Ik had 2 poezen. (Een schildpadje genaamd: Catnip, van 5/6 maanden en een lapjespoes genaamd: Loeloe van ongeveer 3,5 jaar)
Catnip heb ik sinds ze uit het nestje is gegaan en Loeloe heb ik gekregen toen ze 3,5 jaar oud was. (dus Catnip had ik al langer als Loeloe).
Maar dit ging verschikkelijk mis, Catnip wou graag met Loeloe spelen maar elke keer als Catnip dit deed werd Loeloe verschikkelijk boos en sloeg ze Catnip wat soms ook uitdraaide op een vechtpartij.
Ook begon Loeloe op mijn bed, bank en kleren heen te plassen en poepen zelfs toen ik haar eigen kattenbak had gekocht.
Ik heb een spray gekocht die katten vies vinden maar dit had ook maar een milde werking wat een uur duurde.
Ik heb Loeloe met veel pijn in mijn hart weg gedaan en aan mijn vriend gegeven omdat ik niks meer kon doen om het beter te maken en ik het einde nabij was.
MAAR. Nu merk ik dat Catnip zich heel eenzaam voelt en een kameraadje mis. Nu krijg ik van verschillende bronnen op internet en mensen om mij heen te horen dat ik een kitten zou moeten aanschaffen voor Catnip waar ze mee kan spelen.
Immers wat het niet Catnip die boos werd maar Loeloe en wou Catnip gewoon spelen.
Dus mijn vraag is...
Een kitten aanschaffen, is dat een slim idee na dit voorval of is dat af te raden?
Want een kitten is niet zoals een oudere poes al gewend aan bepaalde dingen en zou dan opgroeien met een andere poes in haar leven.
Met vriendelijke groet,
Sean Heij