Wat zijn nou de aller-aller-aller LEKKERSTE brokjes?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Sterretje90
Huiskat
Huiskat

Wat zijn nou de aller-aller-aller LEKKERSTE brokjes?

Bericht door Sterretje90 »

Hoi allemaal,

Als ik langer van huis weg ben, geef ik mijn kat voedselverrijkingen zodat hij zich niet verveelt. Nou wil ik daar natuurlijk het liefst gewoon de allerlekkerste brokjes in doen, want het is echt maar voor erbij, daarnaast krijgt hij gewoon premium voer.

Dus mijn vraag aan jullie: wat vinden jullie (of jullie katten ;) ) nou de LEKKERSTE brokjes die er zijn?

Heb verder geen speciale eisen, hoeft niet gezond te zijn ofzo, aangezien hij maar 3 of 4 van deze brokjes op een dag krijgt. Enige is dat mijn kat te dik is, dus light brokjes ofzo is mooi meegenomen, maar hoeft niet persé.

Ik hoor graag jullie tips! :)
Liefs van mij en een pootje van Sir Pieter Thomas Eliot
Renatevanderveer

Re: Wat zijn nou de aller-aller-aller LEKKERSTE brokjes?

Bericht door Renatevanderveer »

Hier word een moord gedaan voor Whiskas Dentabits.
Een tijdje terug meegekregen om Snickers te stimuleren vanwege zijn aangetaste gebitje.
Inmiddels is het hier niet meer weg te denken, ze doen alles voor zo'n brokje.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Hier wordt alles gedaan voor Felix snoepjes.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Anoeska
Huiskat
Huiskat

Bericht door Anoeska »

Hetzelfde als Dinky. Bella houd niet van snoepjes, alleen die van Felix vind ze dan toch wel erg lekker!
Ikey
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ikey »

Hier zijn de Hill's kittenbrokjes het meest populair en die zijn nog gezond ook ;-)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Sterretje90
Huiskat
Huiskat

Bedankt voor jullie reacties! Whiskas Dental snoepjes ga ik proberen. Weten jullie misschien ook welke brokjes, zeg maar echt voer, wat je in theorie ook als gewoon standaard voer zou kunnen geven, ze het lekkerst vinden? Dat bedoelde ik namelijk eigenlijk, omdat ik over snoepjes wel vaak verhalen hoor dat ze wel érg ongezond zijn... En brokjes zijn (per 100g) ook wat goedkoper dan snoepjes ;)
AnneLore
Poema
Poema

Bericht door AnneLore »

hm. Joost doet hier helemaal niks voor brokjes, heb het een tijdje geprobeerd met voedselverrijking, maar met brokjes werd dat niks. hij heeft geen heel duidelijke voorkeur voor brok, heb een tijdje RC kitten 36 en indoor gegeven en ben inmiddels overgestapt op Porta 21. die laatste vind ik zelf een stuk prettiger vanwege de samenstelling, maar qua smaak merk ik bij Joost geen groot verschil.

Hij krijgt als snoepje kauwstaafjes (>90% vlees) die vind ik persoonlijk héél fijn voor voedselverrijking. en soms catisfactions kaas. dat zijn snoepjes die je zowat in elke supermarkt kunt kopen, erg duur zijn ze niet en de samenstelling is ook niet bijster. zit veel graan in. maar voor heel af en toe knijp ik maar een oogje dicht, en hij vind het wel echt lekker. er zit wel maar 2 kcal per snoepje in, dus als dat een overweging is...

hij doet overigens echt een moord voor rauwe eidooier en rauwe kip. maar om daar nou voedselverrijking mee te doen... ;)
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Sterretje90
Huiskat
Huiskat

Hmm, als ik zo kijk naar jullie reacties ga ik toch maar voor de Dental snoepjes denk ik, want Pieter kan inderdaad ook wel wat tandverzorging gebruiken ;) Mocht iemand nog andere ideeën (voor lekkere gewone brokjes) hebben hoor ik het graag. En haha, nee, ik ga geen rauwe eierdooiers in WCrolletjes stoppen, heb veel voor mijn lieve kat over maar dat gaat me toch wat ver! :D
Adriana

Bericht door Adriana »

Sterretje90 schreef:Als ik langer van huis weg ben, geef ik mijn kat voedselverrijkingen zodat hij zich niet verveelt.
Enige is dat mijn kat te dik is, dus light brokjes ofzo is mooi meegenomen, maar hoeft niet persé.
ik weet niet wat 'langer van huis' is en ik begrijp uit je bericht dat je één kat hebt. die dus heel weinig afleiding heeft en dus voornamelijk eet en slaapt.
heb je er wel eens aan gedacht om een leeftijdgenoot lieve kater erbij te nemen? dan hebben ze elkaar en hoef jij je ook niet meer zo in te spannen.
hier vinden de Almo holistic kip heel erg lekker en dat is uitstekend tegen overwicht. Zooplus heeft 400 grs zakjes.
zou sowieso van voer veranderen bij een te dikke kat want kans op ernstige complicaties, zoals diabetes...
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Sterretje90 schreef:Weten jullie misschien ook welke brokjes, zeg maar echt voer, wat je in theorie ook als gewoon standaard voer zou kunnen geven, ze het lekkerst vinden? Dat bedoelde ik namelijk eigenlijk
Tja, dat zal per kat verschillen.

Hier geef ik Trovet ASD als gewone brokjes en die worden hier in elk geval verkozen boven de pro plan adult 7+ waar ik een proefzakje van had (bakje gewoon voer ging leeg en bakje met pro plan bleef onaangeroerd staan). Misschien dat je eens bij fabrikanten/dierenspeciaalzaken/dierenartsen kan vragen om proefzakjes om te kijken of die gaan werken met de voedselverrijking?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Renatevanderveer

Bericht door Renatevanderveer »

Hier ben ik sinds kort overgestapt op Taste Of The Wild, Feline.
Daar zit veel minder granen in (wat bijvoorbeeld wel in Royal Canin zit) en ze vinden het heerlijk.
Taste Of The Wild is enkel verkrijgbaar via zooplus.nl, de prijs valt opzich reuze mee.

Mijn katten zijn minder gaat eten door de Taste Of The Wild, maar de jongste (en de lichtste) groeit en de oudste is ietsje afgevallen.
Dat was nu min of meer de bedoeling, want met de name de oudste is in een hele korte periode anderhalve kilo gegroeid.
BloemTetsu
Tijger
Tijger

Bericht door BloemTetsu »

Vogel en amfibiën hersenen als het aan Bloem lag. Alleen hebben ze dat niet in brokje.
Ze krijgen RC fit 32 en dat gaat er in. Met de voedselverrijking.
De Almo Hollistic Kip die Adriana al noemde heeft Tetsu ook in keer gehad (tot het op was) in activity board, het ging er goed in en 200 gram eraf.
Ook met maatje, die ik aanraad, is voedselverrijking nooit verkeerd. Vooral als je het samen kan doen.

Als je brokjes over de grond sjoelt, wordt alles een stuk lekkerder.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Plaats reactie