Mijn man was vanmiddag met Amber bij de dierenarts. Amber heeft chronisch niesziekte, gelukkig alleen in de voorste luchtwegen.
Ik zag in het entboekje dat ze zowel vorig jaar als het jaar ervoor de volledige enting had gehad, terwijl ik specifiek had gevraagd om alleen een niesziekte-enting.
Normaalgesproken kijk ik nooit in het entboekje anders had ik het al veel eerder gezien, maar nu viel het me opeens op. Ik had dus om alleen nieziekte-enting gevraagd, de dierenarts zei ook dat ze dit kreeg en achteraf blijk ik dus "bedonderd" te zijn.
En zo voel ik me ook: bedonderd!
En dus tegen mijn man gezegd: Amber moet alleen de niesziekte-enting met dode entstof. GEEN kattenziekte-enting! Mijn man geeft dit nog weer extra door aan de dierenarts, deze knikt, ent Amber, vult het boekje in en mijn man gaat huiswaarts.
Thuisgekomen kijk ik in het boekje: beide entingen!
Ik ben onmiddellijk verhaal gaan halen - was pisnijdig - en de dierenarts begon te stotteren en zei dat dat niet bestond: alleen niesziekte-enting met dode entstof en wanneer het wel bestond, dan namen ze het niet op. Op mijn vraag of ze niet meer katten hadden met niesziekte, antwoordde hij echter bevestigend.
Ik snapte er niets meer van: hij is zo tegen het jaarlijks enten tegen kattenziekte, maar maakt bewust bij niespatiënten een uitzondering en liegt de mensen dus ook nog voor en dat jaren lang.

En nu dus mijn vraag: weten jullie of er alleen een niesziekte-enting met dode entstof bestaat? Ik kan namelijk niets vinden op internet.