WAARSCHUWING

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

WAARSCHUWING

Bericht door Brittenbolletje »

Ondanks dat ik weinig online even ben wil ik jullie deze waarschuwing niet onthouden.

!!! OPGELET !!! In de Aldi verkoopt men deze week Antiparasietenhalsbanden voor hond en kat (van het merk MAX). De actieve stof is Permethrine en is LEVENSGEVAARLIJK voor katten!!! Deze halsbanden dus zeker NIET GEBRUIKEN bij KATTEN!!
(Voor honden is deze stof niet schadelijk)

Voor als er mensen wel halsbandje gebruiken (wat ik niet verwacht).

Geef het door aub.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: WAARSCHUWING

Bericht door Dinky »

Ben dat inderdaad vaker tegen gekomen en dat is ook reden dat je speciaal katten ontvlooi middel moet gebruiken en niet die voor de hond. Wel slordig dat ze het bij de aldi dan alsnog verkopen onder de noemer voor katten.......
Katten kunnen daar inderdaad enorm ziek van worden, heb wel eens filmpje voorbij zien komen op site van DA. Die kat kreeg dus zware epileptie....
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: WAARSCHUWING

Bericht door Brittenbolletje »

Precies en dat wilt niemand. AUB dus ook niet kopen of het nou goedkoop is of niet. Het KAN het leven van je kat kosten. Dat is het niet waard.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: WAARSCHUWING

Bericht door nellebel »

zal ik nog een waarschuwing toevoegen. vorige week bij keuringsdienst van waarde.
de sierstukken hout die bij intratuin e.d. worden verkocht zijn supergiftig voor mens en dier.
katten en honden die hieraan knagen of bijten kunnen er dood aan gaan. het zijn namelijk gedroogde stukken plant en boom die giftig zijn en die sappen zitten er nog in, ook al is het gedroogd.
dus heb je zo'n sierspul in huis pas op met je kat of hond.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: WAARSCHUWING

Bericht door Dinky »

Dat is inderdaad een goede Wendy! Wanneer je oud hout koopt (vaak gedroogde lianen) in een tuincentrum ter decoratie staat er geen waarschuwing op maar onderzoek wees uit dat het niet alleen giftig was voor dieren maar ook voor mensen.
Aflevering is hier terug te zien.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: WAARSCHUWING

Bericht door Dinky »

hier staat uitgebreid beschreven wat de stof Permethrin doet bij de kat.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: WAARSCHUWING

Bericht door pinguin »

Kwam hem ook al tegen op FB en gelijk gedeeld hopenlijk laten diereneigenaren dit middel links liggen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie