Zwerfpoesje net gedekt, wat nu te doen?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
tasteofperfection
Huiskat
Huiskat

Zwerfpoesje net gedekt, wat nu te doen?

Bericht door tasteofperfection »

Hallo allemaal,

Bij ons in de tuin leeft al een lange tijd (sinds wij hierheen verhuisde een poes), we hebben vaak navraag gedaan van wie ze was, we hebben advertenties op mp gezet, amivedi ingeschakelt en de dierenbescherming, ze wil graag naar binnen maar ze reageert zo fel op onze kat dat wij haar niet konden houden. Ze woont dan ook in onze tuin onder het afdakje en krijgt van ons eten en een mandje. Ze is ongeveer een uur geleden gedekt door een onbekende kater in onze tuin, we probeerde hun af te schrikken maar hij ging brutaal door. We willen niet dat ze kittens baart buiten en wij zitten er over na te denken haar in onze lege kamer onder te brengen, laten bevallen, de kittens verkopen en haar van de opbrengst van de kittens te laten castreren en weer uit te zetten. Doen wij hier goed aan om dit te doen?

Wij hebben zelf net sinds vrijdag 2 kittens in huis dus onze katten zijn al een beetje gestrest door alles.

Groetjes Bianca
Groetjes Mika & Bianca

Volg ons album hier!
eveline1982
Tijger
Tijger

Re: Zwerfpoesje net gedekt, wat nu te doen?

Bericht door eveline1982 »

Hoi Bianca.

Is er een mogelijkheid haar snel te steriliseren? Anders zou ik contact opnemen met de dierenasielen in de buurt. Waarschijnlijk willen ze wel helpen als ze horen dat ze misschien vol kittens komt te zitten. Dan nemen ze haar op en steriliseren haar :) . Ik zou in jouw situatie haar niet in huis nemen, je heb 4 katten die al erg aan mekaar moeten wennen. Je helpt haar het meest door dierenasiels te bellen :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
tasteofperfection
Huiskat
Huiskat

Denk dat we dit doen: We bellen dinsdag de dierenarts en leggen het voor en vragen om korting, ookal schaam ik me daarvoor maar toch. We gaan wel voor haar een huisje zoeken, misschien familie die haar wilt opvangen, ze is wel lief namelijk.
Groetjes Mika & Bianca

Volg ons album hier!
tasteofperfection
Huiskat
Huiskat

Ik moet donderdag toch met Mika & Dolly naar de DA voor de 1e inenting, kan ze gelijk mee en misschien dat er wat van de prijs af gesnoept kan worden. Wij zitten niet op kittens te wachten en al helemaal nu niet nu onze katten al veel moeten wennen, en als we haar aan haar lot overlaten dan bevalt ze waarschijnlijk in de tuin wat ik niet over mn hart kan verdragen en de kittens (vind ik) op dat moment wel onze verantwoordelijkheid zijn.
Groetjes Mika & Bianca

Volg ons album hier!
eveline1982
Tijger
Tijger

Niks om je voor te schamen hoor ;) wie niet waagt die niet wint! Ik zou het nestje zowiezo niet laten komen, er is al zoveel dierenleed, en marktplaats stroomt langzaam weer vol met kittens. En als het niet lukt, denk dan aan het asiel. Veel mensen vinden dit zielig, maar als ze graag naar binnen wilt heeft ze recht op een huisje, en daar kan het asiel voor zorgen! :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
tasteofperfection
Huiskat
Huiskat

Ja inderdaad, na de castratie mag ze wel even een weekje bij ons blijven, ze verblijft dan in het tuinhuisje. We gaan proberen een huisje voor haar te vinden via familie en vrienden.
Groetjes Mika & Bianca

Volg ons album hier!
jennli
Tijger
Tijger

Bericht door jennli »

Ik weet niet waar je woont, maar hier in Limburg neemt de kattenhulpdienst dit soort katten voor hun rekening. Zij zorgen voor opvang, sterilisatie en een fijne plek voor de moeder en eventueel de kittens.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
artemis
Panter
Panter

Bericht door artemis »

Een vraagje in de rand:
Bestaat er in Nederland zoiets als een zwerfkattenbeleid uitgevoerd door de gemeenten?
Capture, neuter and release wat er op neerkomt dat zwerfkatten eerst gevangen dan gecastreerd en daarna terug vrijgelaten worden op de plek waar ze vandaan komen, en dit op kosten van de gemeente.
Zou een oplossing kunnen zijn voor deze poes.
eveline1982
Tijger
Tijger

Denk niet voor deze poes, ze wil nl graag naar binnen en is benaderbaar. Een plaatsing of het asiel is denk ik zomaar een veel humanere oplossing voor dit meisje. De stichtingen doen hier hun best met vangen, castreren en uitzetten maar hebben ook maar beperkte capaciteiten, geloof niet dat de gemeentes dit voor hun rekening nemen.
tasteofperfection
Huiskat
Huiskat

We gaan haar proberen te laten steriliseren via weeskitten deze kunnen ons flink helpen in de kosten waarschijnlijk. Ze mag dan terug bij ons en we gaan een huisje voor haar zoeken via vriendenkring en familiekring, mocht dit niet lukken gaat ze op MP voor een redelijke prijs.

Groetjes
Groetjes Mika & Bianca

Volg ons album hier!
artemis
Panter
Panter

Bericht door artemis »

Kan je haar niet online ter adoptie zetten (en intussen bij jullie houden) op een site van een asiel of kattenopvang?
Ik vind Marktplaats zo een dubieuze plek voor dieren.
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Bericht door kansarmedieren »

Waarom niet gewoon naar het dierenasiel of is die niet bij je in de buurt, die zijn er voor zwerfkatten. En niet via marktplaats verkopen. Je weet nooit waar de kat terecht komt.
Robijn
Jaguar
Jaguar

Bericht door Robijn »

He, dat begrijp ik niet zo goed?
Als de poes via het dierenasiel geplaatst wordt bij iemand/een gezin, dan weet je toch niet bij wat voor persoon/gezin het dier geplaatst wordt? Dierenasiels mogen nl. geen info geven hierover, ivm bescherming van de privacy van de kopers. De kat moet bovendien dan weer eerst wennen in het asiel, en daarna nog een keer wennen bij de nieuwe eigenaars; 2x stress dus.
Als je via Marktplaats een advertentie zet, kun je zelf een geschikt iemand/gezin selecteren. Ik heb destijds toen ik voor mijn katertje een goed herplaatsadres zocht, een lange advertentie op MP gezet, waarin o.a. stond dat ik bij de mensen thuis wilde kijken, om te zien waar mijn katertje terecht kwam. Iedereen die dit niet wilde, viel meteen af. Ben, voordat ik Gaudi afstond, dus eerst op bezoek geweest bij zijn nieuwe eigenaren. Ik had meteen een goed gevoel bij hen, en Gaudi is naar hen gegaan. Een aantal weken later, toen Gaudi daar dus al woonde, ben ik nogmaals op bezoek geweest, en zelfs nu nog heb ik via de mail contact met hen.. Gaudi heeft het geweldig naar zijn zin op z'n nieuwe adresje, waar ie nu al weer meer dan een jaar woont!
Ik was dus erg blij met Marktplaats. Maar je moet inderdaad wel goed selecteren, want er reageren inderdaad óók rare mensen op....
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Bericht door kansarmedieren »

Het dierenasiel selecteert ook en heeft nacontrole en wat nog belangrijker is ze zijn ervoor. en marktplaats ik zou er nooit een kat op zetten dat is voor dingen niet voor dieren al die foute mensen die er op adverteren bah ik wil daar niet aan meewerken. Maar dat is mijn mening iedereen moet dat zelf weten.
Ik begrijp uit het verhaal dat het een gewoon tamme poes is dus waarom instanties zoals wijze weeskitten hiermee belasten die is voor de verwilderde katten die geen enkele kans hebben in een asiel. Daarom is mijn mening deze poes naar het asiel en als het een verwilderde kat is dan laten helpen bv met hulp van wijze weeskitten of dierenbescherming en weer los laten en eten geven.
tasteofperfection
Huiskat
Huiskat

Ze word zo spoedig mogelijk gecastreert en ingeent en krijgt een check up(deze week) dit betaald mijn oma en zij zal dan ook voor het poesje gaan zorgen, de poes is op dit moment nog bij ons maar gaat na de castratie bij mijn oma wonen !!!! JEEEEJ. We vinden dit de ideale plek voor haar. Geen andere dieren, rustig en iemand die altijd thuis is!
Groetjes Mika & Bianca

Volg ons album hier!
Plaats reactie