Ik heb alles al gedaan, hij is overal aangemeld, gechipt, ik heb asiels, dierenartsen, ambulances gebeld. Er hangen posters en alle buurtbewoners hebben een aparte flyer gehad. Hij zit ook niet bij mijn oude huis.
Iedere avond als het donker en stil is, gaan we buiten zoeken met snoepjes en luisteren we goed in steegjes met schuurtjes maar geen gehoor. Mijn Dio is een kletskous en miauwt veel zeker als je hem roept. En als je hem roept, komt hij altijd! Omdat ik overal gezocht heb, en geen gehoor heb, weet ik bijna zeker dat hij niet in de buurt zit. Hij is absoluut geen bange kat dus ik denk ook niet dat hij ergens bang zit en niet durft te reageren.
Het erge is, mijn overbuurvrouw haar kat lijkt precies op Dio. Zelfs ik dacht vanaf mijn balkon dat het Dio was. Nu bellen alle buren steeds dat ze hem ergens zien en dan krijg ik wat hoop en dan blijkt het niet om Dio te gaan. (nogmaals, als hij in de buurt zou zitten zou hij denk ik echt wel komen als ik roep, misschien niet de eerste dag maar zeker wel na een week)
Ik begreep dat katten in de lente vaak de hort op gaan maar dat dat vooral met hormonen te maken heeft en Dio is gecastreerd toen dat kon. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik probeer hoop te houden want ik lees zoveel verhalen dat katten na 2 weken weer vrolijk binnen komen lopen maar ik durf dat niet echt te hopen. Daarnaast komt, ik woon in een flat dus hij kan niet naar binnen zonder mijn hulp (of die van een medebewoner). Nou denk ik niet dat hij er al vaak heeft gestaan aangezien ik om de 5 minuten op mijn balkon sta te roepen)
Wie herkent mijn verhaal en heeft er helpende woorden voor me? Heb natuurlijk sommige verhalen hier ook gelezen maar wilde toch ook even mijn verhaal vertellen.
(sorry voor het extreem lange verhaal maar ik moest mijn ei even kwijt