Stappen op de plaats
Stappen op de plaats
Mijn vriend en ik hebben onze kat Tommy (in augustus 2 jaar) nu 1 maand en ondertussen hebben we al een hoop (van hem) geleerd. Nou is er toch iets waarbij ik benieuwd ben waarom hij dat doet.
Als ik nog in bed lig, maar wakker ben, en mijn vriend is er al uit, gaat Tommy soms met een hoge rug met zijn voorpoten 'stappen' op de plaats. Zijn achterpoten laat hij daarbij gewoon staan. Daarna gaat hij op die plek liggen. Ik heb hem dit nu al een paar keer zien doen, steeds op ongeveer hetzelfde plekje op bed. Net heb ik het hem voor het eerst op een andere plek zien doen, namelijk op zijn kattenbedje op een fauteuil in de huiskamer.
Weten jullie waarom hij dit doet? Puur uit nieuwsgierigheid. Is het een soort 'terreinmarkering' of zoiets?
Als ik nog in bed lig, maar wakker ben, en mijn vriend is er al uit, gaat Tommy soms met een hoge rug met zijn voorpoten 'stappen' op de plaats. Zijn achterpoten laat hij daarbij gewoon staan. Daarna gaat hij op die plek liggen. Ik heb hem dit nu al een paar keer zien doen, steeds op ongeveer hetzelfde plekje op bed. Net heb ik het hem voor het eerst op een andere plek zien doen, namelijk op zijn kattenbedje op een fauteuil in de huiskamer.
Weten jullie waarom hij dit doet? Puur uit nieuwsgierigheid. Is het een soort 'terreinmarkering' of zoiets?
Re: Stappen op de plaats
trekt hij daarbij zijn nagels in en uit?
ik denk dat het 'melken' of 'trappelen' is.
hier kun je er meer over lezen:
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =25&t=1703
ik denk dat het 'melken' of 'trappelen' is.
hier kun je er meer over lezen:
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =25&t=1703
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest 

- eveline1982
- Tijger
Klinkt inderdaad alsof hij aan het trappelen is, sommige katten blijven dit doen. Het maakt ze ontspannen 

The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
De deken blijft altijd een beetje aan z'n nageltjes hangen als hij dat doet dus hij gebruikt zijn nagels wel een beetje.
Klinkt als trappelen inderdaad. Het lijkt ook een beetje alsof ze in een trance raken, zo zijig kijken ze er vaak bij... Bij mij doen ze het ook op bed en in mandjes.
groetjes Sandra
Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos
Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum
Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos
Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum

Hier gebeurt het ook en ik heb 'geleerd' dat het walsen heet.
Het is een overblijfsel van hun kittentijd, toen ze mama nog moesten stimuleren wat betreft het melkschieten (en daar komt de term 'melken' dan ook vandaan). Het is niet iets om je druk over te maken.
Mijn oudste Mickey doet dat ook en vervolgens gaat dat over in eh... Droogneuken om het maar heel plat te zeggen. 

Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
gebeurt hier dagelijks. dan zie je ze staan genieten, helemaal in trance. zodra baasje thuiskomt begint het al. guusje springt op zijn rug en begint in zijn rug te kneden. hahaha
meestal gaat het knorretje dan ook op de hoogste stand aan, die hoor ik op 2 meter afstand
meestal gaat het knorretje dan ook op de hoogste stand aan, die hoor ik op 2 meter afstand
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Timo doet het veel voor hij gaat slapen op zachte kussentjes, Bram doet het op mijn buik en Rik doet het in mijn nek. Er zijn veel benamingen voor, is een soort uiting van genot voor het slapen gaan. Ze krijgen er ook een soort van high blik van in de ogene alsof ze stoned zijn. Rik gaat er ook bij kwijlen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Haha, bedankt voor jullie uitleg! Ik vind het wel een grappig gezicht en dat het lijkt of hij in 'trance' is is ook wel herkenbaar!