Kitten gevallen gebroken ribben en hersenschudding :'(

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
jams
Kitten

Kitten gevallen gebroken ribben en hersenschudding :'(

Bericht door jams »

Dag iedereen

Ik wil gewoon hier mijn verhaaltje even kwijt, aangezien ik een beetje verdrietig ben :(.

Gisteren kwam ik thuis na een werkdag en ik merkte op dat mijn Minoush heel raar deed en enorm suf was. Ik vroeg wat er was gebeurt en mijn echtgenoot zei dat hij die gewassen heeft en vanaf dat moment heel raar doet. Ik liet ze nog wat rusten, maar ik had er geen goed gevoel over. Ik zei dat we haar maar moesten binnenbrengen want ze ademde zwaar en wou niet eten of drinken, was suf en als ze bleef staan fixeerde ze haar op ene punt...wat ze normaal nooit doet!!

Gisteren heeft mijn echtgenoot die in de dierenkliniek binnengebracht want ik had een meidenafspraak en hij vertelde mij dat ze daar ging overnachten voor een observatie. Alles goed en wel...ik belde hen vandaag op en vroeg hoe het was met haar...de DA zei dat ze vandaag aan de betere hand was, en dat ze al wat heeft gegeten en gedronken maar dat het nog niet 100% was, want met zo een harde val heeft ze haar ribben gebroken en heeft ze een hersenschudding... ik dacht van owww val?? Ik zei van hoe bedoelt u? Ze zei ja uw katje is toch gevallen?? ...ik had al een gevoel dat er iets niet klopte met Minoush want ze zag er echt niet goed uit!! Nouja DA zei dat gelukkig nog een klein katje is en dat het mss zal beter komen, maar toch een trauma heeft opgelopen en afwachten...

Meteen confronteerde ik mijn echtgenoot ermee!! Hij zei dat hij het niet durfde te vertellen en wist dat ik boos ging reageren en verdrietig zijn! Nu ben ik boos dat hij het heeft achtergehouden...ok ik begrijp het dat hij het niet slecht bedoelt, maar nu is mijn katje wel heel ziek!!

Pff hopelijk wordt mijn kitten beter...iemand raad? advies? tips? zelfde ervaring? Wordt ze beter? pff mis haar neusje neusje tegen mij

Hou je sterk Minoush!!
snorrebaard
Poema
Poema

Re: Kitten gevallen gebroken ribben en hersenschudding :'(

Bericht door snorrebaard »

Hoezo, hij heeft ze laten vallen?? :evil: En een kat wassen doe je toch ook niet.
Van hoe hoog heeft hij ze dan laten vallen? Van het balkon? Een katje kan toch veel verdragen.
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
jams
Kitten

Bericht door jams »

nee ze is van het balkon gevallen, in principe niet zo hoog...maar blijkbaar is ze een fragiel dingske :(. zeg maar ongeveer 2,5meter. blijkbaar ribben gebroken en hersenschudding volgens de DA
Robijn
Jaguar
Jaguar

Bericht door Robijn »

Ik hoop dat jullie kitten er nog boven op komt, en dat jullie snel jullie balkon afzetten, zodat dit nooit meer kan gebeuren.
Sterkte!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
jams
Kitten

Bericht door jams »

ik hoop het ook!! gewoon dat ze terug thuis kan zijn , dan haar zot verwennen :D
snorrebaard
Poema
Poema

Bericht door snorrebaard »

Gelukkig is ze nu in goede handen en goed dat je het gemerkt hebt. Hopelijk houdt ze er niet te veel trauma aan over. 2.5 meter vind ik toch hoog hoor voor een katje. Stel, een katje is 20cm lang, dat is dan 12.5 keer zijn lichaamslengte. Een baby van een 70 cm zou je dan van 8m hoog laten vallen. Gelukkig zijn katjes taaier dan baby's.
Veel beterschap voor het beestje!
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
jams
Kitten

Bericht door jams »

ja ze is nu echt in goede handen! blijft een katje hetzelfde als ze een trauma van over heeft gehouden? ik ben bang dat het ene heel ander katje zal worden...
ja ik begrijp inderdaad dat het best een hoge hoogte is voor zo een klein boeleke.
Dank u wel voor uw steun ook!!
artemis
Panter
Panter

Bericht door artemis »

Hoe oud is Minoush nu?
Ben je zeker over de omstandigheden van die val? Mijn poes Piwi die nu 16 jaar is, is als kitten van ca 10 weken op een onbewaakt moment uit het raam gevallen van de 1ste verdieping. Die is op haar pootjes terecht gekomen en had niets.
stond er dan iets onder dat balkon waarop ze slecht zou kunnen zijn terechtgekomen, ik denk dan aan bv een fiets of een ander obstakel waaraan ze zich bezeerd zou kunnen hebben of waardoor ze haar val niet meer kon richten?

Ik vind het nogal een raar verhaal. Waarom zou je man je voorliegen dat hij haar gewassen heeft terwijl ze van het balkon gevallen zou zijn?

Hopelijk komt alles snel goed met haar.
jams
Kitten

Bericht door jams »

Minoush is nu 9 weken en van op een hoogte van 2,5 meter gevallen. ja onder het balkon hebben wij een brommer en blijkbaar is ze van het stuur gevallen :s

hij weet dat ik heel zot ben van dat katje en hij wou mij niet van stuk laten brengen en hem onder zijn voeten geven. hij weet dat hij in fout is en dat ik het nt meer voor de 2de keer zal pikken! ik ben echt gehecht aan haar.

ik hoop het ook
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Poeh een kitten van 9 weken heeft niks op een balkon of buiten te zoeken nog veel te koud. Ook raad ik je aan om je balkon af te schermen zodat de kat straks veilig erop kan zonder weer een valpartij. Hoop dat het weer helemaal goed komt met je katje
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie