morgen Euthanasie

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
maitestar
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2013 19:12

morgen Euthanasie

Bericht door maitestar »

Lieve allemaal Mickey de poes van mijn vader is 16 jaar. Mijn kleine vriendinnetje heeft het altijd goed gedaan tot ze een poos geleden slechter begon te eten. Na een bezoek aan de dierenarts blijkt dat Mickey chronisch nierfalen heeft. Na alles geprobeerd te hebben zoals opname bj de dierenarts, dwangvoeden en verschillende medicatie hebben we de hoop opgegeven daar niets helpt. Ze ligt nu anderhalve week bij mijn vader thuis zonder ook maar iets te eten en we zien haar achteruit gaan. Vandaag maar de dierenarts gebeld en afgesproken dat hij morgen om half 5 Mickey thuis gaat laten inslapen. Pfffffffffffffff wist niet dat zo'n beslissing zo vreselijk moeilijk kon zijn en zo'n pijn kon doen. We weten natuurlijk wel dat dit het beste voor haar is maar het is toch een deel van het gezin. De dierenarts staat er gelukkig helemaal achter. Mijn vraag aan jullie is wat vinden jullie hiervan want hoe dichter het moment komt hoe meer ik ga twijfelen. Is dit een normale reactie???
De arme schat is zo vreselijk ziek dat wij geen andere uitweg zien. Toch ben je bang dat je te vroeg bent terwijl je diep in je hart weet dat dit niet zo is. Sorry moest ff het verhaal kwijt en hoop dan ook reacties te krijgen. xxxxxxxx
Renatevanderveer

Re: morgen Euthanasie

Bericht door Renatevanderveer »

Hemel, wat naar! Wat vervelend dat je morgen afscheid moet nemen van Mickey, dat is nooit een pretje..
Zestien is een mooie leeftijd voor een poes, ondanks haar nierfalen.
Heel veel sterkte morgen!

Je krijgt een knuffel van Snickers en Bounty!
maitestar
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2013 19:12

Re: morgen Euthanasie

Bericht door maitestar »

Dank je wel en een dikke knuffel van Snickers en Bounty terug. Ik heb zelf 3 katten te weten Spikey van net 8 jaar oud, Jessy van bijna 8 jaar oud en Marla van 4 jaar oud.Ik denk erover om ze strakkies maar elk jaar preventief te laten controleren op nierfalen aangezien je dit heel vaak hoort. Het gekke is het is niet eens mijn eigen kat maar toch was ze er altijd en wachtte ze me altijd op. Ach en het is en blijft een diertje hé?
Morgenvroeg werken en dan morgenmiddag nog maar even met haar knuffelen. We gaan haar zelf in de tuin begraven, mag officieel niet maar we doen het toch.
Bedankt voor je lieve berichtje xxxx
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: morgen Euthanasie

Bericht door Brittenbolletje »

Ja, dat is een normale reactie dat je twijfelt. Maar houden van is ook het los laten van een geliefde dier. Ondanks die vervelende kl*ote pijn die je voelt (sorry voor woorden) want leuk is het nooit. Heel veel sterkte morgen...
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: morgen Euthanasie

Bericht door lidewij020 »

Dieren met nierfalen zijn constant misselijk en voelen zich niet lekker. Haar in laten slapen en haar uit haar lijden verlossen is het beste wat je nog voor haar kunt doen. Het is logisch dat je twijfelt. Het is ook een hele moeilijke stap, maar voor je katje echt de beste oplossing op dit moment. Heel veel sterkte! neem de tijd om te rouwen.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: morgen Euthanasie

Bericht door nellebel »

heel veel sterkte vandaag
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: morgen Euthanasie

Bericht door BillyJean »

Heel veel sterkte vandaag, een moeilijke dag met verdriet, maar onthoudt dat je dit doet uit liefde voor Mickey
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: morgen Euthanasie

Bericht door BloemTetsu »

Heel veel sterkte vandaag.

Ik heb zelf 2 nierpatiëntjes, van 15 en 16, in laten slapen. Je twijfelt tot het zo ver is en dagen erna. Had ik/wij niet, had de dierenarts niet, had kat niet.....Maar nee. Achteraf was het goed zo.
Hoewel we de tweede kat een stuk eerder hebben laten gaan.
Ze liggen overigens op elkaar in de tuin.

Knuffels van Bloem, Tetsu en Elfie!
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Plaats reactie