Hummy heeft (bijna altijd) honger?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
veetee
Huiskat
Huiskat

Hummy heeft (bijna altijd) honger?

Bericht door veetee »

Hallo!

Hummy is nu 1 jaar oud en met 8 maanden is zij gesteriliseerd. Met ongeveer 10 maanden ben ik qua voeding overgestapt van Royal Canin Kitten 36 naar Royal Canin Sterilised 37.

Ik geef Hummy 50 gram brokjes (verdeeld over ongeveer 3 maaltijden) én een zakje natvoer per dag. Echter lijkt het alsof ze de hele dag door nog honger heeft... Hummy weegt nu 4.5 kilo en bij dit gewicht hoort 45 gram brokjes en natvoer. Kan het op het langere termijn kwaad als ik haar 60 gram brokjes geef? Dit is de aanbevolen hoeveelheid van een kat die enkel brokjes krijgt (dus zonder natvoer). Zal ze hier snel van groeien (in de breedte ;))?

Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes Vera
BloemTetsu
Tijger
Tijger

Re: Hummy heeft (bijna altijd) honger?

Bericht door BloemTetsu »

Mijn kat Bloem krijgt ook meer dan wat ze zou moeten. Ze is 3,25 kilo en krijgt verdeeld over de dag 52 gram. Ik geef ze RC fit 32.
Mijn kater van 4,3 kilo krijgt 48 gram. Alleen de kat van 3,10 gram krijgt wat ze zou moeten hebben nml 44 gram.
Als Bloem op laat merken dat ze weer extra honger heeft krijgt ze weer meer. En v.v..

Misschien een idee om altijd brokjes te laten staan. De eerste weken eten ze meer dan nodig is, maar daarna stabiliseert het.
Bij mijn katten gaat dat niet, ze komen van de staat en eten alles. Maar bij vele katten hier werkt het.
Zo lang je de ribben niet ziet of niet kan voelen door de vetlaag, is het goed.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Mijn ervaring met onze poes is dat ze meerdere keren per dag enkele brokjes eet (heb onbeperkt voer staan). Ik weeg het dan ook niet precies af en als ik haar natvoer geef eet ze duidelijk wat minder brokjes. Kan het ook merken dat als ik een keer denk wat meer dan de dagelijkse portie in het bakje te hebben gedaan ze er dus ook langer over doet om hem leeg te eten ;)

Zou vooral kijken naar Hummy hoe die zich gedraagt qua eten wanneer je onbeperkt neerzet en niet zozeer naar de aanbevolen hoeveelheid op een verpakking. Zolang je de ribben kan voelen onder een dun laagje vet is het goed ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Renatevanderveer

Bericht door Renatevanderveer »

Wij hebben een Foodmaze, ook wel labyrinth genoemd.
Deze voedertoren heeft meerdere lagen, waardoor je kat zelf de brokjes eruit moet hengelen.
Door de verschillende lagen moet je kat dus wel wat moeite doen om de brokjes eruit te halen.

Ik doe s' morgens en s' avonds twee handjes brokken in de foodmaze
en als één van de twee aangeeft daar niet voldoende aan te hebben, vul ik het bij.
Dat gebeurt zelden, ze hebben genoeg aan het tweemaals daags vullen van de Foodmaze.

Zo ziet ie eruit. Onze poes gaat gewoon op tafel staan, hihi;
Afbeelding
veetee
Huiskat
Huiskat

Bericht door veetee »

Hm ik vind de voertoren misschien wel een goed idee!

Ik had juist altijd onbeperkt brokken staan, maar sinds de sterilisatie moest ik daar echt mee stoppen, want Hummy at gewoon ALLES op (en het liefst in 1 keer)... Dat is dus ook geen optie.

De ribben kan ik voelen. Aan de bovenkant (bij haar hoofd) is ze niks te dik. Maar onder haar buik, hangt een soort zakje met vel.. Schijnt dat dit na de sterilisatie kan komen en de hormonale veranderingen.

Ik ga eens op Zoover kijken voor zo'n toren, bedankt!!
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Zakje met vel, na een castratie is normaal hoor, niks om je zorgen over te maken. De ene kat krijgt dit wel, de andere niet. Je zou de brokjes ook kunnen opdelen over de dag, en zo een voedertoren maakt het natuurlijk helemaal leuk, werken voor je eten :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

En anders voedsel verrijking intypen bij zoekfunctie voor meer inspiratie ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie