De poes van de buren!

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Frauke
Kitten

De poes van de buren!

Bericht door Frauke »

Hallo,

Ik ben sinds vandaag nieuw op het forum en heb een vraagje hopelijk kunnen jullie mij helpen.maar eerst dit nog. Ongeveer een maand geleden zijn onze buren verhuist,ze hadden gevraagd als wij hun poes konden eten geven omdat hun nieuwe huis nog niet helemaal klaar was enz... En als alles in orde was gingen ze Kitty komen ophalen maar na verschillende malen hun te bellen helaas neemt erniemand de telefoon op en op ingesproken berichten reageren ze niet.dus hadden wij uiteindelijk besloten om Kitty te houden maar nu sinds een week of twee begint Kitty meer en meer te eten slaapt veel en haar buikje is ook dikker geworden zou ze kunnen zwanger zijn. Misschien dat jullie mij kunnen helpen want wij weten helaas niet zoveel hierover. We weten wel dat we ze binnenkort gaan laten steriliseren. Hopelijk kunnen jullie ons helpen.groetjes
BloemTetsu
Tijger
Tijger

Re: De poes van de buren!

Bericht door BloemTetsu »

Mensen.....:(

Welkom op het forum.

Komt Kitty buiten en hoe oud is ze?

De kans is aanwezig dat ze zwanger is. De tepels worden of zijn zichtbaarder.

In het begin van de zwangerschap kan de DA de foetussen nog verwijderen en meteen steriliseren.
Vooral als Kitty nog jong is. Zwangerschap is een behoorlijk aanslag en ook voor jullie.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Frauke
Kitten

Bericht door Frauke »

Afbeelding
Anne87

Bericht door Anne87 »

Ik zou vandaag nog een afspraak maken met de dierenarts. Die kan zien of ze zwanger is of niet, en als ze zwanger is kan hij de foetussen verwijderen en steriliseren. Als ze niet zwanger is, kan hij haar ook gelijk steriliseren. Je moet je bedenken dat het hebben van kittens ook voor jullie veel werk zal zijn. Lees je hier op het forum daar goed over in. Wil je dat en kun je dat opbrengen? Daarnaast moet je de kittens weer zien kwijt te raken aan mensen die er goed voor zorgen. Al met al zijn het veel zorgen en kosten.
Ik vind het overigens wel heel erg goed dat jullie je zo over haar ontfermen! Ik zou haar eventueel laten chippen bij de dierenarts en op jullie naam zetten. Dan voorkom je dat de buren ineens terug komen als ze gesteriliseerd is, en haar dan meenemen naar hun nieuwe huis, terwijl jullie allemaal kosten hebben gemaakt voor haar.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Wanneer ze niet gesteriliseerd is en buiten loopt is het goed mogelijk dat ze zwanger is. Vrees dat het al te laat is voor een eventuele abortus aangezien ze al echt dik begint te worden. Zou haar in elk geval zo snel mogelijk langs een DA halen zodat je zeker weet waar je aan toe bent ;)
Zelf heb ik (gelukkig) geen ervaring met een zwangere poes en kittens maar er zijn hier wel enkele op het forum die ik deskundig zou willen noemen. Dit zijn mittenslief (pleegadres van asiel), Brittenbolletje (fokster in rust) en eveline1982 (kittenopvang in rust). Hoop dus dat deze ook zullen reageren ;)

Ook vreemd dat de oude buren niet eens reageren op de telefoon :( Mocht ze gechipt zijn dan zou ik proberen bij de DA de chip op jou naam te zetten wanneer je van plan bent haar te houden (en dat is wel wat ik uit je verhaal begrijp).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Frauke
Kitten

Bericht door Frauke »

Afbeelding
Adriana

Bericht door Adriana »

welkom op het forum.. gelukkig hadden jullie al besloten om Kitty te houden en ben ik bang hebben jullie straks een nest Kitty-kittens..
ik zou even met haar langs een dierenarts gaan, die kan gelijk een check uitvoeren, zeggen wat er nog mogelijk is en ontwormtabletjes meegeven.
op het forum hebben we plenty informatie over zwangere en bevallende poezen en kittenzorg mocht het zover komen..
mooooie poes, zusje van Bounty..? (grapje en rechtsboven zit zoekfunctie, Bounty woont in Drenthe..)
Laatst gewijzigd door Adriana op 30 mei 2013 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Frauke
Kitten

Bericht door Frauke »

Afbeelding
Frauke
Kitten

Bericht door Frauke »

Hallo ik heb net enkele foto's geplaatst van ons Kitty kunnen jullie de foto's zien? Groetjes
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Ja de foto's zijn te zien ;)
Heb je al de telefoon gepakt om de dierenarts te bellen om langs te komen en de mogelijkheden te bespreken?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Frauke
Kitten

Bericht door Frauke »

We gaan rond half acht naar de dierenarts dan zullen we meer weten.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Houdt je ons op de hoogte? ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Frauke
Kitten

Bericht door Frauke »

We zijn net terug van de dierenarts en ons Kitty is niet zwanger gelukkig maar
Adriana

Bericht door Adriana »

wat een verrassing en verder alles in orde? is ze gechipt? wordt ze ontwormd?
dat lijkt me een prettige start en gelijk afspraak gemaakt om te castreren of is dat ook al gebeurd?
en kijk even hoe het zit met eigendom en afstand doen...
hebben we hier op het forum paar schrijnende gevallen van..
Frauke
Kitten

Bericht door Frauke »

Ze is ontwormd en haar vaccinatie heeft ze ook gekregen volgende week wordt ze gesteriliseerd dus alles komt in orde voor ons lieve Kitty
Plaats reactie