Blaasontsteking?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Blaasontsteking?

Bericht door Brittenbolletje »

Zo alsof hier nog niet genoeg is, denk ik dat mijn kater blaasontsteking heeft. Ik vond 2 uur geleden een plas op mijn vloer met wat bloed erin. Wist nog niet van wie dat was. Ik liep wel door naar boven achter mijn kater aan en die ging in de kattenbak zitten. Gewacht totdat hij eruit kwam en zag maar mini beetje plas liggen.

kappen eraf gehaald en hij ging in de kattenbak liggen en vaak zijn pipi wassen. in 2 minuten tijd is hij iedere keer van bak gewisseld om proberen te plassen. wel kleine beetje maar niet normaal.

Verder eet hij wel normaal. Ik weet even niet wat ik hem nou moet geven. Lijkt mij pijnlijk dus kan hem iets tegen de pijn geven (heb zelf vroeger dat wel eens gehad en ik vond dat pijnlijk). geef hem nu ook veel vocht ook onder dwang om zijn blaas maar te blijven spoelen. Heb wel AB in huis maar of ik dat nu moet geven?? heb de brokken weggehaald en geef hem nu alleen natvoer met extra water voor nog meer vocht.
mittenslief
Tijger
Tijger

Re: Blaasontsteking?

Bericht door mittenslief »

ohohohooh komt alles in 1????
plasje morgen inleveren bij je DA, na laten kijken op gruis. AB zal ik nog niet mee beginnen want de meeste blaasontstekingen komen door gruis en niet door bacterieen, dus daar bereik je nog niets mee.
Ik heb je wel vertelt over mijn Ollie, die begon dus ook zo.....over op de RC Urinary HD (en FOUT metacam) en ben zelf begonnen met eurologist van de huisdierendokter....heb ook een echo laten maken en daar zten 2 giga stenen in zijn blaas....paar maanden elke keer echo's laten maken en elke keer waren de stenen kleiner geworden, last had hij niet meer van blaasontstekingen, totdat ik na koninginnendag 2010 hem sávonds weer zag persen, rapido naar de dienstdoende DA geweest (geen volle blaas geconstateerd, wel bloed) shotje metacam en AB, om half 1 thuis gekomen, Ollie alleen gezet, maar ik had zo'n naar gevoel dat ik heel vroeg mijn bedje weer uitging, doodziek zat hij weggekropen en ik heb hem gekroeld totdat we voor de deur bij de DA stonden......ik moest hem daar achterlaten (2 X catarisatie en infuus en veel metacam heeft hij gehad) mijn mooie jongen is daar gestorven helemaal alleen (zit hier weer te janken) DUS niet aankijken en direct werk van maken, verstopt zat hij niet maar ik geef nog altijd de metacam de schuld omdat zijn nieren niet meer werkte, waardeloos....
sterkte ermee en schrik niet van mijn verhaal bij jouw gaat het gewoon goed komen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Neuh metacam wilde ik hem al niet geven :). heb tolfedine in huis. pijnstiller en ontstekingsremmer. Ja helaas komt alles in 3en hiero LOL... hierna ben ik er ook echt even klaar mee. verstopt zit hij (gelukkig) nog niet. wilde wel gaan starten met cranberry en zo. geef hem nu ook extra vocht om zijn blaas wel te blijven spoelen en alleen natvoer met extra vocht. hij eet drinkt klimt overal in en geeft tot op heden geen pijn aan. behalve dan geregeld naar de bak en zijn pipi wassen... hij heeft geen koorts.

Maar twijfel dus omdat hij nog kan plassen om vandaag te gaan nog of te wachten tot morgen. Natuurlijk begrijp ik dat als hij niet kan plassen dat het hoge spoed is. Maar dan zal hij ook wel anders reageren... vervelende dingen dit.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Ben toch maar geweest bij de da. Ze zegt het kan ook kou zijn op de blaas en daar plassen ze dan ook wel eens bloed van. zijn blaas was erg klein en super pijnlijk. heb catkor mee gekregen en hij heeft daar al op geplast. bijna puur bloed zou je zeggen zo rood. maar ja van het persen krijg je ook weer bloed extra. hij heeft een injectie mee en mag hem vanaf morgenavond pijnstiling geven. morgen laat ik de urine controleren bij mijn eigen dierenarts. we gaan het mee maken.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Arme kater en arme jij!
Sterkte daar in de ziekenboeg!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Heb heel buisje urine (zou bijna zeggen bloed) bij me. ga ik meteen inleveren. Ik ga toch naar mijn kleine uk dus neem dat mee. Jeetje wat stinkt dat bij mijn kater. hij zit even gescheiden.

Stomme pijnstilling heeft hij gekregen (injectie) onsior en ik ben helemaal niet te spreken daarover. het helpt dus ook niet. ik mag gelukkig tolfedine gaan geven vanaf vanavond.
mittenslief
Tijger
Tijger

geverdergetver....zal toch een echo laten maken hoor.....je bent nu toch bezig
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Straks ff eerst die urine zodat ik weet wat het precies is. Ze wilde (gelukkig) sowieso geen metacam geven gisteravond omdat, dat afgevoerd word via de nieren ( duuhhh dacht ik). ik zei maar onsior heb ik slechte ervaring mee. helaas zat die injectie er al in. vind het naar als dierenartsen maar prikken zonder te vertellen wat erin gestopt word. nou prima moet dan wachten 24 uur voordat ik iets anders mag geven. Ze wilde ook onsior meegeven totdat ik vroeg wat ze nou wilde geven en ik had het netjes uitgelegd. dat begreep ze gelukkig en kon prima overleggen. tolfedine was een goeie 2de keuze omdat alsnog merendeel via de lever word afgevoerd. maar moet wel 24 wachten.

hij is zo niet zichzelf. gelukkig wilt hij wel eten, maar geef op het moment alleen maar natvoer vanwege de vocht geef er ook extra vocht doorheen. heb vanochtend hem ook veel water extra onder dwang gegeven. blaas moet sowieso gespoeld worden...

hij heeft een hele paarse pipi van het persen :(
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Brr, klinkt als gruis. Mickey had exact dezelfde symptomen. Veel sterkte zo! Gaat goed komen. :) Echo raad ik zeker aan.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Hij heeft geen gruis en geen struviet. dus eigenlijk flinke blaasontsteking. hij is ook bij de da geweest omdat hij echt lang zit. hij heeft iets gekregen tegen de krampen gehad om te plassen voordat het wel vastschiet en dat moeten we niet hebben. ook AB hebben we gekregen en tolfedine
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Een paarse piemel kan goed duiden op een verstopping met (wat) gruis. Heb je een echo laten maken? Bij Mickey was niets te zien op de echo en toch heeft er iets klem gezeten. En als hij geen gruis heeft, wat moet er dan vast schieten?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
mittenslief
Tijger
Tijger

ja bij ollie eerst ook geen gruis, maar ik had toch een echo laten maken, resultaat 2 stenen 1 van 3 cm en 1 van 2 cm, hoe oud is jouw katerlief?
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Zoals ik al zei het kan vastschieten door de krampen van het moeten plassen voor zijn gevoel dat geeft een paarse pipi. daar heeft hij nu medicatie voor gehad dat het niet vast schiet :).

Hij is bijna 10 maanden dus nog erg jong.
mittenslief
Tijger
Tijger

ollie begon met 9 maanden te klooien dus ook erg jong, ook was hij erg groot (6.66 kg = duivelsgetal)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Ohhh ja zeker apart getal qua gewicht...

De blaas kan namelijk erg verkrampen en dan opslot schieten en dan kan een kat ook niet meer plassen... zijn pipi is natuurlijk paarsig omdat hij maar blijft proberen. zijn blaas zegt hem constant ik moet leeg.... zo sneu. arm ding.
Plaats reactie