HELP, 2 katten problemen.

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
SeanHeij
Kitten

HELP, 2 katten problemen.

Bericht door SeanHeij »

Hoi mijn naam is Sean,

Ik had 2 poezen. (Een schildpadje genaamd: Catnip, van 5/6 maanden en een lapjespoes genaamd: Loeloe van ongeveer 3,5 jaar)

Catnip heb ik sinds ze uit het nestje is gegaan en Loeloe heb ik gekregen toen ze 3,5 jaar oud was. (dus Catnip had ik al langer als Loeloe).

Maar dit ging verschikkelijk mis, Catnip wou graag met Loeloe spelen maar elke keer als Catnip dit deed werd Loeloe verschikkelijk boos en sloeg ze Catnip wat soms ook uitdraaide op een vechtpartij.

Ook begon Loeloe op mijn bed, bank en kleren heen te plassen en poepen zelfs toen ik haar eigen kattenbak had gekocht.

Ik heb een spray gekocht die katten vies vinden maar dit had ook maar een milde werking wat een uur duurde.

Ik heb Loeloe met veel pijn in mijn hart weg gedaan en aan mijn vriend gegeven omdat ik niks meer kon doen om het beter te maken en ik het einde nabij was.

MAAR. Nu merk ik dat Catnip zich heel eenzaam voelt en een kameraadje mis. Nu krijg ik van verschillende bronnen op internet en mensen om mij heen te horen dat ik een kitten zou moeten aanschaffen voor Catnip waar ze mee kan spelen.

Immers wat het niet Catnip die boos werd maar Loeloe en wou Catnip gewoon spelen.

Dus mijn vraag is...

Een kitten aanschaffen, is dat een slim idee na dit voorval of is dat af te raden?
Want een kitten is niet zoals een oudere poes al gewend aan bepaalde dingen en zou dan opgroeien met een andere poes in haar leven.

Met vriendelijke groet,

Sean Heij :grin:
Renatevanderveer

Re: HELP, 2 katten problemen.

Bericht door Renatevanderveer »

Catnip is van dezelfde leeftijd als onze poes.
Onze kater kreeg na bijna zes maanden er een vriendinnetje bij, onze poes dus.
Een betere combi hadden we ons niet kunnen wensen.

Catnip is nu nog jong, het zou nu nog kunnen.
Dus ja, kittenmaatje voor Catnip zou erg goed kunnen uitpakken, zelfs na een bovenstaand voorval.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Bij een poesje van een half jaar kun je nog prime een kitten plaatsen. Maakt niet uit of het 2 of 6 maanden is. Wel beide katten met 6 maanden laten castreren, dan voorkom je dat hormonen mee gaan spelen en er een machtstrijd losbarst.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Waarschijnlijk is de combinatie Loeloe en catnip mis gegaan doordat catnip graag wilde spelen als een kitten maar Loeloe daar al te oud voor was.

Waarschijnlijk gaat het wel goed wanneer je een kat erbij neemt die in dezelfde levensfase zit als catnip en dus nog kitten is ;) Het is zelfs aan te raden omdat ze dan elkaar kunnen "slopen" ipv jou spullen op den duur ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie