Wel kanker niet kanker toch kanker....

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Catharina9
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 apr 2013 20:04

Wel kanker niet kanker toch kanker....

Bericht door Catharina9 »

Hi, ik ben nieuw op het forum en zou graag jullie mening/zienswijze willen over het volgende. T is een lang verhaal.

Drie weken geleden bracht ik onze kater van 8 naar de dierenarts. Hij had zwaar ontstoken tandvlees en braakte bijna dagelijks zijn eten uit. Verder gedroeg hij zoals hij normaal. Onder narcose is zijn gebit gereinigd en is er een kiesheid getrokken.

Die nacht ging het goed mis. Hij bleef suf en ontwikkelde luchtbolletjes onder zijn huid. En hij gaf over waarbij hij bijna stikte. Dokter gebeld, en de de dag daarna heen. Niets geks gevonden en het lucht was wel raar maar moesten we aankijken. Drie dagen later weer terug. Hij bewoog, at, dronk etc niet meer. Ook was zijn pupil ineens groot. En verkouden.

Op t randje. Hij is een week gebleven. Ze ontdekten vocht in zijn beide longen via een röntgen. In zijn luchtpijp zagen ze niets maar ze dachten aan een klein gaatje vanwege het lucht. Hij kreeg medicatie en infuus en dwangvoer. Thuis bleef hij wat suffer maar begon weer de oude te worden

Vorige week een nacontrole.dokter vond pupil raar en besloot een echo. Vermoedde leukemie (virus). De echo was goed. Alle enge dingen zag hij niet. Wel voelde de nieren wat groter. Hij ging eea nog met collega's bespreken. Wij gingen redelijk gerust weg.

Twee dagen later telefoontje. Toch bang voor leukemie. 9 vd 10 katten met de symptomen van onze kat heeft het. Vrijdag heen, bloedprikken. Zenuwen, helemaal op. In de middag goed nieuws!!! Geen leukemie of aids! Blij! Een uur later na nog een echo foute boel. Nier 1 was 2,3 en nier 2 was 3,7 cm. Vermoeden: ongeneeslijke nierkanker te verlengen met prednison. Shot gekregen

De dokter snapt niet hoe hij dit heeft gemist op de eerste foto en zijn collega's ook. Ik snap er ook niks meer van. Kat ligt nu de hele dag stil. Knuffelt wel op zijn tijd, eet en drinkt goed en gaat goed op de bak. Maar hij is compleet uit zijn doen en wij ook! Elke dag is de vraag hoe gaat het met hem. Is hij zo omdat hij op is of omdat hij aan het weerstand opbouwen is? Wat doet de prednison? Wanneer moet dat aanslaan?

Klopt het vermoeden van de dokter?

Pfffffff sorry voor het lange stuk, maar we weten het niet meer. Iemand ervaringen/tips?

Groetjes Catharina
Gebruikersavatar
Catsbythesea
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 apr 2013 22:56
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: Wel kanker niet kanker toch kanker....

Bericht door Catsbythesea »

Geen ervaringen maar ik wil je veel sterkte wensen :smile:
Fokker van Siamezen en Brits korthaar.
http://Www.catsbythesea.nl
Plaats reactie