Gecastreerde kater plast in de keuken naast een schone bak!

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9359
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gecastreerde kater plast in de keuken naast een schone b

Bericht door castratenkoor »

Die medicijnen zou ik afraden. Vul het maar eens in bij de zoekfunctie en je krijgt een waslijst met slechte ervaringen met die pijnstiller.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Gecastreerde kater plast in de keuken naast een schone b

Bericht door eveline1982 »

Agossie arme kat. Hopen dat ze iets anders voor hem hebben, waar hij goed op reageert.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Jolijn1979
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jun 2013 07:11

Re: Gecastreerde kater plast in de keuken naast een schone b

Bericht door Jolijn1979 »

Ik ga morgen een afspraak maken.. Hou jullie wederom op de hoogte
Gebruikersavatar
lisaasil12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:10

Re: Gecastreerde kater plast in de keuken naast een schone b

Bericht door lisaasil12 »

Ok, mooi :)
14 jarige trainster en verzorgster van onze 5 katjes :)
Jippy (2005), Snoety (2005), Koefke (2010), Mickey (23-7-2012) en Tijger (23-7-2012)
Jolijn1979
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jun 2013 07:11

Re: Gecastreerde kater plast in de keuken naast een schone b

Bericht door Jolijn1979 »

De dierenarts wilde een röntgenfoto maken van de blaas. Daar is helaas niets uit gekomen. Ik heb nu 2 soorten medicijnen meegekregen. Een andere pijnstillend voor 1 week en een soort kalmerngsmiddel tegen stress. Ze denken dat de blaasontsteking ontstaat door stress. Verder zit ik te wachten op een goed moment om zijn plas op te vangen. Ik heb speciale korrels meegekregen die de urine niet opnemen. Maar hij vind de korrels dus niets... Meneer wacht totdat ik er weer normale korrels in doe en dan gaat hij plassen. Daarbij werk ik 4 halve dagen.. Als ik de urine heb opgevangen moet ik dat eigenlijk zo snel mogelijk wegbrengen voor controle, maar dat heeft geen zin als de dierenarts niet open is en ik een paar uur later de urine kom brengen.. Een lastige situatie dus..

Qua stress denk ik dat hij "last" heeft van z'n broer (de Siberische Boskat), die heeft duidelijk de broek
aan in huis. Verder heb ik 2 drukke kinderen in huis. Ik kan aan deze situatie weinig veranderen.. Ik denk er af en toe aan dat hij beter zou gedijen in een huis zonder kinderen en zonder mede katbewoners...
Maar dat zou te makkelijk zijn. Ik hou heel veel van hem en als je besluit een huisdier te nemen moet je daar ook goed voor zorgen!

Dat is het een beetje tot nu toe. Binnenkort gaan Bigfoot en Gizmo naar het pension I.v.m. Vakantie. Ben benieuwd hoe dat zal gaan...
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Gecastreerde kater plast in de keuken naast een schone b

Bericht door Ikey »

Wat vervelend dat Gizmo zo stressgevoelig is. Is er niet iemand bij je in de buurt die de katten elke dag even wil verzorgen? Even eten geven, kattenbak doen en Gizmo zijn medicijnen wil geven? Als je zelf al zegt dat Gizmo slecht tegen de drukte van je 2 kinderen kan, is jullie vakantie misschien juist wel een goed moment dat hij even de rust heeft in zijn eigen vertrouwde omgeving om helemaal te herstellen. Lijkt me dat een verblijf in een pension de gezondheid van Gizmo niet ten goede komt..
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6833
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Gecastreerde kater plast in de keuken naast een schone b

Bericht door Dinky »

Qua stress verlagen zou je kunnen denken aan een feliway verdamper, valeriaankussentjes, matatabistokjes.
Waar ik ook aan moest denken was vitalcare resistvan prins qua brokjes (mits er geen dieetvoorschriften zijn in huis), daar zitten ook kalmerende kruiden in (kreeg ik zak van mee bij het asiel omdat de verhuizing vaak veel stress veroorzaakt).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6833
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Gecastreerde kater plast in de keuken naast een schone b

Bericht door Dinky »

edit: zie dat ook royal canin een calm variant heeft voor stress situaties maar die maakt volgens mij gebruik van chemische stofjes en moet in overleg met DA omdat het speciaal voer is: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... iet/357786
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie