Ventilator icm katten?
Ventilator icm katten?
De tijd van de ventilator is weer aangebroken hier.
Ik heb een air cooler ventilator. Super cool ding.
Mijn vraag is of de katten ziek kunnen worden van een ventilator?
Ze gaan er regelmatig voor liggen, en weet dus niet of dat dit kan of dat ze er bv longontsteking van kunnen krijgen?
Ik heb een air cooler ventilator. Super cool ding.
Mijn vraag is of de katten ziek kunnen worden van een ventilator?
Ze gaan er regelmatig voor liggen, en weet dus niet of dat dit kan of dat ze er bv longontsteking van kunnen krijgen?
-
- Tijger
Re: Ventilator icm katten?
Ik heb er nooit problemen mee. Met airco en katten.
- eveline1982
- Tijger
Ik heb zo een ronddraaiende ventilator al jaren in gebruik. De honden en katten gaan er graag voor liggen als het warm is, en heb nog nooit mee gemaakt dat ze ziek ervan werden.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Oke prima dan is het dus veilig voor ze qua gezondheid
die van mij gaan bij warmte ook recht onder de airco liggen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Ik denk dat het er ook van af hangt hoe je je airco instelt.
Wij kiezen ervoor de airco niet kouder te zetten dan 5 graden onder de buitentemperatuur.
Een enorm temperatuurverschil kan namelijk, bij gevoelige mensen en/of met betrekking tot de logen, wel wat teweeg brengen.
Ons Bounty heeft meerdere longontstekingen gehad en wij zetten de airco daarom ongeveer 4 graden kouder dan de buitentemperatuur.
Wij kiezen ervoor de airco niet kouder te zetten dan 5 graden onder de buitentemperatuur.
Een enorm temperatuurverschil kan namelijk, bij gevoelige mensen en/of met betrekking tot de logen, wel wat teweeg brengen.
Ons Bounty heeft meerdere longontstekingen gehad en wij zetten de airco daarom ongeveer 4 graden kouder dan de buitentemperatuur.
Ik denk dat als je katten de keuze hebben om in een kamer te zijn waar geen airco is dat je dan prima een airco aan kan zetten. Mijn longen raken overigens wel snel geïrriteerd door airco's. Maar goed, het gaat over een ventilator hier.
Ik denk niet dat het kwaad kan, ze kiezen er zelf voor om ervoor te gaan liggen. 

Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Heb hem vorig jaar ook gebruikt maar die van mij moesten er niks van weten. Kozen er voor om lekker af koelen op de koude tegels in de douche. Zolang je ze keus geeft zou ik zeggen probeer het gewoon. Ziek zullen er niet snel van worden.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Ze hebben inderdaad genoeg keuze om ergens anders te gaan liggen.
Aircooler staat op de slaapkamer, de rest van het huis is airco vrij
Aircooler staat op de slaapkamer, de rest van het huis is airco vrij