Kat plast soms in huis en laat dat daarna merken

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Koolmees
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 jan 2007 16:59

Kat plast soms in huis en laat dat daarna merken

Bericht door Koolmees »

Mijn kat Jimmy is zindelijk, maar het is wel opvallend, dat hij altijd net achter de ingang in zijn bak plast. Maar zo eens in de paar maanden plast hij in de kamer waar de bak staat op de vloerbedekking. En we merken dat meteen. Hij gaat daarna dan heel druk rennen en miauwen en dan weten we al hoe laat het is. De dierenarts heeft er geen verklaring voor, maar als dit erg vaak gaat gebeuren, dan is de lol er wel vanaf, want dan kan ik de vloerbedekking gaan vervangen. De bak wordt elke dag heel goed onderhouden, dus daar ligt het niet aan.

Weet iemand wat een oorzaak kan zijn?
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Kat plast soms in huis en laat dat daarna merken

Bericht door Ikey »

Welkom op het forum! Wat een vervelend probleem, lijkt me dit.. Kan me voorstellen dat je er goed van baalt!

Kun je iets meer vertellen over Jimmy? Dan kunnen we gerichter antwoorden :) Hoe oud is Jimmy? Is hij gecastreerd? Zijn alle medische oorzaken uitgesloten? Blaasgruis ed? Is Jimmy de enige kat of zijn er meer? Zo ja, hoeveel kattenbakken heb je dan staan?
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Koolmees
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 jan 2007 16:59

Re: Kat plast soms in huis en laat dat daarna merken

Bericht door Koolmees »

Hier is de hele geschiedenis van Jimmy te vinden:

http://www.kattenzorg-denhaag.nl/index. ... itstart=18

Het is een vervolg op het verhaal van mijn vorige kat Binkie, uitgebreid beschreven in dit forum. Het geeft een indicatie, hoe ik met katten omga.

Jimmy is 3,5 jaar oud en medische oorzaken zijn uitgesloten. Hij is geheel door de molen gehaald. Het enige gekke is, dat hij heel snel ademt, maar ook daar is geen reden voor gevonden. Het gevolg is, dat hij daardoor niet kan spinnen, maar hij loopt echt te knorren als die opgewonden is. En dat doet die dus heel erg als die geplast heeft buiten de bak. Ik heb overigens één bak in huis staan, Jimmy is de enige kat.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kat plast soms in huis en laat dat daarna merken

Bericht door eveline1982 »

Heb je een kattenbak met kap? Sommige katten vinden dit nl helemaal niet prettig, als dat het geval is zou ik is het zonder kap aankijken
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie