Nu we met veel pijn in het hart onze Azraël hebben moeten laten inslapen (na bijna 19 jaar, weliswaar) zijn wij op zoek naar een nieuw katje. Het huis is zo leeg met maar 1 kat...
Op aanraden van verschillende mensen hier op 't forum hebben we besloten om niet voor een kitten te gaan, omdat onze andere kat al 13 jaar is en kittens zijn nogal adhd-gevoelig, hè.

Nu heb ik van een oud-leerling (ik geef dus les) het aanbod gekregen om een katertje van 1 jaar van haar over te nemen. Het is een overblijvertje van een nestje van vorig jaar een aangezien ze zelf al twee katten en een hond heeft (en deze laatste doet het niet goed met het katje in kwestie), zoekt ze een andere thuis voor hem.
Ze heeft een foto doorgestuurd en we vinden hem hier heel mooi en schattig.
MAAR: ik zit toch met twee vragen.
1) Het katje is gewend om grotendeels buiten te leven. Hier zal dat niet kunnen. Wij hebben wel een kattenren van 9 meter lang en 5 meter breed maar dat is het dan ook. Voor de rest speelt het leven van onze katten zich binnenshuis af.
2) Het katertje is nog niet gecastreerd. Nu vroeg ik me af of het al eigenlijk niet te laat is om dat nog te doen. Ik bedoel: zal hij ook na castratie niet blijven sproeien? En aangezien hij niet echt onbeperkt buiten kan...
Het zou ideaal zijn om het katje dit weekend op te halen, omdat het schoolvakantie is en we dus twee weken voortdurend met de katten kunnen bezig zijn. Ik zou natuurlijk eerst met hem langs de dierenarts gaan (niet mijn oude da, want grrrrrrrrrrr).
Hopelijk hebben jullie enkele tips/antwoorden!