Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Renatevanderveer

Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Bericht door Renatevanderveer »

Hallo allemaal!

Zoals jullie weten is ons Snickertje afgelopen december gecastreerd.
Hij heeft sinds die tijd nooit meer ergens op gesproeid, we hebben ook nooit de indruk gehad dat er een kattenbak zou ontbreken.
Hier gebruiken ze één kattenbak voor het plassen, de andere voor de ontlasting.
Verloopt dikke prima, zeker met de nieuwe voeding word er beter gepoept, met name door Snickje.

Snickers plast zo'n drie keer per dag, heeft dan ook normale plasjes voor zijn doen.

Afgelopen weekend hebben we het één en ander in huis moeten verplaatsen.
De handdoeken liggen nu op een andere plek en Snickers vind dit bere interessant.
Het gebeurde wel eens vaker dat Snickers op de handdoeken ging zitten, om naar ons te kijken.

Nu vond ik laatst een hele grote urine plas op de handdoeken en overduidelijk van Snickers, die had erop gezeten.

Hebben jullie enig idee waardoor dit dan komen?
Mijn schoonmoeder zegt dat het kan komen door de geur van het wasverzachter, dat hij in de war raakt van deze geur?

Snickers heeft dit nog nooit eerder gedaan, dus ik vroeg me af waarom hij dat doet..

Liefs, ons.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Bericht door Ms Maaike »

Hm, misschien heeft hij stress van het geklus van afgelopen weekend? Ik zou alles even goed schoonmaken en (wanneer nog niet gedaan) alles terug zetten waar het 'hoort'. Als 'ie het weer doet zou ik toch even met 'm naar de dierenarts gaan, even medische oorzaken uitsluiten. Een grote plas is wat dat betreft wel fijner; bij blaasontsteking zijn het vaak kleine plasjes.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Renatevanderveer

Re: Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Bericht door Renatevanderveer »

Stress zou inderdaad kunnen, al heeft hij die indruk niet gegeven. Hij stond heel veel met zijn neus overal bovenop.
Hij leek alles bere interessant te vinden en kreeg de klussers ook zover even met hem te spelen.
Alles is schoongemaakt en zoveel mogelijk op dezelfde plek gezet, al kan dat niet helemaal.
Deze ketel is een stukje groter, dus niet alles past op dezelfde plek.
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Bericht door Robijn »

Hee Renate, Snickers heeft toch Siamezenbloed in zich? Siamezen staan er wel om bekend dat ze wat stressgevoeliger zijn dan HTK-katten. En nieuwsgieriger!; daarom stond ie waarschijnlijk alles wel goed te bekijken; zo van; wat doen jullie met mijn huisje en interieurtje?!
Katten vinden het nooit leuk als hun huisje overhoop wordt gehaald, en het plattegrondje in hun koppie niet meer klopt met de nieuwe indeling.
Een handdoek is natuurlijk ook een heerlijk plekje om op te gaan plassen; lekker zacht, en hij heeft meteen zijn geurtje af gegeven; zo van; even dit markeren, als ik mijn eigen geurtje ruik, dan weet ik zeker dat het mijn huisje is, en daardoor ben ik wat meer gerustgesteld, en voel ik me echt weer vertrouwd in mijn huis.. ; want daar was ie de afgelopen tijd niet zo zeker meer van, door al dat geklus en alle veranderingen. Daardoor heeft ie met urine gemarkeerd, net zoals heel veel katten ook met de zijkant van hun bekje kopjes geven aan voorwerpen in huis, om hun geur er aan te geven; zo van; dit is van mijn he?... Snickers heeft het alleen iets extremer aangepakt door te gaan plassen ipv kopjes te gaan geven...
Dat is volgens mij de reden waarom Snickers op de handdoek heeft geplast.

Ik zou voor de zekerheid de handdoeken even buiten het bereik van Snickers leggen, zodat ie niet weer in de verleiding komt om er op te plassen, en deze pas terugleggen, als ie weer gewoon normaal op de kattenbak gaat.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Renatevanderveer

Re: Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Bericht door Renatevanderveer »

Aah, dankjewel Mariska! Dat wist ik niet!
Ik had ze inderdaad al buiten zijn bereik gelegd en alles schoongemaakt!

Weer iets geleerd! :D
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Bericht door Robijn »

Ik weet natuurlijk niet zeker of dat dit de reden is, Renate, maar ikzelf DENK van wel... :pdtsmile:
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Renatevanderveer

Re: Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Bericht door Renatevanderveer »

Nouja, het klinkt inderdaad wel logisch, allemaal.
Als hij het vaker doet doe ik wel even een belletje naar de dierenarts,
maar tot nu toe heb ik hem al een keer op de kattenbak zien gaan.
Dan wel niet om te plassen, maar toch.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Bericht door nellebel »

ben het wel met mariska eens hoor. zelfde ervaring met mjin 2 katertje die beide in het begin op bed hebben geplast. sjefke bleek toen wel lichte blaasontsteking te hebben terwijl die gewoon op de bak netjes plaste. gijs niet dat was puur stress. denk ook dat het los staat van de castratie. even aanzien nu de handdoeken weg zijn en anders even plasje opvangen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Bericht door Dinky »

Wanneer het gaat om een grote urineplas en het éénmalig is denk ik inderdaad dat het een vorm van stress is geweest door het klussen dit weekend in jullie huisje ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Renatevanderveer

Re: Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Bericht door Renatevanderveer »

Tot nu toe plast Snickje weer vrolijk op de kattenbak. Hij gaat wel, zodra hij de kans krijgt, op de handdoeken zitten.
De handdoeken blijven dus errug interessant, hihi.
Vermoedelijk toch door stress gebeurt.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Bericht door nellebel »

die snickers toch. hij weet wel wat lekker is hahaha
ik moet eerlijk zeggen dat ik ook bang was dat gijs de matras interessant zou blijven vinden en misschien zou blijven plassen. krijg je toch nooit 100% schoon denk ik een matras. maar hij blijft die plek wel interessant vinden maart hij heeft er nooit meer op geplast gelukkig.\
dus misschien blijven de handdoeken fijn voor snickers maar plast hij er niet meer op.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Bericht door jennli »

Jagger plast ook vaak op onze handdoeken. Lijkt bij hem niet stressgerelateerd. Geen handdoek op de grond, ook geen "wildplasjes"
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Renatevanderveer

Re: Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Bericht door Renatevanderveer »

Vanmorgen is er weer een reparateur voor onze ketel geweest.
Snickers raakte dit keer duidelijk wat in paniek, heeft mij zelfs een mep verkocht.
Hij heeft daarna weer op een stel handdoeken geplast, hij zat in de kast op de handdoeken.
Zodra de reparateur dan de deur uit is, is het paniekgevoel van Snickers weg.

Alles is weer opgeruimd en Meneer gaat weer netjes op de kattenbak.

Ik zet te denken om eventueel iets van Feliway te proberen, voor als er weer iemand daarvoor over de vloer komt.
Het zal vermoedelijk wel vaker voorkomen, aangezien de ketel niet naar behoren werkt.

Arme Snickers.. Ik heb hem nog nooit zo paniekerig gezien..
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Bericht door Ms Maaike »

Toch apart dat hij zo paniekerig is, je zou bijna denken dat hij de vorige keer iets vervelends heeft meegemaakt. Ik weet niet of Feliway bij jou gaat helpen. Dat is naar mijn idee meer voor katten die eigenlijk continu iets van stress hebben in plaats van een enkele keer. Daarom denk ik dat valeriaan/matatabi in Snickers geval beter zal helpen.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Renatevanderveer

Re: Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Bericht door Renatevanderveer »

Ik weet ook niet zo goed wat het is, behalve dat het grote mannen zijn met stampende voeten?
De meesten negeren Snickers, enkel mijn twee zwagers halen hem aan.
Het valt me ook op, dat als Snickers de kans krijgt, dat hij zich achter de WC verstopt en dan er niet weg wil komen.
Hij zet dan zijn nageltjes uit en reageert dan heel gespannen..
Plaats reactie