In de slaapkamer?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
longy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 jan 2013 17:00

In de slaapkamer?

Bericht door longy »

Mogen de poezen van jullie in jullie slaapkamer komen? Ik heb het nooit gewild maar mn vriend wilde het heel graag al vanaf dag 1. Aan het begin begonnen ze aan de deur te krabben.. Maar toen nooit meer eigenlijk omdat ik een x een vuilniszak had gebruikt om ze af te schrikken :P Ze zijn nu 11 maanden oud en ik heb gisteren besloten dat ze toch maar de slaapkamer mogen betreden. Ook zo zielig altijd savonds alleen en soms voor de deur staan..

Anyway wat ik dus erg vind zijn de haren die op het bed komen liggen. En ook op de kleren haha. Mja ik heb zojuist de Furminator besteld en zo hoop ik dat de meeste haren wegblijven. Verder heb ik ook een kleefrolletje maar die vind ik slecht werken. Haalt amper haar weg. Bestaat er een goede merk? :P

Verder hoor ik van mensen dat sommige katten echt *** zijn om mee te slapen. Steeds bewegen en agressief aan je voeten/lichaam/hoofd zit! Hopelijk gaan de poezen hier het niet doen mja dat weet je nooit van te voren. Hebben jullie tips mocht het wel gebeuren?

En tot slot wil ik vragen of het niet super zielig is als ik na een maand toch echt niet wil dat de katten in de slaapkamer komen. Ik wil het nu wel proberen maar mocht het zijn dat ik me niet lekker voel vanwege allergie of zo wil ik de katten dan weer zoals eerst gewoon buiten de slaapkamer houden. Ik ben nu wel een beetje bang dat het heel moeilijk gaat worden. Mja mn vriend is nu super happy lol :)
Renatevanderveer

Re: In de slaapkamer?

Bericht door Renatevanderveer »

Wij wonen gelijksvloers dus bij ons zit er niets anders op, omdat daar ook één van de twee kattenbakken staat.
Dat was van het begin af zo, dus dat zal waarschijnlijk ook altijd zo blijven.
Meestal ligt men hier op het voeteneinde, Snickers soms onder de dekens, op het voeteneinde.

Hier word nooit agressief gedaan, enkel als wij wakker zijn doen ze even een rondje hoofdje springen.
Duidelijk aangeven dat je daar niet gediend van bent en het werd hier niet meer gedaan.
Hier komt Bounty altijd voorzichtig over mijn buik gelopen, om te kijken of ik wakker ben.

Ze doen hier ook een voettikkertje, als je met je voeten beweegt.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: In de slaapkamer?

Bericht door eveline1982 »

Als je nu al bezwaren hebt om ze in de slaap kamer te laten dan zou ik het gewoon niet doen. Ik ben allergies voor de meeste vachten van katten, overdag heb ik er vrijwel geen last van maar zodra ik slaap moeten ze eruit. Daarbij vliegt mijn kater continu mijn voeten aan als ik beweeg, aangezien ik graag s'nachts slaap gaat de deur dus lekker dicht :) . 1 van mijn poezen ben ik totaal niet allergies voor, als zij al in de slaapkamer is als we gaan slapen mag ze blijven. Zij voegt zich helemaal aan je lichaam en draait gewoon mee, slapen met haar is alleen maar gezellig en lekker warm :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: In de slaapkamer?

Bericht door Dinky »

Hier laten we onze poes 's ochtends wel eens op de slaapkamer en komt ze lekker tegen ons aan liggen maar ' s nachts is ze alleen in de woonkamer (die van jullie zijn nog samen) en daar heeft ze volgens ons geen problemen mee ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: In de slaapkamer?

Bericht door Ms Maaike »

Hier komt geen kat de slaapkamer in. Toen ik alleen nog Mickey had wel, toen woonde ik nog in een studentenhuis en was het niet gezellig (voor hem en voor mij) als hij steeds alleen in de woonkamer zat. Nu Pippi erbij is gekomen trek ik het niet meer qua allergie (overdag geen last van). De haren kriebelen en aangezien ze allebei alleen op mijn bedhelft liggen kon ik m'n lol op 's nachts. :-P Bovendien vind ik het vies om kattenbakkorrels in bed te vinden.

Als je nu al twijfels hebt zou ik het niet proberen. Stel dat de roller/borstel/stofzuiger wel werkt, dan moet je elke dag haren uit je bed halen (wanneer je slecht tegen de haren kunt). Als je daar op zit te wachten dan is er geen probleem. :-P Katten verharen namelijk altijd in meer of mindere mate. Wanneer je niet zo vast slaapt is het misschien niet prettig om katten op de slaapkamer te hebben.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: In de slaapkamer?

Bericht door eveline1982 »

Wil er ook nog even aan toevoegen dat ik al vaker heb gelezen dat de furminator niet geschikt is om als dagelijkse borstel te gebruiken. Daarbij denk ik dat dagelijks kammen of borstelen zowiezo niet echt goed is voor de huid. Mijn katten kam ik gemiddeld 3x per jaar en alleen om te kijken of ze vlooien hebben (met een tekenkam). Ohhh btw ik heb bij ranzijn, de furminator, van een ander merk gekocht (staat geen merk op, maar rood handvat, zwarte vierkante kop en zelfde soort kam als de furminator) voor de honden (zijn er in diverse maten). Hij doet het net zo goed als de dure versie en is de helft goedkoper ;) tip voor de mensen die hem willen aanschaffen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
longy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 jan 2013 17:00

Re: In de slaapkamer?

Bericht door longy »

Omg waar ben ik toch aan begonnen :P Mja mn vriend is nu super blij dus ik kijk nog wel even. Even een paar weken uitproberen dan maar. Mocht het zo zijn dat ik er echt last van heb dan begrijpt hij het vast wel (zo niet.. dik ruzie haha). Dan moeten ze maar weer zoals eerst in de woonkamer of andere kamers verblijven. Als we allebei niet thuis zijn mogen ze sowieso niet in de slaapkamer omdat wij een waterbed hebben (mn vriend zn idee). Dan denk ik wat heeft dat voor nut dan? Als hij bang is dat de katten het bed kapot krabben kunnen ze dat toch ook snachts doen?

Man ik heb die furminator al besteld ;p Mss iets voor elke week een keer? Want Cammy verliest echt wel veel haar. Elke keer als ik aan haar aai dan krijg ik wat haar op mn hand lol.

Wat grappig ik ben ook altijd allergisch geweest voor katten. Dus samen slapen was altijd een dikke NO NO geweest. Maar met deze katten LIJKT het ok te gaan. Heb er niet echt last van. Mja nu maar afwachten of dat zo blijft. Samen op de bank slapen kon mijn lichaam in ieder geval wel tegen.

Ik heb zo mn twijfels terwijl mn vriend super blij is dat het nu eindelijk mag. We zullen zien hoe het afloopt!
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: In de slaapkamer?

Bericht door Ms Maaike »

Elke week met de furminator is niet aan te raden (staat volgens mij ook in de gebruiksaanwijzing). Het is best een agressieve borstel en je kunt je kat er echt letterlijk kaal mee borstelen. En 't is de tijd van het jaar voor veel katten om te ruien, het is over een paar weken wel minder. :) Een vochtig washandje is beter. Op de bank slaap je vaak lichter en adem je minder diep, ik heb gemerkt dat daar behoorlijk veel verschil in zit.

Als ze het bed kapot krabben is je vriend wel meteen genezen, haha. Als het ruzie wordt omdat je toch te allergisch bent dan prik je het bed toch lek? Zeg je dat de katten het hebben gedaan. :-P
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
longy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 jan 2013 17:00

Re: In de slaapkamer?

Bericht door longy »

Hmmm is het misschien beter als ik die furminator cancel? Mss lukt dat wel :P Ik heb ook geen zin in bijna kale katten hoor.

Haha ik zal wel laten weten hoe het gaat snachts. Ik wist niet dat er een verschil was op de bank en op bed slapen. Vroeger mocht ik van de dokter nooit poezen in huis hebben (wel honden) en ik kon ook niet slapen bij mn neef die een kat had. Kon slecht ademhalen en kreeg gelijk overal vlekken en tranende ogen. Oja en een hijgende keel ;p En nu heb ik zelf gewoon 2 katten IN DE SLAAPKAMER! King die kijkt me nu zo aan "laat me aub hier blijven!"
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9355
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: In de slaapkamer?

Bericht door castratenkoor »

Ook ik ken negatieve verhalen over de furminator, echt kale plekken.

Als je na een maand in de slaapkamer besluit toch maar weer uit de slaapkamer, ja dat vind ik zielig. Dan zijn ze het gewend en dan zullen ze uiteraard gaan vragen en zeuren en jullie wakker houden.

Bij mij mogen ze niet in de slaapkamer omdat ik licht allergisch ben. Dan krijg ik geen lucht meer, mijn neus slaat dicht bij de meeste kattenvachten, niet bij oosters en blauwe russen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
longy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 jan 2013 17:00

Re: In de slaapkamer?

Bericht door longy »

Gisteren bleven ze dus 'slapen'. Mja ik deed geen oog dicht. In de middag waren ze rustig op bed gaan liggen maar snachts deden ze steeds tikkertje op bed en Cammy nam steeds dr tingeling speeltje mee in de slaapkamer... Dus ik zat steeds te draaien waardoor mn vriend ze maar uit de slaapkamer had gezet om een uur of half 2. Ze gingen niet miauwen en krabben enz dus ik was wel verrast. Om 07:30 begonnen ze beetje te miauwen en volgens mij wilde een kat ook gaan krabben maar ik was gewoon opgestaan. Vuilniszak kan ik altijd nog gebruiken.

Mss is het iets om ze overdag in de slaapkamer te laten lopen en alleen als ik ga slapen ze de kamer uit zet?? Hmmm ik weet het ff niet! Ik kan ook moeilijk iedereen tevreden houden.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: In de slaapkamer?

Bericht door eveline1982 »

Nou heeft je vriend ook meteen mee gemaakt dat katten s'nachts in de slaapkamer best druk kunnen zijn ;) . Overdag mogen ze hier ook in onze slaapkamer (alleen kids hun kamer is altijd dicht) dan kunnen ze lekker op het bed slapen. Pas als ik ga slapen moeten ze eruit, nooit problemen met krabbende katten aan de deur. Minoes heeft er alleen een handje van, maar die is verwend en weet dat ze toch wel erbij mag ;)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: In de slaapkamer?

Bericht door BloemTetsu »

Bij ons komen ze wel in de slaapkamer. Mijn vriend kan niet zonder katten op bed. Tetsu ligt al op bed als ik ga slapen. Beide liggen de hele nacht tussen of naar benen en Elfie op de rug.

Ducky* en Kathy* molesteerde ze mijn vriends bed. Maar toen kregen ze nog 's ochtens natvoer, meteen bij het wakker worden. Mijn eerste actiepunt voor onze relatie was de katten om 14:00 natvoer geven. Probleem opgelost.

Furminator moet je ook niet gebruiken bij nat haar en ook heel licht mee kammen en niet vaak over een plek. Voor Ducky* werkte het prima. Maar een natte oude washand had een dubbele functie, ze kon zich niet meer goed wassen en dit was goed voor de spieren.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: In de slaapkamer?

Bericht door nellebel »

bij ons is het supergezellig op bed. in het begin hebben ze moeten wennen aan ons ritme. dus s'nachts willen spelen e.d. maar heb hun toen vooral genegeerd. nu hebben ze ons ritme, of nog erger, want vaak blijven ze nog even op bed liggen tot ik klaar ben op de badkamer.
enige nadeel is dat draaien oms moeilijk is omdat beide niet van plan zjin op te schuiven en heerlijk languit op me liggenof tussen mijn benen, in mijn knieholtes of tegen mijn buik.
ik zou niet zonder kunnen, vind het zo gezllig. op zondag met zijn allen ontbijt op bed, en dan kijken wij nog een film ofzo en liggen ze beide languit uit te buiken.
was bij ons ook de ideale manier om ze minder schuw te maken. gijs zocht me in bed eerder op als beneden. ik was toch iets minder eng en groot toen ik onder de dekens lag.
als je eraan begint zou ik ook niet meer terug gaan, dan zijn ze gewend.
maar er is toch niks leukers als met een knorretje en koppie begroet te worden s'morgens.
zij slapen momenteel langer als wij hoor.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Greta
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 feb 2013 13:32

Re: In de slaapkamer?

Bericht door Greta »

Bij ons komt ook geen kat de slaapkamer in.

Ik zou wel willen meegeven dat wat je niet aanleert hoef je ook niet af te leren.
En ja, één van de onze zit heus wel te janken achter die deur (Mamàà de deur is diicht!!)
maar dat doet hij ook als iedereen beneden is.
Plaats reactie