De poezen (1,5 jaar) kregen hier tot voor kort de droge brokken van het merk felix. Ook wel eens regelmatig afgewisseld met een A merk. Een paar dagen geleden heb ik Fokker gekocht en dat gemixed met felix brokken. Mede omdat ze die felix brokken zo lekker vinden en binnen notime het bakje op eten, en ik vind dat het beter is dat ze langer doen met de brokken (anders worden ze te dik, en gezien als mijn vrouw en ik beide werken zijn ze een uurtje of 8 alleen zijn en het dan ook moeten verdelen).
Nu eet een van de twee (altijd al een kieskeurige eter geweest) een stuk minder als van de felix brokken. Ze ruikt aan rokker, trekt haar neus op en loopt weer weg van de bak. Ze eet soms wel de fokker brokken uit de hand, dus maw ze eet ze wel. En ze loopt ook wel eens naar de bak om te eten, maar ze eet gewoon minde zeg maar. Dus missie lijkt geslaagd.
Maar ik wil wel zeker weten dat ze niks te kort komen.
Dus eet de kat de brokken toch wel als ze honger heeft? Ook al zijn ze niet zo lekker als de felix bijvoorbeeld? Of is het een beter plan om die fokker zag weg te gooien?
(ze zijn gezond, geen diaree in de bak door voedselwisseling etc kunnen ze altijd goed tegen)
Van brokken gewisseld.....
- eveline1982
- Tijger
Re: Van brokken gewisseld.....
Hou het even goed in de gaten. Ik heb hier ook zo een kieskeurige poes die alleen maar wiskas wil. Ben maanden bezig geweest een andere brok te vinden die beter was en die mevr luste. Maar ze stopte letterlijk en figuurlijk met eten en viel enorm af! Nu heb ik voor haar, op het aanrecht, wiskas brokjes gezet. En de andere brokjes op de tafel van de katjes. Nu wisselt ze het af, en eet zelfs de ohzovieze betere brokjes
maar ik durf niet meer de wiskas weg te halen. Ben als de doods dat ze weer weigerd te eten!

The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Als ze hier wat afvalt maakt niks uit, dat kan ze wel hebben. Maar ze moet natuurlijk wel blijven eten.
Ze doet het eigenlijk ook wel, alleen maar kleine beetjes en minder vaak. Maar goed dat kan natuurlijk zijn omdat ze Felix erg lekker vonden en deze minder. Of omdat Fokker misschien beter vult.
Maar als ik een paar Fokker brokken voor haar leg dan ruikt ze uitgebreid en dan eet ze ze toch op en snuffelt / zoekt naar meer. Dus het is niet zo dat ze de brokken niet lekker vindt.
Maar mede voor haar heb ik ze wel gehusselt. Dus een mix van Felix en Fokker.
Ze doet het eigenlijk ook wel, alleen maar kleine beetjes en minder vaak. Maar goed dat kan natuurlijk zijn omdat ze Felix erg lekker vonden en deze minder. Of omdat Fokker misschien beter vult.
Maar als ik een paar Fokker brokken voor haar leg dan ruikt ze uitgebreid en dan eet ze ze toch op en snuffelt / zoekt naar meer. Dus het is niet zo dat ze de brokken niet lekker vindt.
Maar mede voor haar heb ik ze wel gehusselt. Dus een mix van Felix en Fokker.
Iemand nog de gouden tip voor ons kieskeurig meisje?
De assistente van de DA zegt dat je het beste brokken door elkaar kan mengen, zodat ze eigenlijk nergens aan went. Wel fantsoenlijke merken, geen supermarktmerken zei ze.
Als ze honger heeft eet ze wel, en dat denk ik ook wel
De assistente van de DA zegt dat je het beste brokken door elkaar kan mengen, zodat ze eigenlijk nergens aan went. Wel fantsoenlijke merken, geen supermarktmerken zei ze.
Als ze honger heeft eet ze wel, en dat denk ik ook wel