Katten uit elkaar halen voor verhuizing

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
WellbornDuke

Katten uit elkaar halen voor verhuizing

Bericht door WellbornDuke »

Hee,

Ik ben een student en ga nu naar een studio verhuizen. Ik heb al veel gelezen over hoe je het beste katten mee kunt verhuizen, maar nu loop ik tegen een ander probleem aan.
Wij hebben 3 katten, Nilles (mannetje 12 jaar), Dipsy (vrouwtje +- 4 jaar) en Muffin (vrouwtje +- 2 jaar). Nu is Dipsy echt mijn poes. Ik wil haar dan ook meenemen aangezien ik maar 1 kat mag meenemen en het ook te klein is voor meerdere.

Mijn vraag is nu: kan ik Dipsy zonder problemen van de rest scheiden? Muffin is haar dochter en ze lokt haar af en toe nog wel eens op haar hoofd. Maar ze 'vechten' ook wel. Nilles zal wel geen problemen opleveren, want hij is al ouder en heeft vaak niet door wat er om hem heen gebeurt.

Als iemand mij hier mee kan helpen zou ik dat enorm op prijs stellen! :)

Groetjes.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten uit elkaar halen voor verhuizing

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
wij hebben natuurlijk ook geen glazen bol dus het blijft gissen en proberen te redeneren.

het gaat om één poes, die bij haar dochter en ouder katermaatje wordt weggehaald.
ik denk dat het geen enkel probleem is, tenzij ze gedrie heel intensief met elkaar optrekken en bij wijze van spreken dicht op elkaar liggen/slapen.. maar die indruk heb ik niet.
en eigenlijk scheidt je moeder en dochter en ik denk dat poezen hier wat minder mee zitten dan katers..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
WellbornDuke

Re: Katten uit elkaar halen voor verhuizing

Bericht door WellbornDuke »

Bedankt voor je reactie. En nee zo intensief zijn ze inderdaad niet.
Dacht ook al wel dat het niet zo veel problemen op zou leveren, maar ik wou het toch maar even voor de zekerheid vragen ;)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Katten uit elkaar halen voor verhuizing

Bericht door Dinky »

Klinkt inderdaad alsof het wel kan slagen, zekerheid heb je alleen nooit natuurlijk ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
WellbornDuke

Re: Katten uit elkaar halen voor verhuizing

Bericht door WellbornDuke »

Nee inderdaad.. is het mogelijk dat ze dan gaat miauwen ofzo? Want als ze voor overlast zorgt moet ze namelijk weer weg van de makelaar
Fly2005
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 jun 2013 19:56

Re: Katten uit elkaar halen voor verhuizing

Bericht door Fly2005 »

ik zelf zou dat niet doen, maar op zich moet het wel kunnen.
succes ermee
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Katten uit elkaar halen voor verhuizing

Bericht door Brittenbolletje »

Knap dat een makelaar een kat kan horen miauwen van een afstand. Moet niet gekker worden :).

Denk zelf ook dat het geen probleem is/word.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Katten uit elkaar halen voor verhuizing

Bericht door Adriana »

WellbornDuke schreef:Nee inderdaad.. is het mogelijk dat ze dan gaat miauwen ofzo? Want als ze voor overlast zorgt moet ze namelijk weer weg van de makelaar
de eerste paar dagen zal ze missch haar maatjes missen maar ze heeft jou.
het kan ook zijn dat ze opbloeit nu ze huis en baas/personeel helemaal voor zichzelf alleen heeft!
en ik zie ook niet welke vorm die overlast zou kunnen hebben maar dat zal standaard in een huurcontract staan uit voorzorg.. en heerlijk dat je haar meeneemt!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Katten uit elkaar halen voor verhuizing

Bericht door Dinky »

WellbornDuke schreef:Nee inderdaad.. is het mogelijk dat ze dan gaat miauwen ofzo? Want als ze voor overlast zorgt moet ze namelijk weer weg van de makelaar
Het zou zich op heel veel manieren kunnen uiten maar overlast zal ze niet snel veroorzaken ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie