Rode kater

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Eliza10
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2013 15:16

Rode kater

Bericht door Eliza10 »

Hallo,
ik kan een jong rood katertje ophalen over 2 weken, nu hoor ik van diverse mensen, dat rode katers meer ziektegevoelig zouden zijn dan andere katten, kan iemand zeggen of dat zo is? Het leek mij een raar verhaal, maar wil toch op alles voorbereid zijn.
alvast bedankt.
groetjes Eliza10
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Rode kater

Bericht door Brittenbolletje »

Ik heb een rode htk kater. Maar dat is niet waar hoor.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6847
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Rode kater

Bericht door Dinky »

Moet zeggen dat ik dat nog nooit eerder heb gehoord (wel dat lapjespoezen over het algemeen wat feller zijn dan andere poezen).
Lees je in de twee weken voordat het katertje komt ook in bij de andere topics voor aanschaf van een kat. En als je de mogelijkheid hebt om er een tweede bij te nemen zou dat nog gezelliger zijn en verkleint de kans op gesloop aan bijvoorbeeld meubels ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9383
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Rode kater

Bericht door castratenkoor »

Ik heb twee rode katten een van 10 en een van 8. Nog nooit eerder dat fabel gehoord dat ze ziekte-gevoeliger zouden zijn. Wel dat ze dominanter zijn. En dan klopt hier ook wel, die dominantie.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
alyda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 mei 2013 18:49

Re: Rode kater

Bericht door alyda »

Ik heb twee dikke knalrode maine coonkaters en die zijn heel aanhankelijk en knuffelig.
Dus ik denk niet dt het klopt.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9383
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Rode kater

Bericht door castratenkoor »

Dominant en knuffelig kunnen heel goed samengaan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
alyda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 mei 2013 18:49

Re: Rode kater

Bericht door alyda »

Nee, dominant zijn ze ook niet.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Rode kater

Bericht door eveline1982 »

Ik heb 2 rode katers gehad, nouja 1 heb ik gelukkig nog steeds. En beide heren zijn vrij dominant (geweest). Wel waren ze naar ons altijd enorm knuffelig en lief, alleen de andere katten moe(s)ten weten wie de baas was/is ;) . Ik heb wel met beide mannen pech gehad, 1 had al van jong af aan problemen met zijn blaas en later nieren (is hij ook op ingeslapen) en Beer van 1 jaar heeft gebitsproblemen, maar dat gaat een stuk beter met homeopatie. Verder heb ik eigenlijk nog nooit gehoord dat rode katten zwakker zijn al andere kleurtjes. Elke kat kan wat mankeren, is niet kleurafhankelijk lijkt mij :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Rode kater

Bericht door Sifra »

Het lijkt mij ook een indianenverhaal. Mijn dierenarts heeft wel eens gezegd dat witte katten een verminderd immuunsysteem hebben.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Rode kater

Bericht door Brittenbolletje »

Die van mij is niet dominant. Eerder een sul en goed zak
Eliza10
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2013 15:16

Re: Rode kater

Bericht door Eliza10 »

hartelijk dank allemaal voor de reacties. Ik maak me geen zorgen meer en verheug me op de komst van het rode gevaar -)
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Rode kater

Bericht door lidewij020 »

Sifra schreef:Het lijkt mij ook een indianenverhaal. Mijn dierenarts heeft wel eens gezegd dat witte katten een verminderd immuunsysteem hebben.
Ik geloof niet zo in de invloed van vachtkleur op immuunsysteem of karakter. Wel zit er een waarheid in de bewering van Sifra's dierenarts.
Witte katten zijn vaak albino, ze hebben dan geen pigment en missen daardoor melanine. Daardoor ontwikkelen bepaalde organen zich minder goed, zoals het gehoor. Het is bekend dat witte katten vaak doof zijn. Ook zijn ze door het gebrek aan pigment gevoeliger voor huidziekten.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Plaats reactie