zieke kitten
-
- Kitten
zieke kitten
hoi i heb twee kittens van 4 mnd de een gaat goed de andere niet ze wegen 1400 en 700 gram ik weet niet zo goed wat ik moet doen de kitten eet goed drink goed aan de buitenkant ziet hij er gezond uit alleen hij wordt niet zwaarder en slaapt veel ben naar de da geweest ontlasting nagekeken geen parasiet nu willen verder onderzoeken doen maar ze weten niet goed waar ze moeten beginnen ik wil geen honderen euros aangeven om dingen uit te sluiten heeft iemand tips wat ik nu moet doen
gr selina
gr selina
- mittenslief
- Tijger
Re: zieke kitten
ze zijn allebei te licht..... hoe vaak voer je per dag????
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
700 gram is inderdaad echt véél te licht, dat zou een kitten van 7 weken moeten wegen. Is hij ook erg klein of echt heel mager? 1400 gram is ook te licht voor een kitten van 4 maanden.
Als je er geen geld aan uit wilt geven dan houdt het overigens snel op, mensen hier kunnen je echt niet vertellen wat er mis is met je katje, daar zijn dierenartsen voor en die werken helaas niet gratis.
Als je er geen geld aan uit wilt geven dan houdt het overigens snel op, mensen hier kunnen je echt niet vertellen wat er mis is met je katje, daar zijn dierenartsen voor en die werken helaas niet gratis.
Dus je hebt de verantwoordelijkheid over twee katten op je genomen. Twee katten die duidelijk niet gezond zijn, wat je vanaf het moment dat jij ze hebt had kunnen zien.
Maar je weigert die verantwoordelijkheid te nemen door je dieren naar de dokter te brengen om uit te zoeken wat er mis is. Dan ga ik je ook niet helpen hier.
Breng je katten dan naar een asiel en doe afstand van ze. Dan gaat er hopelijk nog iemand goed voor ze zorgen.
Maar je weigert die verantwoordelijkheid te nemen door je dieren naar de dokter te brengen om uit te zoeken wat er mis is. Dan ga ik je ook niet helpen hier.
Breng je katten dan naar een asiel en doe afstand van ze. Dan gaat er hopelijk nog iemand goed voor ze zorgen.
- mittenslief
- Tijger
anne , ze is wel naar de DA geweest en heeft ook al ontlasting laten onderzoeken.... misschien heeft ze gewoon niet zo'n goede DA, als TS even wil reageren....
Honden hebben bazen, poezen personeel!
Met jouw Noodle snap ik je reactie helemaal, Anne
Wat ik denk dat deze mevrouw bedoelt te vragen is in welke richting wij zouden zoeken, zodat ze dat eerst kan proberen bij de DA om op die manier niet meer geld uit te geven dan nodig.

Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa
Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa
Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
- eveline1982
- Tijger
Ik denk toch dat er een medische oorzaak is voor de kitten zijn achterstand en moeheid. Een gezonde kitten van die leeftijd speelt veel en moet toch zeker ruimschoots over een kilo heen zijn ongeacht welk ras. Ik zou ook graag willen weten hoe vaak je hem voert, en wat je hem voert? Ook met welk middel hij is ontwormt en eventueel aan een parasiet is behandeld en of hij geen vlooien heeft. Ik vang zelf kittens op dus kan je misschien tips geven, je mag me ook altijd een prive berichtje sturen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Ik snap dat ik misschien hard reageer, maar ik lees toch duidelijk dit:
Ik vind toch dat je naar een DA moet, misschien een andere dan je nu hebt als je hier niet tevreden over bent? Dit is namelijk een enorme groeiachterstand, en daar moet bijna wel een medische oorzaak voor zijn.
Maar ik heb wel wat vragen, misschien dat we dan inderdaad een duidelijker beeld krijgen:
- Wat voor voer geef je aan de kittens? Natvoer of droogvoer of beide? Welk(e) merk(en)?
- Hoe vaak op een dag voer je de kittens?
- Hoeveel voer krijgen de kittens op een dag? Gaat dit ook allemaal op?
- Zijn de kittens ontwormd en ontvlooid? Met welk(e) middel(en) en wanneer?
- Zijn de kittens behandeld tegen parasieten of andere ziektes?
- Je zegt dat de kleinste kitten veel slaapt en niet aankomt. Dat is geen normaal kittengedrag. Maar wat is het gedrag van de grootste kitten? Die is namelijk ook te licht.
Nou, sorry als ik erg fel uit de hoek gekomen ben in mijn vorige bericht, maar ik blijf wel bij mijn mening. Hou er ook rekening mee dat wij geen dierenartsen zijn en dat we de kittens ook niet zien en dus niet kunnen beoordelen.
En dat vat ik toch op als iemand die niet doet wat hij moet doen, namelijk zorgen dat de katten gezond zijn. Vandaar mijn - mogelijk - harde reactie.nu willen verder onderzoeken doen maar ze weten niet goed waar ze moeten beginnen ik wil geen honderen euros aangeven om dingen uit te sluiten
Ik vind toch dat je naar een DA moet, misschien een andere dan je nu hebt als je hier niet tevreden over bent? Dit is namelijk een enorme groeiachterstand, en daar moet bijna wel een medische oorzaak voor zijn.
Maar ik heb wel wat vragen, misschien dat we dan inderdaad een duidelijker beeld krijgen:
- Wat voor voer geef je aan de kittens? Natvoer of droogvoer of beide? Welk(e) merk(en)?
- Hoe vaak op een dag voer je de kittens?
- Hoeveel voer krijgen de kittens op een dag? Gaat dit ook allemaal op?
- Zijn de kittens ontwormd en ontvlooid? Met welk(e) middel(en) en wanneer?
- Zijn de kittens behandeld tegen parasieten of andere ziektes?
- Je zegt dat de kleinste kitten veel slaapt en niet aankomt. Dat is geen normaal kittengedrag. Maar wat is het gedrag van de grootste kitten? Die is namelijk ook te licht.
Nou, sorry als ik erg fel uit de hoek gekomen ben in mijn vorige bericht, maar ik blijf wel bij mijn mening. Hou er ook rekening mee dat wij geen dierenartsen zijn en dat we de kittens ook niet zien en dus niet kunnen beoordelen.

TS heeft niet meer ingelogd sinds haar vraag. Jammer, maar zo gaat het helaas wel vaker. Verspilde energie, dames!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Lebber van hond Marra
Nou is de vraag nog maar een paar uur oud, dus wie weet komt ze morgen of overmorgen wel terug. We zullen zien... 

Oh ja, duh... Sorry! Zat naar de datum te kijken, en ja Stella, het is toch echt 00 uur geweest...
Hoop dat ze laat weten hoe het is en wat er gaat gebeuren.
Hoop dat ze laat weten hoe het is en wat er gaat gebeuren.
Groetjes van Stella
Lebber van hond Marra
Lebber van hond Marra
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Als je dieren uin huis neemt kun je beter een rekening voor ze openen en daar elke maand een vast bedrag op storten. En die rekening ook niet aanspreken voor andere dingen. Zo heb je altijd een buffer voor medische problemen.
Als er bij mij lang geen ziektes of andere problemen zijn en de rekening wordt flink hoog dan koop ik b.v. een krabpaal van een deel van het geld.
Ik zou je net als mijn voorganger willen vragen wat je voert en aanraden naar een goede dierenarts te gaan en te beginnen met urine en bloedonderzoek. En van daaruit verder gaan zoeken, b.v. door middel van een echo.
Hoe is hun ontlasting, stevig of slap? Als ze lang aan de dunne zijn groeien ze ook slecht.
Als er bij mij lang geen ziektes of andere problemen zijn en de rekening wordt flink hoog dan koop ik b.v. een krabpaal van een deel van het geld.
Ik zou je net als mijn voorganger willen vragen wat je voert en aanraden naar een goede dierenarts te gaan en te beginnen met urine en bloedonderzoek. En van daaruit verder gaan zoeken, b.v. door middel van een echo.
Hoe is hun ontlasting, stevig of slap? Als ze lang aan de dunne zijn groeien ze ook slecht.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25