Gezocht....

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Scoopie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2013 19:13
Locatie: Veldhoven

Gezocht....

Bericht door Scoopie »

Hoi hoi,

Na lang dubben en rondneuzen op jullie site, heb ik maar eens een gebruikersnaam aangemaakt en mijn vraag bij jullie op het forum neergelegd. Het gaat om het volgende:

Wij zijn al enige tijd op zoek naar baasjes/bazinnen die een betrouwbare oppas zoeken voor hun kattebeest/poezebeest tijdens vakanties of weekendjes weg, bij ons zelf in huis. Navraag in onze vriendenkring, dierenasiel en bekenden levert niet veel op. Aangezien we huiverig zijn om als onbekenden zomaar een advertentie te plaatsen, zijn we wat terughoudend. Maar we komen niet verder en we willen zo graag.... We vragen geen vergoeding voor het oppassen, we hebben alleen geen spulletjes meer in huis om de verzorging op ons te nemen. Deze zouden dus meegebracht moeten worden.

Heeft iemand een idee waar we met deze vraag terecht kunnen? We zijn een gezin met 1 kind van 10 jaar en hebben ruime ervaring met poes en kat, maar sinds 2005 hebben wij zelf helaas geen huisdieren meer. Nu kiezen we er bewust voor om alleen een oppas"kindje" erbij te nemen. Onze bedoelingen zijn dus wel degelijk serieus, maar wie kan ons verder helpen?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gezocht....

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
de bedoeling is dus dat een kat of katten bij jullie logeren?
de meest katzels blijven het liefste thuis, denk ik..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Gezocht....

Bericht door Sifra »

De meeste mensen zoeken toch een oppas die bij hun thuis komt, want katten blijven toch het liefst in hun eigen omgeving.
Misschien kun je je aansluiten bij http://www.verhuisdieren.nl/main.php.
Ook bestaat bij veel asielen de mogelijkheid om pleegopvangadres te worden voor kittens, kneuzen en knarren.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Gezocht....

Bericht door lidewij020 »

Voor mensen die wat langer wegblijven, of voor mensen die geen verzorging aan huis kunnen krijgen is het wel een oplossing. Je zou je hier kunnen aanmelden: http://www.kattengedragcentrum.nl/86-Kattenoppas.html
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
Scoopie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2013 19:13
Locatie: Veldhoven

Re: Gezocht....

Bericht door Scoopie »

Ontzettend fijn dat jullie zo mee willen denken. Uiteraard is het tijdelijk wisselen van huisvesting voor poes of kat stressen, maar onze kat kon desondanks absoluut niet tegen de eenzaamheid. Die had zijn dagelijkse knuffelportie hard nodig en ik was altijd blij als we goede opvang voor hem hadden. Wij op vakantie, dan hij ook :grin:!

Ik ga morgen eens aan het surfen op jullie tips, fijn om weer wat opties te hebben, TOP! Meer opties zijn zeer welkom...
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Gezocht....

Bericht door Ms Maaike »

Misschien zou je ook kunnen overwegen om als gastgezin te fungeren voor asieldieren.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Plaats reactie