Spoed.

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Helma-nl
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jul 2013 00:31

Spoed.

Bericht door Helma-nl »

Hallo allemaal.

Ik heb niet het hele forum gelezen alleen het stukje over metacom.
Mijn dochter heeft een katje van 1 jaar. Hij is heel klein gebleven.
Vrijdag is zij op vakantie gegaan.
Zaterdag werd haar katje ziek. Ik ben naar de dierenarts gegaan en deze zei dat zij een urinewegontsteking had. Zij kreeg morfine en een spuitje mee met metacom. Gisteren kreeg zij aanvallen van schuim om de bek, zij valt gewoon neer, trilt en reageert soms niet meer.
Ik ben naar de dierenarts teruggegaan en die zei nog steeds dat het van de ontsteking kwam. Ik vertrouwde het niet en ben naar een andere dierenarts gegaan. Deze heeft haar meteen opgenomen en zei dat er ook iets neurologisch is. Zij heeft nu valium maar ik heb vanavond nog gebeld en wanneer de valium iets is uitgewerkt reageert zij helemaal nergens op. De dierenarts sprak ook van een mogelijke vergiftiging maar dat kan ik mij niet voorstellen want zij komt nooit buiten.
Zou het van de medicijnen kunnen zijn. Ik ben bang dat het niet goed afloopt :-(
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9389
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Spoed.

Bericht door castratenkoor »

Als een kat al slechte nieren heeft kan Metacam levensgevaarlijk zijn. En vaak wordt er een te hoge dosis gegeven. Ik zou de informatie opvragen aan de eerste dierenarts.
Hopenlijk komt zij er weer bovenop met veel spoelen!

Kan het misschien zijn dat het katje schoonmaakmiddel of chocolade heeft gegeten? Of piepschuim?

Sterkte!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Spoed.

Bericht door Brittenbolletje »