Allereerst: ik hoop dat mijn berichtje hier goed staat, wist 't niet helemaal zeker, sorry.
Zoals sommigen van jullie inmiddels wel weten is mijn lieve dikkertje Pieter op dieet! Hij moest van 7 naar 5,5 kilo. We zijn inmiddels zo'n twee weken bezig, ik gebruik het Prins dieetvoer (weight control ofzo heet het geloof ik).
Nou weeg ik hem om de twee dagen ongeveer. Soms lijkt het wel alsof er niks verandert, en even later is hij ineens heel erg afgevallen! Een voorbeeld:
Weegmoment a: 7 kilo
Weegmoment b: 6,6 kilo
Weegmoment c: 6,1 kilo (Hier schoot ik waanzinnig in de paniek...)
Weegmoment d: 7 kilo (HUH?)
Weegmoment e: 6,8 kilo
Ik vind dit echt raar en elke keer als hij zoveel is afgevallen, of juist helemaal niet, maak ik me zorgen. Wat is een normale schommeling in gewicht voor een kat van dit gewicht?? En ervan uitgaande dat ik eind maart begon met het geven van dieetvoer, wanneer moet ik dan rekenen dat hij ongeveer op 5 kilo zit? Wat zou te vroeg zijn, en wat is te laat??
Pieter eet maar héél weinig, dat is raar, veel minder dan de aanbevolen hoeveelheid voor zijn gewicht. Dierenarts zegt dat hij gewoon niet veel nodig heeft (gecastreerde kater met lui karakter...). Hij komt wel regelmatig buiten.
Dierenartsassistente kan me inmiddels niet veel nieuwe info meer geven, dus hoop dat jullie me kunnen helpen!
Liefs, Mirre en Pietertje