trimsalon

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

trimsalon

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

He
wat vinden jullie van de katten salon?
Gizmo verhaart als een tierelier
nou weet ik dat de britskorthaar meer verhaart maar er schijnt een salon te bestaan dat ze de katten uitwollen?
Zou dit goed zijn voor zijn vacht? Het verharen is echt enorm
ik borstel regelmatig daarna vochtige doek
1 dag gaat t redelijk daarna is t weer veel
ze vertelde me dat dat 45 euro kost


Doe ik hier goed aan?
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: trimsalon

Bericht door Adriana »

vind ik een hoop geld. kun je Gizmo kammen?
iedere dag een kwartiertje met een fijne vlooienkam en ik denk dat je je die euro 45,-kunt besparen.
russen hebben een dubbele vacht met veel ondervacht en met kammen en natuurlijk dagelijks borstelen komt er op dit moment veel vacht af en dat likken ze tenminste niet allemaal op..
je zou een rubberen paarden- of hondenroskam kunnen proberen, die is beetje stroef en dat gaat makkelijker en daarna even 'schoon' kammen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: trimsalon

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ja ik vind t ook veel geld maar als het dan echt verholpen is Heb k t er voor over
voorstellen gaat al erg lastig hij wilt nooit maar omdat hij sloom is lukt t m niet te ontsnappen
ik borstel m altijd met zo'n katten borstel / kam met van die hardere pinnen wat vol haar komt te zitten ik haal er per x zoveel haar als een voetbal uit
naar moet dat echt dagelijks?
Dat werkt dan?
En vlooien kam heb ik niet
zou t bij de volgende bestelling op zooplus mee bestellen
gizmo heeft ook echt een onverdacht hij ligt lekker op de bank en dan aai ik m op zijn borst en de hele bank is grijs op die plek
ga t is proberen met vlooien kam en maar vaker voorstellen meestal doe ik t twee x per WeeK
dat vrouwtje vertelde me overigens wel dat borstelen het verharen juist activeert?
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: trimsalon

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Voorstellen = borstelen.......
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: trimsalon

Bericht door Adriana »

dagelijks als ze verharen is het minimum... liever nog ietsje vaker net zo lang totdat er weinig haar meer afkomt. ongeveer anderhalve week en dan moet het over zijn tot aan de volgende verhaarperiode (herfst)

k heb intussen dgezocht maar de roskam niet meer bij Zpls gevonden. dierenwinkels hebben ze wel omdat ze ook voor honden worden gebruikt. en een fijne vlooienkam met goed handvat is ideaal voor ondervachten.
voorzichtig starten want ze moeten eraan wennen en kijk uit voor klitten, want daar schrikken ze van...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: trimsalon

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Roskam dat is toch niet die furminator iets? Dat is toch slecht?
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: trimsalon

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Roskam dat is toch niet die furminator iets? Dat is toch slecht?
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: trimsalon

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ik zie veel afbeeldingen wanneer ik Google heb je een foto van de goede?
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: trimsalon

Bericht door Adriana »

furminator zijn over het algemeen niet zulke goeie berichten over
roskam lijkt heel klein beetje op lieveheersbeestje maar is rechthoekig met grotere 'tanden',
k zal ff zoeken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: trimsalon

Bericht door Robijn »

Ik heb het idee dat Robijntje nu veel minder verhaart dan een jaar geleden, rond deze periode. Vroeger borstelde ik haar haast elke dag, nu maar 1 a 2 keer per week. Denk ook dat te vaak borstelen, het verharen juist stimuleert...
Ik kam haar en Sem met een gewoon zwart plastic zakkammetje (Kruidvat; 2 euro ofzo). Dit werkt perfect. Maar ik moet wel zeggen dat ik nog nooit klitten heb gevoeld bij Robijntje, terwijl sommige Britten juist wel heel vaak last hebben van klitten..
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: trimsalon

Bericht door Dinky »

Wat ik mij ook zou afvragen is hoe lang zo'n trimbeurt effect heeft.
Want 45 euro is natuurlijk nogal wat.

Daarnaast zou ik ook goed informeren hoe ze te werk gaan met roesjes. De ene trimsalon geeft namelijk veel eerder een roesje dan de andere.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: trimsalon

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ze geeft geen roesje ik mag erbij blijven
het houd ongeveer drie maand goed blijft
gizmo heeft ook geen klitjes zijn vacht is ook n super mooi maar aaien kan bijna niet want dan hangt er 1 g grote grijze haar bol door huis Heen
ik ben benieuwd na de foto adriana dan probeer ik dat
met een zakkammerje lukt bijna niet zo ontzettend statisch Word t dan een met die ik heb haal ik ontzettend veel uit maar het blijft ik kan blijven kammen
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: trimsalon

Bericht door lidewij020 »

Ik heb ook zo'n rubber roskam en een handschoen met dezelfde rubber puntjes eraan.
Afbeelding


Maar de roskam die ik het beste vind werken is deze: Afbeelding Je moet hem een beetje voorzichtig gebruiken, want de puntjes kunnen wel degelijk krasjes in de huid maken, maar mijn ervaring is dat er heel veel haar en met name ondervacht uitkomt. De katten vinden het niet vervelend zolang je het niet op kop of poten gebruikt. Na het borstelen even met een vochtige zeem over de vacht om de laatste losse haren te verwijderen en dan glanst het weer mooi! Het nadeel vind ik altijd wel (welke borstel je ook gebruikt) dat alles onder de haren komt te zitten. Ik doe het op het balkon, maar dan alsnog zitten mijn kleren onder en ze vliegen in mijn neus etc.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: trimsalon

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Wat een gek ding die laatste hahaha
ja heb ik ook als ik borstel vliegt alles in me gezicht door t huis op balkon als zit onder een soms door statischheid zelfs weer terug op giz
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5485
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: trimsalon

Bericht door nellebel »

gijs verhaart ook flink en die vind kammen minder leuk als guusje. hij houdt het maar even vol. nu heb ik ontdekt dat hij dol is op kroelen. flink met mijn handen over zjin lijf zodat zijn haren alle kanten opstaan. ik rol hem dan lekker ruw door elkaar en hij knort als een gek. hiermee masseer ik dus ook zijn huid en wriemel ik alle haren door elkaar. daarna even de borstel erover en ik heb me toch een bos haar.
vroeger plukte ik mijn konijn, dit is dus eignelijk ook zoiets al trek ik zijn haren er nu niet uit. ik wrijf hem voornamelijk flink door elkaar. en door de massage wordt hij helemaal ontspannen en laat hij daarna het borstelen beter toe
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie