Poes in plaats van kater

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
bacchus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 feb 2013 08:55

Poes in plaats van kater

Bericht door bacchus »

Na een weloverwogen beslissing om twee kittens aan te schaffen, heb ik anderhalf jaar op de wachtlijst gestaan bij een Cattery. De lange tijd had te maken met het feit dat ik twee katers uit hetzelfde nestje wilde. In de tussentijd heeft de cattery en aantal nestjes gehad, alleen niet met twee 'broertjes'. De reden waarom ik twee katers wilde, was vanwege het feit dat ze in de regel wat aanhankelijker zijn wat groter worden en castratie minder ingrijpend en goedkoper is dan sterilisatie. Na anderhalf jaar werd ik gebeld met de mededeling dat er een nestje was met twee broers. Ik heb direct een aanbetaling gedaan en na 13 weken mochten we de mannen halen.

De ene kater bleek in zijn ontwikkeling wat kleiner dan zijn grote broer en is minder aanhankelijk, hetgeen ik ook aan de cattey gemeld heb, niet uit argwaan, maar ter informatie. Deze week de katten ter castratie aangeboden aan de dierenarts. die belde met de mededeling dat het een kater en een poes betreft.

Ik heb direct de Cattery gebeld, deze rageerde niet, maar stuurde een mail dat ze 'toevallig' die dag een melding gehad heeft van de andere bezitters, met hetzelfde verhaal wat mij overkomen is. Ik heb die dag ook contact gehad met de secretaris van Neocat.....Sterk het vermoeden dat zij contact gehad hebben....Later gaf ze toe, dat ze me niet durfde te bellen.....Ik heb direct gezegd dat ik het poesje niet terug wil brengen. We zijn gehecht aan beiden, dus dat is geen optie. Maar ik heb € 600,00 per kat betaald en anderhalf jaar op de wachtlijst gestaan. Daarbij kloppen stamboom, chip en paspoort niet.

Ze vroeg me hoe ze dit kon goedmaken, ik heb aangegeven dat ik echt geen idee hd, omdat ik ook overrompeld was en ben door de situatie. Ze bood met een katerje aan uit een eerstvolgend nest en om de kosten van sterilisatie te betalen. dat zou voor haar een kostenpost betekenen van totaal plm
€ 750,--. Ik heb ter overweging aangeboden om € 600,00 terug te belaten en dat ik de kosten van de uiteraard sterilisatie dan zelf zou dragen. Dit heeft zij geaccepteerd en bevestigd via de mail.

Later die dag kreeg ik een mail, die absoluut onsmakelijk was. het was beneden alle peil dat ik de lief en gezond poesje 'waardeerde' met een bedrag????? Ik had toch een gezond lief poesje en als ik dat persé nit wilde mag ik haar terugbrengen en krijg mijn geld terug, terwijl dat juist niet de bedoeling is, zoals gezegd ze gaat niet terug en dat weet de cattery ook.
Daarnaast zei ze dat ik haar overrompeld had?????

Daarnaast had de Cattery geen moeite bij aanschaf om te zeggen dat ik € 600,00 per kat moest betalen en nu vind ze het raar dat we over bedragen praten omdat het om levende dieren gaat??

Wat kan ik hier nu mee, ik wil het in alle redelijkheid oplossen, maar de Cattery maakt op zijn zachtst gezegd rare sprongen.

De organisatie waar ze als Cattey aangesloten is, houdt zich erg op de vlakte.

Een blije eigenaar van twee lieve katten, maar een teleurgestelde koper.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
rechts zit een zoekfunctie en als je daar koopovereenkomst intypt krijg je al onze berichten..

zal je bericht nog ff rustig nalezen..
-----------
we hebben in een recent topic een geval van bijna verwisselen van kittens.. en zeker als ze al gechipt zijn is dat natuurlijk erg vervelend en als een kater dan ook nog een poes blijkt te zijn.. oei oei..
je hebt een mail van haar met een bevestiging en die kan ze niet zo maar terugtrekken..
en het gaat om een smak geld en dat heeft ze zich in haar eerste mail niet gerealiseerd, denk ik, vandaar die akelige tweede mail. zou maar even proberen te negeren.. als het lukt..

weet je wat je wilt? begrijp dat je het stel in alle gevallen wilt houden en dat het goed met elkaar omgaat.. zijn beide gecastreerd intussen..
wil je er nog een katertje bij of wil je tegemoetkoming in de kosten van de castratie van de poes? (bedrag min bedrag castratie kater..)

wij hebben gemengde ervaringen met bemiddeling door de organisaties waarbij de catteries zijn aangesloten, in jouw geval Neocat..
probeer ruzie zo veel mogelijk te vermijden en missch even alles laten afkoelen..
haar eerste reactie lijkt me redelijk..
Laatst gewijzigd door Adriana op 02 feb 2013 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
bacchus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 feb 2013 08:55

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door bacchus »

Ik ga er kijken, bedankt voor je tijd alvast,

Groetjes Edwin
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door BillyJean »

Jeempie, wat een raar verhaal, wat een rare fout.Natuurlijk doe je de poes niet meer weg, daar ben je nu zo aan gehecht. Dit zijn altijd moeilijke en ingewikkelde zaken. De feiten kloppen wel, maar zijn door elkaar gehaald. Een ander heeft dus een kater gehad en dit ook niet gezien. En dat vind ik opmerkelijk, ik heb Taffy nu een week en zie duidelijk zijn balletjes zitten, daar hoef ik geen DA voor te zijn.
Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen, hoe jullie hier gezamelijk uit gaan komen.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door Adriana »

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 62&t=26587
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 62&t=26969
dit zijn die twee andere links en in mijn fotoalbum 'grijstijgers' staat ook veel tekst over mijn strubbelingen met de fokkers van mijn jongste rusjes..

chipregistratie moet worden veranderd en de fokker zal jullie over+weer in contact moeten brengen want die foute registraties moeten 'vrijgemaakt' worden en dat kan alleen door degene op wiens naam ze zijn gesteld..
en denk ook even aan de registratie bij je dierenarts, want die heeft ook de verkeerde gegevens bij die chip..

lijkt me lastig om er nog een katertje bij te nemen, dat zou razendsnel moeten gebeuren wil dat nog aansluiting bij je andere kater krijgen.. een leeftijdsverschil van ruim een jaar is op deze kittenleeftijd eigenlijk al heel veel..
je kunt alleen maar hopen dat de poes zich wat aanhankelijker gaat opstellen nu ze gecastreerd is..

wat voor ras is het eigenlijk vroeg zij nieuwsgierig...?
Laatst gewijzigd door Adriana op 02 feb 2013 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
bacchus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 feb 2013 08:55

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door bacchus »

Het gaat prima met broer en zus. Dus ik heb geen behoefte om er een derde aan toe te voegen. Mijn voorstel was in het verlengde van haar eigen voorstel € 600,00 retour en de kosten van sterilisatie voor mijn rekening. Dat heeft ze geaccepteerd met een betalingsvoorstel van 2 keer € 300,00. Maar daar kwam ze later op terug met de opmerking dat het onsmakelijk en beneden peil was dat ik dat voorgesteld had. Ik had immers een lief poesje en mocht dat niet waarderen in geld. En dat was nou net mijn bedoeling en intentie niet.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6844
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door Dinky »

Weet niet of je rechtsbijstand hebt?
Als ik het goed begrijp heeft zij eerst een voorstel gedaan, vervolgens heb jij een tegenvoorstel gedaan en dat heeft zij geaccepteerd? Als dat zo is dan is er sprake van een overeenkomst (die je op de mail hebt staan) en zal zij deze overeenkomst na moeten komen.
Tenzij ze kan aantonen dat jij had moeten weten dat haar acceptatie van het voorstel niet haar wil is geweest (wat me lastig lijkt gezien haar eerdere voorstel).

Wat te doen? Ik zou niet te gehaast weer contact met haar opnemen maar eerst goed voor jezelf op een rijtje zetten wat je wilt en hoe ver je daarin wilt gaan.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
bacchus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 feb 2013 08:55

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door bacchus »

Beste Mirjam,

Dank voor je raad. Ik laat het inderdaad even bezinken en zal wachten tot na het weekeinde. Je hebt inderdaad gelijk dat ze ht voorstel niet alleen gaccepteerd heeft, maar tevens een voorstel gedaan heeft om het in twee keer te betalen.

Volgens mij is er niet een soort van arbitrage commissie om dit voor te leggen, dan zou het een civiele procedure moeten worden...

Overwegingen zat!

Goed weekeinde
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door Adriana »

soms en soms moet je gewoon slikken.. en dat is dan een geval van pech en dat is best wel eens l*llg maar het overkomt de meesten van ons..
de enige manier om het van de fokker terug te krijgen is het harmoniemodel en dat vergt inderdaad bezinken en elkaar toch weer proberen te vinden..
hoop intussen dat je een geweldig stel katzels hebt en daar heel veel plezier aan beleeft .. en welk ras ook weer..?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
bacchus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 feb 2013 08:55

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door bacchus »

Klopt Adriane,

Ware het niet dat er nu meerdere afspraken met voeten getreden zijn en ik het verwijt heb gekregen zoals omschreven. Ook ik heb mijn grens. En die is overschreden op meerdere vlakken. Eerst maakt iemand een aantal grove fouten, belt me niet direct op, accepteert en bevestigt een voorstel, om vervolgens mij diverse verwijten te maken.

Het zijn twee superlieve katten, Brits Korthaar
Anne87

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door Anne87 »

Poeh zeg, wat ontzettend vervelend! Ik zit zelf ook in een lastig pakket met de fokker van onze Noorse Boskat. Adriana had al een link gepost naar mijn topic daarover.

Ik denk dat je voet bij stuk moet houden. De fokker is akkoord gegaan met een oplossing. Dit kan ze niet ontkennen want je hebt het zwart op wit én ze heeft al een voorstel gedaan voor betaling in twee termijnen. Daarmee ben je dus een overeenkomst aangegaan. Aankaarten bij de fokvereniging, rechtsbijstand inschakelen, en kijken hoever je komt, zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door Adriana »

heb over beide gevallen vanmiddag nog eens lopen nadenken en het is in dit topic al eerder geschreven:
je ziet toch balletjes??
je ziet toch het ontbreken van balletjes, oeps -> probleem: niet goed ingedaald --> dierenarts..
en dat moet het andere baasje toch ook hebben waargenomen... oei, mijn poes krijgt/heeft balletjes.... rara..
en als ze direct na aankoop langs een dierenarts waren gehaald dan neem ik aan was het met de eerste check er toch wel uitgekomen?

wat heerlijk.. nog een stel britjes op het forum... je zult de diverse kleuterfoto's denk ik al wel bekeken hebben.... t zijn zulke aandoenlijke knuffelbeertjes..
enne, hebben ze allebei katernamen?

k neem aan dat de fokker er erg mee gezeten heeft en dat dit niet expres is gebeurd..
en tja, grenzen... ook hier zijn we ook op het forum wel wat gewend en niet iedereen is tegenwoordig voorzien van goeie manieren en fatsoen..
die tweede reactie van de fokmevrouw doet mij denken aan soort van stress paniek en een mail is zo geschreven en verstuurd... je hebt haar binnenkort nodig voor de gegevens van het andere baasje ivm chipregistratie-aanpassing.. missch is ze intussen beetje bij zinnen gekomen..
;-) en is jouw bozigheid over de onterechte verwijten ook beetje gezakt/gesleten...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door Chiquita98 »

Wat een verhaal! Zit je zo lang te wachten op 2 broerkatertjes krijg je dit! Wel heel slordig zeg van de fokker.
Maar woehieeee weer brits korthaar kittens!! Zou graag foto's willen zien. Welke kleur??
Hopelijk kan je nu ook wel lekker genieten van broer en zus. Juist misschien ook wel leuk om straks het verschil te gaan zien tussen beide
Hoop dat je er uit komt met de fokker
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
bacchus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 feb 2013 08:55

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door bacchus »

Hi thea,

Ik heb zat foto's, alleen geen idee nog hoe ik ze moet upload. Het zijn blauwe Britten. en genieten doen we hoor, het katerje is wel een stuk aanhankelijker en een echte kroel. De dame is wel lekker speels en actief, maar wat afstandelijker.
bacchus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 feb 2013 08:55

Re: Poes in plaats van kater

Bericht door bacchus »

Hi Adriane,

Het viel wel op dat de dame minder snel groeide, en dat het mannetj zich voor mijn gevoel sneller ontwikkelde. En dat de karakters (aanhankelijkheid) zo verschillend waren voor -toen nog- broers uit hetzelfde nest. Dit ook nog gemeld aan de fokster. Geen moment in mij opgekomen dat het een poesje zou kunnen zijn (je koopt ook bij een fokker vanwege de expertise). Ik kreeg het te horen afgelopen donderdag bij de dierenarts.......toen ze wilde gaan castreren. Waarbij ik ook van dierenarts te horen kreeg dat het paspoort later gewijzigd is van poesje naar kater........Kan ook weer toeval zijn, maar nu staan door alles mijn zintuigen op scherp. Verder klopt de stamboom niet, de chip is incorrect.
Plaats reactie