drinken uit de fles en de andere wel. De kitten die niet goed wilde drinken is woensdag ook overleden. De enige kitten (binky) drinkt wel goed maar hij komt niet echt aan. Ik heb hem elke 2uur gevoed zon 5ml per keer.
Woensdag woog hij 75gram en nu (zondag) 88gram. Gisteren had hij wat last met poepen en kwam ook een beetje bloed bij. Nu is de poep weer geel met heel klein beetje bloed. Ik bel steeds de dierenarts met vragen maar die zeggen ook niet veel. Word er niet wijzer van helaas. Mis kan iemand mij hier helpen??
Groetjes bezorgde linda
Afgelopen maandag (8juli) is mijn kat bevallen van 5 kittens waarvan helaas 4 zijn overleden.
Stichtende kwam de eerste om half9. Deze is dood geboren. Moeder Luna ging daarna slapen. Smiddags werd ze onrustig en toen heb ik de dierenarts gebeld. Kon gelijk komen. Luna heeft een spuitje gekregen om het op te wekken. De dierenarts vertelde dat er nog 2 kittens in de buik zaten. Binnen een half uur kwam de 2e kitten eruit en een half uur later de 3e. Deze leefde. Luna keek er wel naar om. Savonds werd ze weer onrustig en toen heb ik maar weer de dierenarts gebeld. Gelukkig kon ik ook weer gelijk langs. Toen bleek dat er nog 2 kittens in zaten. 1 was al overleden en de andere leefde nog. Dat was te zien op de foto en ego. Luna kreeg om 11uur savonds een keizersnede. Helaas waren ook deze kittens overleden. In het dierenziekenhuis kwamen we er ook achter dat Luna geen moedermelk heeft. De 2 levende kittens hadden nog steeds geen melk gehad. Om 1uur mocht ik weg met Luna en de 2 kittens. Ik heb wel kunstmelk gekregen vanuit de dierenziekenhuis. Gelijk melk gegeven aan de kittens natuurlijk en om de 2 uur. De ene kitten wilde niet echt drinken uit de fles en de andere wel. De kitten die niet goed wilde drinken is woensdag ook overleden. De enige kitten (binky) drinkt wel goed maar hij komt niet echt aan. Ik heb hem elke 2uur gevoed zon 5ml per keer.
Woensdag woog hij 75gram en nu (zondag) 88gram. Gisteren had hij wat last met poepen en kwam ook een beetje bloed bij. Nu is de poep weer geel met heel klein beetje bloed. Ik bel steeds de dierenarts met vragen maar die zeggen ook niet veel. Word er niet wijzer van helaas. Mis kan iemand mij hier helpen??
Groetjes bezorgde linda
- eveline1982
- Tijger
Re: Kitten wil niet groeien
De kans dat er iets mis is met het kitten is enorm groot, gezien zijn nestgenoten allemaal overleden zijn. En het begint (gezien de ontlasting) erop te lijken dat ze de strijd aan het verliezen is. Ook is de kitten inderdaad te licht van gewicht. Verder kun je helaas vrijwel niks doen dan afwachten of ze toch nog opknapt of eerdaags overlijd. Heb een poosje geleden een kitten binnen gekregen waar de moeder niet naar omkeek, de andere kittens waren doodgebeten. Amper 2 uur oud maar oersterk, ik heb 10 dagen geknokt maar het mocht niet baten
ook hij had de laatste dag gele ontlasting en erg dun. Blijf je best doen, en meer kan je niet.

The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
-
- Huiskat
Hoi Eveline,
Zijn ontlasting is maar een paar keer een beetje dun geweest. De rest van de dagen is het gewoon hard.
We blijven sowieso onze best doen en willen ook echt dat binky het overleefd! We zien wel dat zijn vacht steeds een beetje aan het veranderen is.
Ik hoop alleen dat er mensen zijn met advies wat wij nog kunnen doen bij binky.
Zijn ontlasting is maar een paar keer een beetje dun geweest. De rest van de dagen is het gewoon hard.
We blijven sowieso onze best doen en willen ook echt dat binky het overleefd! We zien wel dat zijn vacht steeds een beetje aan het veranderen is.
Ik hoop alleen dat er mensen zijn met advies wat wij nog kunnen doen bij binky.
-
- Tijger
please overvoed het kitten niet. een kitten van nog geen week oud drinkt geen 5 ml. je verdrinkt het kitten op die manier. 1 a 2 ml per keer is de max voor deze leeftijd.
-
- Huiskat
De dierenarts zei tegen mij dat het goed was dat hij 5 ml drinkt.
Ik weet het niet sta ook met me handen in het haar!
Ik weet het niet sta ook met me handen in het haar!
-
- Tijger
Nee dat is veelte veel voor een kitten dat een paar dagen oud is. hooguit 1 a 2 ml met keer. het buikje is zo mini klein dan loopt het over komt het in de longetjes en dan stikt het en/of krijgt longontsteking. Wil je niet bang maken maar dit is echt te veel. Je da heeft er geen verstand van. sorry dat ik het zo zeg.
Ik vind dat je dierenarts niet echt behulpzaam is, maar dat kan aan mij liggen. Ik heb er geen ervaring mee, maar waarom hebben ze de eerste keer niet gecheckt (bij kitten 2 en 3) of er nog kittens aanwezig waren? En nu niet echt advies of tips met de laatste kitten? Is er geen andere dierenarts in de buurt aan wie je advies kan vragen?
-
- Huiskat
Nee vind ik ook van mijn dierenarts. Wij vinden ook dat we er niet veel aan hebben en gaan inderdaad morgen een andere dierenarts bellen.
Dus we moeten om de 2 uur 1 à 2 ml aanhouden met de melk?
De eerste dagen was dat ook zo maar ik zie wel uitdrogingsverschijselen bij hem. Zijn buikje is een beetje rood en als ik zijn nekvel een beetje omhoog trek dan schiet dat niet gelijk terug.
Dus we moeten om de 2 uur 1 à 2 ml aanhouden met de melk?
De eerste dagen was dat ook zo maar ik zie wel uitdrogingsverschijselen bij hem. Zijn buikje is een beetje rood en als ik zijn nekvel een beetje omhoog trek dan schiet dat niet gelijk terug.
Ik denk dat je heel goed kan aanhouden wat Brittenbolletje en Eveline zeggen. Brittenbolletje is fokker en Eveline vangt opvangkittens op. Die hebben veel ervaring met kittens en weten wat ze zeggen en doen.
Uitdrogingsverschijnselen zijn niet goed. Ik weet niet zo goed wat je daar met zo'n jong kitten tegen kan doen, maar misschien dat Brittenbolletje of Eveline dat wel weten...
Verstandig dat je morgen een andere dierenarts gaat bellen! Hou je ons op de hoogte van hoe en wat en hoe het met Binky gaat? We zijn natuurlijk wel heel benieuwd en hopen dat hij het gaat redden.

Uitdrogingsverschijnselen zijn niet goed. Ik weet niet zo goed wat je daar met zo'n jong kitten tegen kan doen, maar misschien dat Brittenbolletje of Eveline dat wel weten...
Verstandig dat je morgen een andere dierenarts gaat bellen! Hou je ons op de hoogte van hoe en wat en hoe het met Binky gaat? We zijn natuurlijk wel heel benieuwd en hopen dat hij het gaat redden.
-
- Huiskat
Dan gaan we dat aanhouden.
Aan jullie heb ik nu al meer gehad dan aan me dierenarts!
Echt super bedankt!!!
En natuurlijk hou ik jullie op de hoogte van binky.
Wij hopen ook zo dat hij het gaat redden na al die ellende
Aan jullie heb ik nu al meer gehad dan aan me dierenarts!
Echt super bedankt!!!
En natuurlijk hou ik jullie op de hoogte van binky.
Wij hopen ook zo dat hij het gaat redden na al die ellende
-
- Tijger
Wacht ff met voeden. hoop dat je even wilt luisteren 
Wil je aub eerst proberen even de temperatuur op te meten? Zodra je dat hebt gedaan mag hij niet te laag zijn. Als kittens namelijk een onder temepratuur hebben mag je ze niet voeden.
Ik stel die vraag eigenlijk omdat je zegt dat het kitten uitdroogt? Ik vermoed dat het al in de longetjes zit het melk.
Als het ene ondertemperatuur heeft moet je naar de dierenarts en goed naar de longetjes laten luisteren. Ik weet wel hoe dat klinkt en het ervaren oor kan het ook zo horen als dat het geval is.
Verslikt het kitten zich niet met een flesje? Ik zelf vind dat te groot. Ik pak altijd een 1 ml spuitje en zo kan je druppels gewijs naar binnen laten gaan.

Wil je aub eerst proberen even de temperatuur op te meten? Zodra je dat hebt gedaan mag hij niet te laag zijn. Als kittens namelijk een onder temepratuur hebben mag je ze niet voeden.
Ik stel die vraag eigenlijk omdat je zegt dat het kitten uitdroogt? Ik vermoed dat het al in de longetjes zit het melk.
Als het ene ondertemperatuur heeft moet je naar de dierenarts en goed naar de longetjes laten luisteren. Ik weet wel hoe dat klinkt en het ervaren oor kan het ook zo horen als dat het geval is.
Verslikt het kitten zich niet met een flesje? Ik zelf vind dat te groot. Ik pak altijd een 1 ml spuitje en zo kan je druppels gewijs naar binnen laten gaan.
-
- Huiskat
De kitten verslikt zich niet met drinken.
En volgens mij hoor ik ook geen geluid bij hem.
Wat moet je dan horen?
De temperatuur kan ik niet geven want ik heb geen thermometer.
De kitten ligt met 2 kruiken en een warmte deken in een doos en ligt ook vaak bij mama.
Ik denk dat hij uitdrogingsverschijselen heeft. Heb het opgezocht op internet maar zeker weten doe ik het niet. De ene keer is zijn buikje roder als de andere keer.
En volgens mij hoor ik ook geen geluid bij hem.
Wat moet je dan horen?
De temperatuur kan ik niet geven want ik heb geen thermometer.
De kitten ligt met 2 kruiken en een warmte deken in een doos en ligt ook vaak bij mama.
Ik denk dat hij uitdrogingsverschijselen heeft. Heb het opgezocht op internet maar zeker weten doe ik het niet. De ene keer is zijn buikje roder als de andere keer.
-
- Tijger
Lastig zo via de computer. Balen als je geen thermometer heb. wel 1 van de basis dingen die je nodig hebt als je een (oeps) nestje krijgt
.
Het is een vervelend klikkend geluid en daarvoor zou je echt goed moeten luisteren.
Hoe is het kitten verder? Is het levendig? Heeft het nog vecht lust?
Ik zou met een 1ml spuitje aan de slag gaan is veiliger zeker als je nog niet zoveel ervaring heb, kan je beter op save spelen.
Kijk ook uit dat, dat rode geen verbrandingsverschijnselen zijn van de kruik want ook dat kan. Ook van de deken dat het kitten het gewoon te warm heeft.

Het is een vervelend klikkend geluid en daarvoor zou je echt goed moeten luisteren.
Hoe is het kitten verder? Is het levendig? Heeft het nog vecht lust?
Ik zou met een 1ml spuitje aan de slag gaan is veiliger zeker als je nog niet zoveel ervaring heb, kan je beter op save spelen.
Kijk ook uit dat, dat rode geen verbrandingsverschijnselen zijn van de kruik want ook dat kan. Ook van de deken dat het kitten het gewoon te warm heeft.
-
- Tijger
Neem anders contact op met minams
http://www.minams.nl/
Die kunnen je wel helpen. Ik weet niet vanwaar je bent, maar las je niet van dichtbij mij bent kan ik ook niet langswippen vandaar de bovenstaande adres
http://www.minams.nl/
Die kunnen je wel helpen. Ik weet niet vanwaar je bent, maar las je niet van dichtbij mij bent kan ik ook niet langswippen vandaar de bovenstaande adres
- eveline1982
- Tijger
Ja dat is inderdaad iets waar je goed op moet letten! Je kan het een klein beetje voelen aan de voetkussentjes en oortjes als ze onderkoeld zijn, als die te koel of koud voelen is hij onderkoeld. Tis geen beste maatmeter maar op dit moment even het enigste. Zou morgen wel een thermometer halen, is erg belangrijk te tempen bij zulke kleintjes. Je zou het vocht tekort kunnen aanvullen met een klein spuitje water (wel gekookt afgekoeld) doe dit heel voorzichtig want het is wateriger dan de melk, dus ze kunnen zich verslikken. Niet de melk aanlengen met extra water!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)