Poes is ziek ook dierenarts geen flauw idee

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Mkanters
Huiskat
Huiskat

Poes is ziek ook dierenarts geen flauw idee

Bericht door Mkanters »

Hallo allemaal!

Ik ben sinds gisteren lid van deze site .
Ik heb alleen echt geen flauw idee hoe het allemaal werkt.
Ik zat te kijken hoe ik een bericht kan plaatsen en toen ineens kwam ik hier uit dus hopelijk is het goed!

Ik heb een Brits korthaar poes
Zei heeft 11 oktober een nestje gehad
We hebben zelf 1 kitten gehouden.
Maar sinds na de bevalling is de moeder (Babs) heel erg mager geworden
Ze weegt nog maar 2,3 kilo
Ze geeft af en toe over en soms ook dunne ontlasting
Nou ben ik vorige week naar de dierenarts gegaan en die heeft een bloedonderzoek
Gedaan maar daar kwam weinig shockerends uit. Ze weten eigelijk niet wat het zijn kan
Nou hebben we vlees meegekregen waar ze van aan hoort te sterken en dat geven we nu al 4 dagen
Maar eigelijk weinig verbetering..
De dierenarts zei dat het ook kon zijn dar Babs nog in de negatieve cirkel zit door de bevalling of dat er een parasiet is. Maar ze weten niets zeker.

Dus ik vroeg me af,
Is er iemand die weet wat dit kan zijn,
Of iemand die dit ook wel eens mee heeft gemaakt?
Ik maak me erge zorgen!!!

Groetjes Milou
groetjes van Milou, Babs en Bailey
Anne87

Re: Poes is ziek ook dierenarts geen flauw idee

Bericht door Anne87 »

Het lijkt mij dat je een parasiet kan opmerken door middel van tests. Een bloedonderzoek of een ontlastingonderzoek of wat dan ook.
Je geeft aan dat je kat op 11 oktober is bevallen. Daarna is ze magerder gaan worden. Dat is dus al 4.5 maanden zo. Waarom ben je vorige week pas naar de dierenarts gegaan? En wat heeft de dierenarts precies gedaan?
Ik zou sowieso een second opinion aan gaan vragen bij een andere dierenarts, en ook vrij snel.
Mkanters
Huiskat
Huiskat

Bericht door Mkanters »

Nou ik ben in december ook al een keer geweest en toen is het een tijdje goed gegaan.
Ik ben twee weken geleden weer gegaan omdat ze toen echt ziek was, veel spugen niet eten e.d.
Wat ze eerder wel deed!
De dierenarts heeft een bloedonderzoek gedaan gewoon een standaard test zover ik weet.
Ik moet van de week ontlasting langs brengen.

Ik heb een nestje genomen met Babs omdat dat een voorwaarde was van mij tante van wie ik haar heb gekregen
Zei was fokster.
Zei zou mij met alles helpen enz maar zei stierf een maand voordat Babs moest bevallen.
Ik heb weinig kennis van poezen dat is ook een rede dat ik lid en geworden van deze site

Het is dus in ieder geval niet zo dat ik te lang heb gewacht.
Ik heb andere mensen om me heen ook om advies gevraagd en die vertelde mij steeds dat zolang Babs eet en drinkt er weinig mis kan zijn
Adriana

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
ze eet en drinkt maar is erg afgevallen of valt nog steeds af.
hoe gaan moeder en kittendochter met elkaar om? is daar spanning en onenigheid?
kunnen ze elkaar ontwijken? heb je minimaal twee kattenbakken op versch plaatsen?
wat krijgt Babs te eten, natvoer en brokjes, welk merk en welke soort?
drinkt ze goed en plast ze goed? met diarree kan ze behoorlijk uitdrogen. dan met spuitje (zonder naald) laten drinken.

ik weet niks van britjes en niks van nestjes en jonge moeders maar we hebben brittenbol, die fokt britjes en we hebben baasjes van britjes.. die vast wel zullen gaan meedenken..
wanneer is ze voor het laatst ontwormd? geen vlooien zeker weten?
weet je of ze ooit de poezenpil heeft geslikt?
Mkanters
Huiskat
Huiskat

Bericht door Mkanters »

dank je wel!

ja ze is inderdaad erg afgevallen ontzettend mager is ze.
ze kan niet goed met de kitten ze accepteert haar wel maar als ze te dicht in de buurt komt begint babs te miauwen. De kitten blijft dus wel vaak op afstand. mja het blijft een kitten en wilt ook spelen dus soms is het lastig.
ik heb inderdaad ook twee kattenbakken op twee verschillende plaatsen maar eigenlijk gaan ze beide vaak op de zelfde.

ik geef babs al sinds ik haar heb perfect fit brokjes. dat vind ze erg lekker en heeft ze ook altijd erg goed gegeten. ander voer niet.
ik gaf haar af en toe natvoer maar dat waren bakjes van gourmet.(als ik dat goed schrijf)
dat vind ze ook erg lekker maar de laatste tijd door het overgeven en dunne ontlastig deed ik dat maar niet meer.
ze drinkt wel heel goed. soms staat ze wel 5 tot tien minuten bij haar drinkbakje.

ik heb vorige week van de dierenarts vlees gekregen waarvan ze aan hoort te sterken. recovery heet dat geloof ik. dat eet ze ook goed.maar dat krijgt ze maar twee keer per dag.

ik heb haar pasgeleden nog ontwormt en toen ze de kittens had ook gedaan.
ze heeft zeker weten geen vlooien.
ik weet wel dat de dierenarts zei dat ze uit haar bek stinkt.
ja ik heb babs sinds dat ze 3 maanden was en heb haar vorig jaar wel aan de pil gedaan. maar dat is niet langer dan een paar maanden geweest.

Groetjes Milou
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

hoe oud is babs zelf?
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Mkanters
Huiskat
Huiskat

Bericht door Mkanters »

ze is 2 en half
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Bericht door Brittenbolletje »

Hi,

Ik ben brits korthaar fokker.

Ik weet niet of het de bedoeling was of ze zwanger werd en of je weer een nest met haar zou willen (aannemende dat je het gedaan hebt zoals het hoort ;-) ). Zou ik zelf denken aan een gesloten BMO. Ik zou haar een Ab kuurtje geven en iets tegen de misselijkheid. Dat ze op een gegeven moment uit haar bek stinkt kan daardoor komen. Zelf zou ik eerder denken aan castreren, want zo te lezen heeft het haar niet zo goed gedaan.

Poezen staan wel vaak mager na bevalling en zogen kittens dat is wel normaal, maar ik vind dat gewicht wel abnormaal laag.

Ik zou second opinion halen bij andere dierenarts en opperen op een gesloten BMO, daar hoeven ze geen koorts van te hebben of verhoogde ontstekingswaarde. Ik spreek uit ervaring. Dus aub kijk uit.
Mkanters
Huiskat
Huiskat

Bericht door Mkanters »

Hoi!

Ja het was wel de bedoeling ja, was de afspraak met me tante

Mag ik vragen wat een BMO is?
Geen flauw idee namelijk. Excuses daarvoor
Zoals ik al zei me tante was fokster en zou alles regelen maar helaas kon dat niet door gaan!

Ik wil haar inderdaad ook laten steriliseren maar de dierenarts heeft me verteld dat ik daarmee moet wachten tot Babs zich iets beter voelt, dat heeft ook een andere dierenarts gezegd.
Ik zal eens kijken of ik een second opinion kan krijgen bij die dierenarts,

En het gewicht is ook heel laag! Het is gewoon eng ook op haar op te tillen..
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Ow sorry een BMO is een baarmoederontsteking. Kijk uit daarmee want je kan je poes verliezen daaraan.

Is Babs vaanf het begin dat ze kittens heeft al zo?
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Bericht door kansarmedieren »

Veel drinken en plassen zijn de suikerwaardes ook nagekeken of zoals brittenbolletje al schreef een baarmoederontsteking dat is BMO.
peggy72

Bericht door peggy72 »

zo leer ik nog eens wat ik dacht dat een gesloten baarmoeder ontsteking alleen mogelijk was nadat er een miskraam was geweest ?
Mkanters
Huiskat
Huiskat

Bericht door Mkanters »

O Oke dank je wel.
Ik zal het eens aankaarten bij de dierenarts
Ik moet die morgen bellen.

Ze is niet al gelijk na de bevalling zo nee
Ze is geleidelijk aan mager geworden .
En sinds een maand misschien iets langer spuugt ze , en vaak gal,
Mkanters
Huiskat
Huiskat

Bericht door Mkanters »

Ze is ook nog niet krols geweest sinds ze de kittens heeft gehad
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Ze hoeft ook niet krols te worden na dat ze kittens heeft gehad. Misschien is het haar periode/tijd niet om krols te zijn. Ik zou desnoods even om een echo vragen. Zo kan ook gezien worden of het er anders uit ziet de baarmoeder. Wat is de temperatuur van de poes?
Plaats reactie