Spoed.

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Helma-nl
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jul 2013 00:31

Spoed.

Bericht door Helma-nl »

Hallo allemaal.

Ik heb niet het hele forum gelezen alleen het stukje over metacom.
Mijn dochter heeft een katje van 1 jaar. Hij is heel klein gebleven.
Vrijdag is zij op vakantie gegaan.
Zaterdag werd haar katje ziek. Ik ben naar de dierenarts gegaan en deze zei dat zij een urinewegontsteking had. Zij kreeg morfine en een spuitje mee met metacom. Gisteren kreeg zij aanvallen van schuim om de bek, zij valt gewoon neer, trilt en reageert soms niet meer.
Ik ben naar de dierenarts teruggegaan en die zei nog steeds dat het van de ontsteking kwam. Ik vertrouwde het niet en ben naar een andere dierenarts gegaan. Deze heeft haar meteen opgenomen en zei dat er ook iets neurologisch is. Zij heeft nu valium maar ik heb vanavond nog gebeld en wanneer de valium iets is uitgewerkt reageert zij helemaal nergens op. De dierenarts sprak ook van een mogelijke vergiftiging maar dat kan ik mij niet voorstellen want zij komt nooit buiten.
Zou het van de medicijnen kunnen zijn. Ik ben bang dat het niet goed afloopt :-(
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9389
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Spoed.

Bericht door castratenkoor »

Als een kat al slechte nieren heeft kan Metacam levensgevaarlijk zijn. En vaak wordt er een te hoge dosis gegeven. Ik zou de informatie opvragen aan de eerste dierenarts.
Hopenlijk komt zij er weer bovenop met veel spoelen!

Kan het misschien zijn dat het katje schoonmaakmiddel of chocolade heeft gegeten? Of piepschuim?

Sterkte!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Spoed.

Bericht door Brittenbolletje »

Ze heeft bij de DA morfine gehad en metacam mee naar huis? Heb je zelf die metacam gegeven? IK lees zelf namelijk niks over dat de DA dat heeft gegeven. Als ze al morfine heeft gehad werkt dat ook tussen de 12 en 24 uur. Dat zou die da gezegt moeten hebben en zal jij nooit de metacam gegeven hebben en heeft dat katje dat nooit gehad.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5505
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Spoed.

Bericht door nellebel »

morfine metacam en valium op 1 dag. wauw dat is nogal wat .daar val je als mens al van achterover. weet de "nieuwe" DA wat hte katje al allemaal heeft gehad?
vooral vanwege de metacam en evt spoelen om de nieren te ontlasten.
vergiftiging ljkt wel te kunnen, maar dan van alle medicijnen.
ik vind sowieso morfine nogal een heftig middel hoor voor een blaasontsteking. ik heb ook zo'n DA ghad die een ontsteking behandelde met een pijnstiller, terwijl ze antibiotica nodig hebben dan
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Helma-nl
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jul 2013 00:31

Re: Spoed.

Bericht door Helma-nl »

Bedankt voor jullie reaktie.
De oude dierenarts heeft die metacam meegegeven. Die moest ik geven als zij pijn kreeg en de morfine was uitgewerkt.
Zij is verder nooit bij de dierenarts geweest en nierproblemen zijn niet bekend maar ik lees hier dat metacam beter helemaal niet gegeven moet worden.
De nieuwe dierenarts heeft de gegevens opgevraagd.


Ik denk dus ook dat het van alle medicijnen komt. Ik ga er zo heen met de vriend van mijn dochter en ga dit overleggen.
Helma-nl
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jul 2013 00:31

Re: Spoed.

Bericht door Helma-nl »

Ik heb eerst even gebeld. De dierenarts zei dat de combinatie van medicijnen niet ongewoon is en de reactie niet verklaarbaar. Zij heeft nog prednison gegeven en antibiotica en denkt misschien aan een hersenvliesontsteking.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5505
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Spoed.

Bericht door nellebel »

ach arm ding. gaat het nu dan nog steeds niet goed met hem?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Helma-nl
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jul 2013 00:31

Re: Spoed.

Bericht door Helma-nl »

nee. Zij reageerde iets meer vanmorgen maar kreeg toch weer stuiptrekkingen.
Ik ga er dus zo heen en evt. overleggen om naar een academisch centrum te gaan.
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Spoed.

Bericht door flower1980 »

ah wat naar... heel veel sterkte met het katje!
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
joyvke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 jun 2013 22:58

Re: Spoed.

Bericht door joyvke »

Ik hoop dat het katje zich inmiddels wat beter voelt. En inderdaad wat een hoop medicatie in zo'n korte tijd :(.
Helma-nl
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jul 2013 00:31

Re: Spoed.

Bericht door Helma-nl »

Nee, het gaat niet goed. Vannacht blijft zij nog daar en nu zegt deze dierenarts dat zij geen urinewegontsteking heeft!! En morgen wordt zij wakker gemaakt (zij heeft nu valium) en dan wordt er gekeken wat de schade aan de hersenen is, hoe zij reageert.
Het is zo moeilijk omdat mijn dochter aan de andere kant van de wereld zit. Als zij dichtbij zat kon ze evt.terugkomen en zelf beslissen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5505
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Spoed.

Bericht door nellebel »

heeft deze DA dan wel een idee wat het is geweest? wta moeilijk dat jij dit op je moet nemen terwijl het niet je eigen kat is. ik denk dat je dochter er wel op kan vertrouwen dat je de juiste beslissing neemt, je bent in ieder geval erg betrokken en bezorgd. veel sterkte en ik hoop dat er iets uitkomt vandaag.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Helma-nl
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jul 2013 00:31

Re: Spoed.

Bericht door Helma-nl »

zij is net ingeslapen. En wij denken toch dat door de medicatie er iets gebeurd is in de hersenen.
het was hartverscheurend. verleden jaar heb ik mijn hond in moeten slapen en dacht: dat doe ik nooit meer zo'n beslissing. Haar vriend en ik hebben toch besloten haar te bellen. Zij zit in China. nog 2 weken liegen is ook niet goed. Zij voelde al iets, had al een paar geappt.
Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes. :)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5505
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Spoed.

Bericht door nellebel »

heel veel sterkte. je hebt je best gedaan. vervelend dat het jou weer overkomt, maar voor het katje had ze geen betere verzorgster kunnen treffen. jij hebt meteen actie ondernomen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
joyvke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 jun 2013 22:58

Re: Spoed.

Bericht door joyvke »

Heel sneu dat het zo is afgelopen :(. Heel veel sterkte en het is (helaas) de juiste beslissing geweest.
Plaats reactie